Opdateret 3. marts 2022 af Peter Klitkou

Hvad er Pinterest, og hvordan skal du bruge platformen?

Hvilke muligheder giver det din virksomhed at have en virksomhedsprofil på Pinterest, og hvordan skal du anvende platformen til din fordel?

Nøgleordene er her, at du kan bruge Pinterest til at skabe synlighed omkring din virksomhed og øge trafikken til din hjemmeside. Overordnet set kan du opnå dette ved effektivt SEO-arbejde og veludført digital marketing – men der er mere i det end det.

Som online marketing bureau har vi selvfølgelig dyb viden om diverse sociale medier, og den viden vil vi nu dele ud af.

Vi giver dig her et indblik i og nogle konkrete råd til, hvordan du på mest effektive vis kan opnå synlige resultater via platformen.

Er din SoMe strategi ajour?

Pinterest: Internettets ultimative inspirationsplatform

Du har sikkert hørt om Pinterest før og har en idé om, at det er en platform, hvor der ligger en masse billeder, man kan blive inspireret af. Og det er i grove træk også det, der beskriver platformen.

Platformen lukkede dørene op i 2010, og fungerer som en søgemaskine, der er bygget op på visuelt indhold.

På Pinterest kan du finde idéer og blive inspireret af et hav af forskelligt boligindretning- og modeindhold, madopskrifter – eller opskrifter på kreativt indhold generelt.

De visuelle inspirationsbilleder betegnes som ’pins’, og Pinterest rummer oceaner af dem. De ligger i startfeed, hvor brugeren kan scrolle ned og lede efter inspiration og undervejs like pins, dele dem med andre eller kommentere på dem.

Eksempel fra Pinterest

Hvad bruger man Pinterest til?

Du kan bruge Pinterest til at oprette dine egne boards med inspiration eller følge andres boards, som du finder interessante.

Som virksomhed kan man for eksempel bruge platformen til at lede efter inspiration til, hvis man skal indrette et nyt kontor og ønsker at skabe overblikket over mulige løsninger på et board ved hjælp af billeder. Idéen ved at gemme pins i boards er, at man kan vende tilbage til dem.

Du kan også selv skabe indhold, der kan inspirere andre, ved at oprette din egen profil på platformen og derigennem dele indhold, din virksomhed tilbyder.

Og det er netop det, vi vil se nærmere på i denne artikel. Når man gemmer pins kommer de ind på brugerens egen profil, hvorefter de kan organiseres i nogle ’boards’, som dermed opdeler de forskellige pins, brugeren har gemt.

Pinterest skal ses som en søgemaskine og ikke som en social medie-platform. Men den er ikke så meget anderledes end sociale medie-platforme som eksempelvis Facebook, LinkedIn og Instagram.

Udover at gemme, dele og skrive en kommentar, så kan man også følge de brugere, brands eller virksomheder, man finder spændende og ønsker at se mere indhold fra. Hvis man kun ønsker at følge et specifikt board fra en virksomhed eller person, kan man også det.

Gør brug af hootsuite som marketing automation til Pinterest. På denne måde kan du spare tid - og bruge denne tid på andre vigtige opgaver i din virksomhed.

Hvor udbredt er platformen?

Pinterest er en meget populær platformen brugt på daglig basis af millionvis af mennesker på verdensplan. I 2019 rundede platformen 300 millioner brugere.

Grunden til, at Pinterest er en relevant platform at anvende som virksomhed, er, at den har en evne til på effektiv vis at skabe trafik til hjemmesider.

Af den grund er det da også oplagt at overveje, om platformen kunne være relevant at bruge for ens virksomhed.

Faktisk er Pinterest en af de største trafikkilder på verdensplan. Det er kun Google, Facebook og den direkte trafik til hjemmesider, der skaber mere trafik.

Og man må sige, at det giver et godt billede af Pinterests succes med at skabe trafik til hjemmesider, når man tænker på, at platformen overgår de helt store spillere på markedet, som blandt andet tæller YouTube, Google+, Bing og LinkedIn.

Vil du gerne have styr på SEO? Så læs mere her: SEO uddannelse.

Har du styr på din AIDA model? Så læs mere om det her: AIDA modellen.

Sådan kommer du i gang

Nedenfor giver vi dig en guide til, hvordan du starter dit Pinterest-eventyr. Med disse steps kan du kickstarte din profil, din online markedsføring og aktivitet via SEO-arbejde.

Lav en virksomhedsprofil og kobel andre platforme til din Pinterest-profil

Det første step, du skal igennem for at starte din profil er ved at oprette en. Og det er vigtigt, at det er en virksomhedsprofil, du opretter.

Dermed får du nemlig adgang til Pinterest Analytics og Pinterest Ads Manager. Disse vil vi uddybe senere i artiklen. Hvis du allerede har en personlig profil, så kan du nemt konvertere din personlige profil til en virksomhedsprofil.

Sørg for at gøre krav på din virksomheds andre platforme. På den måde kan du nemlig skabe trafik til disse gennem Pinterest.

Så hvis du har oprettet et pin på platformen, som relaterer sig til noget på din hjemmeside eller på et af dine sociale medier, så kan du oprette en genvej til disse platforme og derigennem skabe trafik til disse.

Dermed får du flere til at se dit indhold på de platforme også.

Andet: Husker du at overholde GDPR? Læs mere om det her.

Hvilke skrifttyper bruger du i dit materiale på Pinterest? Læs mere om hvilke vi bruger her.

Ansøg om Rich Pins

Når du har oprettet din virksomhedsprofil kan du søge om at få Rich Pins, som er detaljerede beskrivelser eller detaljer på dine pins.

Rich Pins er meget fordelagtige, når det kommer til at booste SEO på Pinterest. De er en effektiv måde til at tilføje detaljer til dine Pins – og detaljer er vigtige for at skabe synlighed og dermed mere trafik til din hjemmeside.

Rich Pins synkroniserer automatisk oplysninger fra din hjemmeside til dine pins. I tilfælde af ændringer på hjemmesiden, dine Rich Pins kommer fra, vil dine Rich Pins blive opdateret i overensstemmelse hermed.

Der er tre typier Rich Pins, nemlig app, artikelprodukt- og opskriftpins. Rich Pins viser metadata direkte på et Pin, hvilket giver dig en bedre mulighed for at få en indsigt i, hvordan det klarer sig.

Du kan kende Rich Pins ud fra deres titel i dit feed af pins, som er skrevet med fed skrifttype og ud fra de oplysninger over og under dine pins. Det er gratis at søge om Rich Pins, og du kan dermed med fordel søge.

Læs vores blogindlæg om taksonomiske niveauer her.

Brug SEO til at skabe trafik til din virksomhed

Efter du har oprettet en forretningsprofil og dine sociale medier og hjemmeside er blevet koblet til din Pinterest-profil, bør du foretage en søgeordsanalyse.

Ud fra denne analyse udvælger du en lang liste af ord, du ønsker at blive fundet på. Du skal altså med andre ord foretage SEO på din Pinterest-profil.

Måden, hvorpå du kan finde relevante ord, er ved at sætte sig ind i brugernes sted og overveje, hvordan de søger, når de søger på det, du sælger.

Hvis du for eksempel sælger cykler, så er ord som damecykel og herrecykel nogle af de ord en bruger, der ønsker at finde inspiration til sin næste cykel, kunne finde på at søge på.

Du kan også finde inspiration til søgeord ved at tjekke de foreslåede ord, der popper frem, når du søger på eksempelvis ”cykler”. Disse ord indikerer nemlig hvilke andre ord, brugerne typisk søger på, når de søger på cykler i søgefeltet. 

Efter du har fundet de ord, så skal du bruge netop de ord på din Pinterest-profil, så du kommer frem, når brugere søger på dig. Du kan både anvende søgeordene på dine pins, på dine boards, i din beskrivelse eller i dit navn.

Hvis du formår at finde en lang liste af gode ord og bruge dem på din profil, breder du dine muligheder for at lande i brugernes start feed på Pinterest.

Jo bedre du er til dette, jo stærkere står din profil i forhold til at bevise over for Pinterest, at du er værd at vise i søgeresultaterne, når folk søger på netop disse ord.

Her er de SEO fejl, som du helst skal undgå, når du laver SEO. Du kan også hurtigt løbe ind i 404 fejl. Læs mere om det her. Vi står også klar til at hjælpe dig med SEO-delen, hvis det skulle være. 

Er du PK Mediers nye SEO specialist? Så læs mere her.

Cykel eksempel pinterest

Skab content på din Pinterest-profil

En rigtig god idé til content på din virksomhedsprofil er video-content. Brugerne er vilde med det, hvilket kan ses ud fra det faktum, at organiske video-pins lige nu stiger hvert år med 240%. 

Det er særligt inden for kategorierne mad, drikkevarer, skønhed, underholdning, boligindretning og DIY-projekter, hvor video har vundet indpas. Så hvis din virksomhed befinder sig inden for en af disse brancher, så er det en god idé at overveje video-indhold på din Pinterest-profil.

Det gode ved video er, at det tillader dig at dele meget forskelligt og uddybende indhold i én video.

Video er dermed også en ideel måde til at fortælle om din virksomhed, end et billede kan. Derudover er video-pins rangeret øverst i søgeresultaterne på Pinterests mobile version via appen.

Hvis du ønsker at få hjælp til video-produktion til din Pinterest-profil, står vi klar til at hjælpe dig. Du kan læse om vores video-kundskaber på siden om videoproduktion eller få os til at kontakte dig.

Kender du til de forskellige modeller og analyser? Vi har beskrevet en del af disse. Læs fx om Porters Five Forces her.

Mål på din Pinterest-aktivitet

Når du har en virksomhedsprofil på Pinterest kan du følge med i data og se statistikker for, hvordan dit indhold klarer sig. Du har altså mulighed for at gennemskue dine pins popularitet. På den måde ved du, hvilke der klarer sig godt, og hvilke der ikke gør.

På hver pin, du har, kan du klikke ind på dem og se statistikken for hver enkelt pin og dermed hvor godt det enkelte pin klarer sig. Her kan du nede i bunden af disse pins se, hvor mange der har set pinnet, hvor mange der har pinnet det – altså gemt det – og hvor mange der har klikket sig videre til hjemmesiden via det her pin.

Når du gerne vil vide, hvordan du klarer dig på Pinterest kan du gøre brug af Pinterest Analytics, som introduceret tidligere. Herigennem kan du se data om din profil og tilhørende pins, indhold fra din hjemmeside, som er lagt op på Pinterest samt din målgruppe.

Når du betragter dine data kan du se resultater for eksponering, engagement, antal gange dine pins er blevet gemt og antal gange der er blevet klikket på dine links.

Eksponeringer siger noget om hyppigheden i forhold til, hvor ofte dine pins er blevet vist. Engagement viser interaktionen med dine pins – altså hvor mange gange dine pins er blevet gemt, delt, klikket, og vist i fuld størrelse.

I relation til din målgruppe lagrer Pinterest informationer om denne. Du vil eksempelvis få indsigt i målgruppens geografi, køn, sprog samt hvilket indhold, de finder mest interessant.

Kender du til Google Ads og udtrykket ROAS? Så læs mere om det her.

Vidste du at der findes "ikke okay"-metoder indenfor SEO? Læs mere om black hat SEO her.

Ved du hvad USP står for? Unique Selling Proposition. Du kan læse mere om det i vores blogindlæg.

Annoncér på Pinterest

Siden 2019 har det været mulig at annoncere på platformen – og til utroligt billige annoncepriser, som har gjort det meget attraktivt for virksomheder.

Og udover den favorable pris, er det ligeledes meget fordelagtigt for virksomheder at annonce på Pinterest, fordi det er muligt at skabe trafik til din hjemmeside til væsentligt billigere priser end på andre sociale medier, så som Facebook og Instagram, hvor det vælter med annoncører og dermed også med konkurrence.

Der er dog ingen garanti for, at priserne for annoncering bliver på et lavt niveau. Det bestemmes nemlig, ud fra den konkurrence der er. Annoncepriserne – også kaldet klikpriser – regnes ud på en live auktion, hvor virksomheder byder den pris, de vil betale for et klik.

Så hvis der er stor konkurrence, så vil denne pris naturligvis være højere, end hvis konkurrencen er lille. Da annoncering stadig er relativt nyt i Danmark, betyder det, at der ikke er så stor konkurrence på platformen endnu.

Det første du skal gøre, hvis du ønsker at kaste dig ud i annoncering, er at opsætte dit Pinterest-tag. Det er en sporingskode, der gør det muligt at spore forskellige konverteringer på din hjemmeside og opsætte retargeting-målgrupper.

Du har måske allerede beskæftiget dig med det på Facebook, LinkedIn eller Instagram.

De konverteringer, du kan spore gennem dit Pinterest Conversion Tag, omfatter blandt andet når brugeren:

  • Foretager et køb
  • Tilføjer noget til sin indkøbskurv
  • Tilmelder sig til dit nyhedsbrev
  • Udfylder din kontaktformular
  • Benytter søgefunktionen

Når du har fået din konverteringssporing op at køre, så er det en god idé lige at teste, at det virker efter hensigten. Det kan du gøre gennem Chrome-udvidelsen Pinterest Tag Helper.

Hvem bruger Pinterest

Statistikken af brugerne på pinterest anslås at være omkring 80% kvinder, det handler umiddelbart om at man kan få lov til at være kreativ og søge en hel del inspiration på platformen. Dels kan man finde billeder som inspiration til indretning, tatoveringer eller noget helt tredje. Det også bare en hyggelig måde at få sine tanker eller drømme på skrift og visualiseret. 

Pinterest er nemlig nummer ét platform indenfor visualisering og opslagstavler hertil. Der er masser af opskrifter, fest-temaer og gør-det-selv inspiration til alverdens sager. Der er ikke ret mange billeder eller idéer som du ikke kan finde på dette medie.

Der er nemlig masser af inspiration at hente både for privatpersoner og virksomheder, som kan få stor glæde af de mange muligheder platformen tilbyder. Derudover kan man lave fælles opslagstavler, så du kan samarbejde med andre på tværs af mediet, hvis i skal lave en form for collab eller andet. 

Derudover findes der en hemmelig funktion på pinterest. Hvis i eksempelvis planlægger en fødselsdag eller andre arrangementer og i er flere som skal blive enige om temaer, kan dette være en givende funktion hvis det er en overraskelse. Dermed er der mange muligheder på pinterest, samt kan billeder bruges på forskellige vis. Du kan altid læse mere pinterests hjælpeguide.

Influencer marketing på pinterest er en del anderledes end marketing på andre sociale medier. På pinterest er der intent feed, som man ser på Instagram, og på mange måder er pinterest mere en søgemaskine end et sociale medie. På pinterest deler du ikke dine billeder direkte med dine følgere, men poster i stedet et billede på et pinterest board og venter derefter på at dine følgere ser det.

Når du skal opsætte din annonce

Som led i din annonceopsætning skal du bestemme formålet med din annonce.

Derudover skal du gennemgå, hvilken målgruppe du gerne vil ramme samt bestemme, hvad dit budget er. Hvis du har annonceret på sociale medier så som Facebook eller LinkedIn, har du forholdt dig til disse punkter før – så på Pinterest er det ikke meget anderledes.

Når du har gennemgået disse tre punkter, så er du klar til at opsætte din annonce.

I spørgsmålet om, hvad dit mål med din annonce er, bør du overveje, hvad det er, du gerne vil opnå gennem din målgruppe.

Vil du med din annonce have målgruppen til at se din virksomhed og dermed skabe eksponeringer? Vil du have målgruppen til at besøge din hjemmeside el. lignende? Eller ønsker du, at din målgruppe skal konvertere – for eksempel gennemfører et køb?

Andet: Hvor meget kender du til Google Ads og ROAS? Læs mere om det her, og se om det er noget din virksomhed skal gøre brug af.

De punkter, du bør gennemgå, når du skal definere din målgruppe, er punkter som alder, køn, geografisk placering og sprog.

Du kan derudover med fordel definere interesser ud fra de interesser, der er relateret til din virksomhed. På den måde sørger du for at ramme de personer, der interagerer med andre pins, der er i stil med din virksomhed.

Ved at angive interesser har du mulighed for at sortere de personer fra, der ikke før har vist interesse for det områder, du beskæftiger dig med, og på den måde målrettes din markedsføring mere specifikt.

Når du skal bestemme dit budget, har du mulighed for at sætte et dagligt budget eller et livstidsbudget. Du kan med fordel vælge et livstidsbudget, hvis du ved, at annoncen kun skal køre i en begrænset periode.

På den måde sikrer du, at omkostningerne for annoncen ikke overstiger det beløb. Skal annoncen derimod køre kontinuerligt, så skal du vælge et dagligt budget.

Har du et website? Og vil du vide mere om hjemmeside sikkerhed? Så læs mere her.

Måske arbejder du for et firma som har en webshop. Ved at gøre brug af Google My Business, kan man skaffe mere organisk trafik. Læs mere om det her.

Søger du praktikplads i København? Se vores opslag her.

Målrettede retargeting-målgrupper

Ved retargeting forstås en form for reklame, hvor online-annoncering målrettes forbrugere baseret på deres tidligere internetadfærd. Du har mulighed for at oprette en retargeting-målgruppe, hvis du har opsat dit Pinterest Tag på korrekt vis.

Din retargeting-målgruppe kan både være bygget op på din generelle webtrafik eller på brugernes aktiviteter – dette gennem sporing af konverteringer.

Du kan eksempelvis rette dine annoncer mod brugere, der har vist interesse for et produkt ved at tilføje det til sin kurv, men ikke gennemført betalingen endnu.

Du kan også have skabt konverteringer gennem brugere, der har tilmeldt sig dit nyhedsbrev og dermed sagt ja til at modtage mails fra dig.

Alle disse brugere ligger du dermed inde med mailadresser på, hvorfor du kan bruge denne liste af mails på Pinterest også til at definere din målgruppe herinde.

Du kan ligeledes oprette en målgruppe ud fra de brugere, der har interageret med dine pins, eksempelvis ved at gemme eller kommentere på disse. Når du anvender denne form for retargeting-målgruppe, er den udelukkende bygget på eksisterende Pinterest-brugere.

En god idé vil være at kende til din målgruppes købemotiver. For uden at målgruppen har et motiv for at købe dine produkter eller ydelser, har de ingen værdi.

Søger du arbejde som digital designer? Eller vil du vide hvad det vil sige at være en digital designer? Så læs mere om det her.

Læs om hvad en portal er ift. hjemmesider på PK Mediers blog.

PK Medier kan hjælpe dig med reklamer og markedsføring, som dit reklamebureau.

Har du brug for at planlægge og strukturere dine næste projekter? Så læs mere om Gantt kort her, som kan hjælpe dig.

Når vi arbejder med SEO, hjælper vi vores kunder med at komme op på Google på søgeord som "skjorter til mænd". Læs mere om hvordan vi arbejder med SEO her.

Copyright på Pinterest

Generelt er der mange, der ikke tænker over de konsekvenser, det kan have, når man kopierer andres billeder og tekster.

Det samme gælder på Pinterest. Det handler i høj grad om, at det er utroligt nemt at kopiere andre – særligt online, hvor der er en kopier-funktion, der tillader at kopiere ved hjælp af bare få klik.

Når personer har taget deres eget billede og postet det, har de ophavsretten over det billede, hvilket vil sige, at vedkommende skal godkende, før andre bruger det. Konsekvenserne ved at gøre det alligevel er, at du kan kræve erstatning.

På Pinterest gælder ophavsloven også, så bruger du en andens billede, vil det være ulovligt – også selvom det kan virke uskyldigt, når billederne ligger tilgængelige online.

Hvis du finder et billede, som du godt kan lide og godt kunne tænke dig selv at dele, kan du komme uden om ophavsretten ved at repinne denne profils billlede – eller pin.

På den måde viser du den oprindelige afsender af billedet og denne profil vil dermed stadig blive krediteret.

Hvis du ønsker at vide mere omkring copyright, kan du læse om ophavsrettigheder på pinterest via denne artikel og hvis du ønsker at læse om hvordan man skriver den perfekte tekst; tekstforfatning.

Står du og mangler videoproduktion Århus? Læs mere om det her.

Ved du hvad en PESTEL analyse eller Boston modellen går ud på? Så læs mere om dem her.

Skal du finde ud af hvem din målgruppe egentlig er? Så kan du gøre brug af og læse om SMUK modellen her.

Ved du hvem dine konkurrenter er? Du kan gøre brug af skydeskivemodellen til at analysere dem - læs mere om den her.

Hvad er de gode Pinterest billeder

Som tidligere nævnt, er pinterest en visuel platform, hvor størstedelen af indholdet baserer sig på billeder og videoer. Men hvad er et godt pinterest billede så? Der er mange muligheder for, at blive synlig gennem platformen pinterest, så længe man har billeder som kan inspirere andre mennesker. 

Det skal gerne være billeder som er oplagte til forskellige mood- eller drømme boards, som folk kan drage inspiration fra, således at det man går og har tanker om, kan blive vækket til livs på et pinterest board. Uanset om man er på udkig efter billeder til privat eller erhverv, er det kun fantasien som sætter grænser her. 

Der er nemlig stor mulighed for, at være kreativ med gode pinterest billeder. Der er nemlig mange forskellige typer på denne platform, som bruger dette som inspirationskilde til forskellige projekter, man kan vælge at begive sig ud i. 

Hvad end det er et kommende hus projekt, som har behov for billeder fra pinterest til at skabe lige præcis den stemning man forsøger at implementere i sit hjem, til kreative måder man kan lave DIY møbler, tøj eller andre genstande som man kan bruge.

Vil du også reklamere på Facebook? Så hjælper PK Medier dig med det. Kontakt os i dag.

Læs om B2B email marketing her.

Hvilke virksomheder bør anvende Pinterest?

Platformen er baseret på billeder eller videoer – altså visuelt materiale.

Derfor er platformen særligt til dig, der har en virksomhed, der sælger et fysisk produkt, som de kan vise på platformen. Du kan her vise dine produkter på alene eller sammensat med andre produkter i boards.

Pinterest er altså en god måde at inspirere brugerne til at se, hvordan dine produkter fungerer og ser ud enten alene eller i sammenspil med andre relevante produkter.

Dermed kan du vise, hvorfor dit produkt er et køb værd. Hvis du eksempelvis sælger tøj, kan du vise tøjet frem, arrangeret i nogle boards, der kan inspirere brugerne.

Hvis din virksomhed har en webshop, hvor du sælger dine produkter, kan du via dine pins give brugerne mulighed for at komme direkte ind på din webshop. På den måde bruger du Pinterest til at drive trafik til din webshop.

Overordnet set kan din virksomhed anvende Pinterest, hvis bare de har noget visuelt at vise, eller har en god historie, de kan vise gennem platformen og derigennem skabe værdi.

Vi står klar til at guide dig til de bedste placeringer på Google. Læs mere om fx hvad on page SEO er her.

Ved du hvad Maslows Behovspyramide går ud på? Læs vores indlæg om pyramiden her.

Kender du vores SEO pris? Hvis ikke, så kontakt os i dag.

Skal du have en Wordpress hjemmeside? Vi kan lave den for dig. Køb hjemmeside hos os og få den bedste service.

Skal du have hjælp med dine videoer til Pinterest? Eller color grading? Så læs mere om det her.

Læs om influencer marketing, hvilket du også kan gøre brug af ift. pinterest.

Du kan udover Pinterest benytter dig af mange andre kanaler - også din egen hjemmeside, hvor du kan skrive blogindlæg, som tiltrækker besøgene og potentielle kunder til eksempelvis din shopify webshop.

Ved du hvor du skal købe den bedste el ladcykel? Se vores lille guide.

Læs om de bedste ledningsfri støvsuger her.

Læs mere om biopejs på vores side om emnet her.

Se også vores guide om catering København.

Ved du hvordan dine kunders behov ser ud? Hvis ikke, så kan du gøre brug af Minerva Modellen, som du kan læse mere om her.

Angivelse af kilder og test

Pinterest FAQ

Hvor finder jeg Pinterest?
Du kan både benytte Pinterest som App eller gennem din internetbrowser. Hent appen, opret en profil og du er i gang med det samme. Lav med fordel en virksomhedsprofil. Du kan gennem din virksomhedsprofil følge med i data og statistikker for dine brugereres adfærd, og hvordan din profil klarer sig. 
Hvem bruger Pinterest?
Pinterest benyttes dagligt af flere millioner mennesker verden over. Hovedparten af disse brugere er unge. Pinterest er et visuelt medie som unge benytter som inspirationssite.  
Kan jeg bruge Pinterest i min virksomhed og i mit strategiske arbejde? 
Pinterest kan hjælpe din virksomhed med at genere trafik til din hjemmeside, hvilket på sigt kan give dig konverteringer. Mediet er specielt godt til dig som sælger produkter som kan fremvises visuelt. Mediet skaber synlighed for din virksomhed og muliggør at potentielle kunder kan finde din virksomhed.  
Skab video-content, da det skaber større brugervenlighed og får af brugerne mere opmærksomhed. 
Hvad er en Pin?
Brugere af Pinterest kaldes ”pinner” og idet de gemmer inspirationskilderne i deres repsektive app eller i internetbrowseren skabes et ”pin”. Et pin lagres i mapper hos brugeren, og brugeren kan derfra altid tilgå indholdet fra sin profil. Algoritmerne vil her analysere de gemte pins og forslå lignende inspiration på senere tidspunkt til brugeren. 
Hvad bliver Pinterest brugt til?
Pinterest bruges af både privatpersoner og virksomheder som en kilde til videoer og billeder. Det fungerer som en inspirationskilde til andre brugere. 
Du kan med din virksomhedsprofil oprette annoncer og sende budskaber mod din tilsigtede målgruppe. 

Hvor brugbart var dette indlæg?

Klik på en stjerne for at bedømme den!

Gennemsnitlig bedømmelse 5 / 5. Optælling af stemmer: 4

Ingen stemmer indtil videre! Vær den første til at bedømme dette indlæg.

Ikke træt endnu? Læs videre herunder
chevron-downmenu-circlecross-circle