Du har måske ofte hørt, at der bliver snakket om online markedsføring, og du har måske i den forbindelse tænkt, at det primært må være relateret til sociale medier - men det er faktisk ikke den hele sandhed. Digital marketing er meget mere end det, og det er en disciplin, hvor du kan skrue på mange forskellige knapper, men vil du gerne vide hvilke - så læs med, og få hjælp til markedsføring her.
Kender du dine muligheder for offentlig tilskud til dine marketing-projekter? Læs mere her.
Online markedsføring af en virksomhed dækker over et meget bredt spektrum, når det kommer til markedsføring generelt. Det omfatter alt fra hjemmesideoptimering med SEO til email marketing - og selvfølgelig de velkendte sociale medier. Altså alt hvad der er markedsføring på nettet.
Hvis du også er lidt i tvivl om, hvad online markedsføring betyder og, hvad det dækker over, så er du kommet til det helt rigtige sted for at få hjælp til markedsføring. Vi giver dig nemlig et overblik over, hvad det er og ikke mindst, hvad det inkluderer.
+932% stigning i organiske salg
+132% øget omsætning fra SEO
+324% vækst i trafik
Markedsføringsbranchen har været i konstant udvikling de sidste mange årtier. Før internettets store gennembrud, var markedsføring primært relateret til ’push marketing’.
Det betyder, at man i høj grad ”skubber” markedsføring ud til forbrugeren blandt andet via reklamer på tryk, i radio eller i TV. Der var ikke samme adgang til online medier, hvilket derfor også medførte, at markedsføringen ud over på TV og radio foregik meget analogt - ofte som plakater, flyers, blade, magasiner osv.
Det betød dermed også, at forbrugeren havde sværere ved selv at undersøge de forskellige muligheder, men blev i høj grad påvirket af virksomhedernes markedsføring.
Denne mere overordnede type markedsføring gjorde, at den enkelte markedsføring ikke var målrettet modtageren på samme måde, som man gør i dag.
I dag ser markedsføringsbranchen helt anderledes ud. Med internettet, Google og diverse sociale platforme, kan forbrugeren i højere grad end nogensinde før blive informeret og få et overblik over dens muligheder gennem virksomheders online markedsføring.
Derfor skal virksomheder i dag ikke kun være dygtige til push marketing, men også ’pull marketing’. Det kræver endnu mere at føre markedsføring for sin virksomhed, og flere søger derfor hjælp til markedsføring i samarbejde med bureauer, som kan hjælpe med den online tilstedeværelse.
Det betyder altså, at virksomhederne også skal være transparente, informative og tale til forbrugerens behov, da forbrugeren nemt kan vælge til eller fra. Det handler derudover også på sociale medier om at få brugerens opmærksomhed indenfor de første få sekunder.
Online markedsføring giver dig altså mulighed for både at ramme forbrugeren gennem push – og pull marketing. Og det hele sker online gennem markedsføring og annoncer på nettet.
Du kan altså vælge at dele din online markedsføring på nettet op i organisk og betalt indhold. Lad os grave lidt dybere og kigge på, hvordan du kommer i gang med online markedsføring; hvilke kanaler og værktøjer du skal bruge; og hvordan du dermed deler din markedsføring op i organisk og betalt. Herunder kan du få lidt hjælp til markedsføring.
Gør du brug af affiliate marketing? Hvis nej, så læs mere om affiliate marketing her.
Med over 200 cases i bagagen har vi stor erfaring med onlinemarkedsføring, om det er SEO eller annoncering, så skaber vi resultater.
Vi kan derfor garantere din virksomhed, at vi når dine special definerede målsætninger indenfor den aftalte periode.
Alle cases er forskellige, og vi vurderer derfor din målsætning ud fra din situation og muligheder. Vi sikrer dig resultater, og hvis ikke vi når dem, arbejder vi gratis, indtil vi gør.
Før du kommer i gang med din online markedsføring, er det vigtigt du kender dine data og gør dem til en handlingsbar indsigt. Det er en kæmpe hjælp at have dataindsigt i din virksomhed.
Det betyder, at du først og fremmest skal forstå din målgruppe, hvordan de interagerer med dit brand og ikke mindst deres købsadfærd og købsrejse. Du kan på den måde bedre tilrettelægge din markedsføring og din annoncer på nettet. Det er en stor hjælp til markedsføring for din virksomhed.
Med denne indsigt kan du også langt bedre målrette dit content, så det når ud til din målgruppe, og så du helt overordnet kan løfte dit forretningspotentiale.
Ved at lave en markedsanalyse inden du skal kaste dig ud i den online markedsføring på nettet kan du blandt andet få en dybere indsigt i og forståelse for, hvilke kanaler du bør satse stort på og dermed, hvordan du skal allokere dine ressourcer for at tiltrække dine mest attraktive kunder.
Det er altså igen en stor hjælp til markedsføring af din virksomhed at kende til markedet og din målgruppe.
Det er kort sagt også vigtigt at udvælge eller være opmærksom på din positionering ift. din målgruppe og dit brand. Så du formår at skille dig ud fra mængden, og så du ved, hvad du kan - set med et konkurrencemæssigt perspektiv.
Det er derudover også vigtigt at være opmærksom på sit eget brand, og det er derfor essentielt, at du kender til begrebet "branding"? Forbrugerne og brugerne i dag sætter høje krav til et brand, og at et brand og en virksomhed er gennemtænkt og velovervejet.
Flere køber ind på et budskab eller en præmis (og et brand), som man førhen ikke har haft samme fokus på. Hvordan fremstår du og din virksomhed? Læs meget mere om det i vores indlæg, og få hjælp til den del af jeres markedsføring.
Du har sikkert hørt om en troll før. Læs indlægget hvor vi går i dybden med begrebet.
Du skal især have øje for de demografiske data, da disse vil give indblik i, hvilke typer af mennesker, du bør målrette dit content og dine kampagner på nettet. Har du brug for hjælp til markedsføring samt få styr på din målgruppe? Så kan du læse mere generelt om målgrupper, eller hvordan du benytter Persona for at lære din målgruppe at kende. Eller hvis du vil vide mere specifikt om f.eks. de omtalte digitalt indfødte Generation Z? Eller om de lidt ældre millennials.
Demografi indeholder information såsom alder, køn, etnicitet, geografisk placering, indkomstniveau, husstandsstørrelse m.m.
At være opmærksom på dine kunders demografi er helt essentielt, da du ud fra dette datasæt kan analysere, hvordan de reagerer på diverse reklamer, hvilke platforme de befinder sig på, deres generelle brugeradfærd og meget mere. En hjælp for din virksomhed til at finde dem online.
Der findes mange værktøjer til at undersøge dine kunders demografi. Vi anbefaler især at tilkoble Google Analytics til din hjemmeside, da denne vil give dig et stort analytisk overblik over hele din forretning samt dine kunders demografi, købsadfærd og købsrejse. Du kan også læse om SEA her.
SEA betyder Search Engine Advertising og herunder mere kendt som PPC - pay per click. Det er det, som flere også kender som søgemaskineannoncering på søgemaskiner som eksempelvis Google. Men bare rolig, du kan få hjælp til markedsføring som denne på nettet.
Virker det uoverskueligt, og kunne du godt bruge hjælp til markedsføring - lad et SEO-bureau med eksperter hjælpe dig. Vi hjælper ikke blot i København men i hele Danmark.
Mulighed for offentlig tilskud til projektet
Nyere virksomhed? Få dækket 70% af budgettet
+2 fuldtidsansatte, få tilskud på 50.000 DKK
Du skal især have øje for de demografiske data, da disse vil give indblik i, hvilke typer af mennesker, du bør målrette dit content og dine kampagner på nettet. Har du brug for hjælp til markedsføring samt få styr på din målgruppe? Så kan du læse mere generelt om målgrupper, eller hvordan du benytter Persona for at lære din målgruppe at kende. Eller hvis du vil vide mere specifikt om f.eks. de omtalte digitalt indfødte Generation Z? Eller om de lidt ældre millennials.
Demografi indeholder information såsom alder, køn, etnicitet, geografisk placering, indkomstniveau, husstandsstørrelse m.m.
At være opmærksom på dine kunders demografi er helt essentielt, da du ud fra dette datasæt kan analysere, hvordan de reagerer på diverse reklamer, hvilke platforme de befinder sig på, deres generelle brugeradfærd og meget mere. En hjælp for din virksomhed til at finde dem online.
Der findes mange værktøjer til at undersøge dine kunders demografi. Vi anbefaler især at tilkoble Google Analytics til din hjemmeside, da denne vil give dig et stort analytisk overblik over hele din forretning samt dine kunders demografi, købsadfærd og købsrejse. Du kan også læse om SEA her.
SEA betyder Search Engine Advertising og herunder mere kendt som PPC - pay per click. Det er det, som flere også kender som søgemaskineannoncering på søgemaskiner som eksempelvis Google. Men bare rolig, du kan få hjælp til markedsføring som denne på nettet.
Virker det uoverskueligt, og kunne du godt bruge hjælp til markedsføring - lad et SEO-bureau med eksperter hjælpe dig. Vi hjælper ikke blot i København men i hele Danmark.
Du bør se dit website som din base og dermed som et meget vigtigt redskab i din online markedsføring på nettet.
Det er din website, der primært skal vise, hvem din virksomhed er, og det er her, brugerne skal læse om, hvem du er og hvad du kan tilbyde, og på baggrund af det tage en beslutning om, hvorvidt de skal vælge dig fremfor din konkurrent.
Websitet er ligeledes en stor del af din markedsføring på nettet, fordi det er her, du gerne vil have øget trafik fra dine kunder, så de kan udføre næste handling. Det kan være at købe et af dine produkter eller ydelser fra dit website, tilmelde sig dit nyhedsbrev, booke virksomheden til en opgave eller indhente oplysninger om virksomheden.
Dit website er en del af din organiske online markedsføring. Det er ikke gratis at få hjælp til at få udviklet et website, men indholdet – uanset om det er produkter, serviceydelser eller andet – skal du ikke betale noget for. Så et website er ikke dyrt efter, du har udviklet det.
Det er ligeledes også på din hjemmeside, at din bruger møder dig og får et indtryk af dit brand. Det er derfor vigtigt tydeligt og forståeligt at udstråle dit brand visuelt. Hjemmesiden er endnu et “touchpoint” for din bruger, udover hvis de møder dit brand på sociale medier eller andre platforme. Alle touchpoints er vigtige for forståelsen af dit brand.
Derfor er alle led i en online markedsføring vigtige, da de bidrager til det endelige billede at virksomheden. Få derfor hjælp til markedsføring, som er veludført og velproduceret, så dit brand syner professionelt.
Før du går igang med markedsføring m.m., vil det være godt at lave en persona, når du skal lave analyser for din virksomhed.
En anden effektiv metode til online markedsføring af din virksomhed er gennem søgemaskineoptimering – også kaldet SEO. Denne metode er ikke de betalte annoncer på nettet, men den organiske metode.
Med et godt SEO-arbejde kan du sørge for, at din virksomheds hjemmeside placeres højt på søgemaskiner som Google eller Bing og på den måde får øget trafik.
Det du arbejder med, når du beskæftiger dig med søgemaskineoptimering for din virksomhed, er teknisk struktur, content og linkbuilding, som alle er parametre, du kontinuerligt skal arbejde på at optimere.
SEO-arbejdet kan deles op i on-page SEO, hvor teknisk struktur (såsom hastighed og Core Web Vitals) og content hører under og off-page SEO, hvor linkbuilding befinder sig. Her bidrager det hele til markedsføringen af din virksomhed og er en god hjælp til at få dig frem i søgeresultaterne, også kaldet SERP (forkortelse for Search Engine Result Page).
Ved denne form for online markedsføring arbejder du gennem on-page SEO på at optimere din virksomheds hjemmeside.
Helt konkret arbejdes der her med en meningsfuld brug af de keywords, du har valgt, du vil dukke op på i søgeresultaterne på søgemaskinen.
Disse keywords inkorporeres i tekster på selve hjemmesiden samt i metatekster og sidetitler, som er den tekst på søgemaskinen, du skal gøre fængende og god for at få brugerne til at klikke sig ind på din hjemmeside.
Generelt skal du sørge for at have content på din hjemmeside, som er relevant og er i stand til at fastholde brugerne, og er en hjælp til at de forbliver interesseret i din virksomhed.
Med off-page SEO i din online markedsføring er formålet derimod at skabe autoritet på søgemaskinen. Måden hvorpå din virksomhed opnår autoritet sker ved hjælp af backlinks.
Backlinks er når andre hjemmesider linker ind til din hjemmeside og dermed peger på din virksomhed på nettet. Jo mere dette sker, jo mere vil Google opfatte dig som ekspert på området, og det vil være med til at give dig en højere placering på Google.
Derudover skal du sørge for, at din hjemmeside er mobilvenlig, sådan så din hjemmeside også kan tilgås via mobil uden nogle problemer. Der findes hjemmesider, hvor du nemt og hurtigt kan tjekke din hjemmesides mobilvenlighed.
Hvis din virksomhed er synlig i søgemaskinerne på brugernes søgninger – enten tidligt eller sent i beslutningsprocessen – så har I, igennem et effektivt SEO-arbejde, givet jer selv forudsætningerne for at være den virksomhed, brugeren ender med at vælge.
Det vil derfor være en kæmpe hjælp for at din virksomhed får flere besøgende på nettet. Du kan i samme omgang sikre dig, at din lokal SEO er optimeret, så du kommer op ved søgninger i dit område, hvori du er relateret.
På den måde vil du skabe effektiv online markedsføring.
Mangler du hjælp til markedsføring af din virksomhed på nettet, så kan du altid kontakte en SEO specialist hos PK Medier.
Vi har endda hele pakken, da vi ikke blot vejleder og rådgiver i SEO, men også en masse anden markedsføring i form af annoncer på nettet, e-mail marketing, SoMe content planer og videoproduktion.
Bliver klogere på hvad prisen for linkbuilding er her; linkbuilding pris.
Som prikken over iét kan vi også give dig og din virksomhed hjælp til den visuelle identitet på din eksisterende såvel som nye hjemmeside. Vores kompetente grafiske web designere har efter mange års erfaring og fingeren på pulsen for, hvad der er brugervenlig, SEO venligt og populært i dagens Danmark.
Få hjælp til markedsføring af denne type. Vi kan hjælpe med unikke billeder og stemninger med droneoptagelser til dine videoer eller en firma hjemmeside, hvis du står og mangler dette.
Hvor online markedsføring gennem søgemaskineoptimering handler om at optimere på de organiske søgeresultater, handler online markedsføring gennem Google Ads om optimering gennem betalte annoncer på nettet.
Du kan læse mere om, hvad Google annoncering kan, i vores blogindlæg: "Google annoncering: Den ultimative guide". Hvor der i dette indlæg også bliver uddybet fordelene ved annoncer på nettet og givet en masse råd og hjælp til, hvad der fungerer online.
Her arbejder man med søgeord, som man forsøger at nå målgruppen gennem.
Man betaler pr. klik, og det kan derfor være en kostbar affære. Dog er der den fordel, at brugeren selv har efterspurgt produktet via en søgning på Google, hvilket dermed gør det mere sandsynligt, at brugeren konverterer.
Det er vigtigt at være velovervejet i forhold til valg af keywords, du vil annoncere på, da man netop betaler pr. klik.
Hvis ikke du er velovervejet og vælger de keywords, der er mest relevante for din virksomhed og dine annoncer på nettet, ender du med at bruge mange unødvendige penge.
De ord, du anvender i din Google Ads-strategi, vil du ofte også gøre brug af i din SEO-strategi. Derfor er det en god idé at få kanalerne til at spille sammen i din online markedsføring af din virksomhed på nettet.
Et af de ord du kommer til at støde på, når du sætter dig mere ind i Google Ads er begrebet ROAS, som du kan læse mere om her.
Som iværksætter er det godt at have styr på sin online markedsføring, hvis ikke man har et stort netværk. Læs mere her; gode råde til at blive iværksætter.
PK Medier hjælper dig med Google Shopping, hvis du har brug hjælp. Læs mere her.
Fås en god hjemmeside pris på optimering eller udvikling af en ny hjemmeside.
Hvad er content marketing?
Vi er før blevet spurgt om, hvorvidt alle virksomheder har brug for content marketing, som en del af deres online markedsføring.
Svaret er ”JA!”. Alle virksomheder – små og store – kan have gavn af content marketing, lige meget om formålet er at tiltrække nye kunder; at engagere eksisterende kunder eller måske bare øget salget af ydelser eller produkter.
Helt enkelt handler content marketing om at skabe relevant og værdifuldt indhold for din virksomhed, dit produkt eller ydelse, så du kan tiltrække den rigtige målgruppe og dermed få dem til at foretage en profitabel handling. Det er derfor en stor del af din markedsføring på nettet.
Men i stedet for at forsøge at sælge et produkt, skal du i stedet producere indhold, der skaber værdi for dine eksisterende – og potentielle kunder.
Mere konkret er den online markedsføringsdiciplin content marketing et strategisk brug af blogindlæg, artikler, videoer, billeder, grafik og andet indhold, der kan skabe værdi for dine kunder, så de på sigt fører til leads, konverteringer, salg m.fl.
Inden du går i gang med at producere dit indhold, er det altså en god idé og en hjælp at stille dig selv følgende spørgsmål:
Vil du gerne blive endnu klogere på online markedsføring i form af content marketing, så har vi skrevet et blogindlæg om det her; content marketing, hvor du kan få hjælp. Vi anbefaler også, at du ser nærmere på dit marketing mix for at skabe den mest optimale kundeoplevelse og værdi for virksomheden.
Hvis du vil arbejde med content marketing, skal du også have fokus på produkterne, hvis du fx har en webshop. Her skal der laves en produktbeskrivelse til de produkter du gerne vil have klare det godt på ex Google.
Derudover er det altid en fordel at foretage sig en SWOT-analyse for at sætte sig ind i virksomheden "sundhed". Men analysen er også til god hjælp i opstartsfasen for at kortlægge styrker og svagheder og markedet, og dermed hvordan du skal gribe din markedsføring af din virksomhed an derefter.
Pas på med ikke at kopiere andres billeder og bruge dem i din markedsføring. Bliv klogere på hvilke gratis billeder eller gratis skrifttyper du må bruge her og hvordan du laver SEO benchmarking.
Kender du til Google My Business? Læs mere om det her.
Hvilken slags tekstforfatning hjælper PK Medier dig med? Læs mer her.
Sociale medier (SoMe) er vokset til at være en stor del af stort set alle virksomheders online markedsføring.
Og de sociale medier er i rygende udvikling hver dag, og det er ikke længere kun de store banebrydende SoMe kanaler såsom Facebook, Twitter, Instagram (og IGTV) og LinkedIn, der er værd at nævne.
Der er nemlig kommet flere udbydere på markedet, heriblandt TikTok, YouTube, Pinterest, Snapchat, Reddit og en af de nyere up-coming SoMe platforme ’Clubhouse’.
På grund af den konstant voksende SoMe-verden, er det helt essentielt, at man holder sig opdateret på de nyeste trends, når det kommer til marketing på sociale medier og for virksomhedens PR indsats.
Hvis du forstår at bruge mediet, kan du nemlig ramme din målgruppe enten organisk med værdifuldt content eller via målrettede annoncer på nettet.
Et helt andet tip er altid at kommunikere klart og tydeligt ud til din stakeholder.
Brugen af SoMe marketing som online markedsføring har udviklet sig meget de seneste år, så i dag er det faktisk muligt at bruge de sociale medier til hele kunderejsen.
Det vil sige at det er muligt at tiltrække nye kunder; at fastholde dem (retention); at markedsføre sig igen målrettet besøgende kunder (remarketing); samt at kommunikere og servicere dem.
Derfor er det rigtig vigtigt, at man er opmærksom på hele kunderejsen, når man udvikler en SoMe-strategi.
Andet: Kender du til begrebet CSR? Læs mere om det her og om den bæredygtige omstilling.
At lave organisk indhold betyder at man laver blogindlæg, artikler, video – eller billedmateriale m.v., der ikke er betalt for.
Det er altså en billig form for online markedsføring, der kan give gensidig værdi – både for virksomheden og for kunden. Faktisk er der flere fordele ved ’organic social’, herunder blandt andet at:
Enhver SoMe-strategi bør altså indeholde en strategisk retningslinje for, hvordan virksomheden bør bruge organisk indhold til at skabe værdi; informere; og fastholde eksisterende kunder.
Vi anbefaler desuden, at man benytter sig af en hybrid-strategi, hvor man kombinerer organisk indhold og betalt indhold i denne form for online markedsføring.
Det er derfor en stor hjælp at sætte sig ind i både den betalte og organiske markedsføring.
Andet; Har du en restaurant? Mangler du et take away system? Så læs mere her.
Annoncering på sociale medier er blevet en rigtig stor del af online markedsføring såvel som digital marketing, og er en rigtig effektiv push-kanal.
Og vi mener faktisk, at du bør lægge en stor del af dit marketingsbudget og din energi i Facebook – og Instagram annoncering; TikTok annoncering; Pinterest annoncering og YouTube annoncering. Generelt annoncer rundt omkring på nettet.
Det der gør paid social så yderst effektivt er, at det er muligt at målrette dine annoncer, så de rammer helt specifikke målgrupper.
Vi benytter os eksempelvis rigtig meget af håndteringsværktøjet Facebook Business Manager, da du her kan administrere din Facebook annoncering, udvælge hvilke platforme du ønsker at annoncere på og sætte et annoncebudget.
Eftersom Facebook stadigt er verdens største sociale platform på nettet og rækkeviden derfor strækker sig nærmest endeløst, er Facebook annoncering ikke til at komme udenom.
Dine annoncer bliver præsenteret for brugerne på forskellige måder – de kan blive vist på deres feeds, i stories, under videoer m.m. Derudover kan du lægge en meget specifik målsætning for din annonce.
Det er altså vigtigt, at du spørger dig selv, hvad du gerne vil have ud af din annonce. Måske du gerne vil have downloads af din app, større brandkendskab eller måske flere salg på din hjemmeside?
Vi står klar til at kunne hjælpe dig. Fx tager vores digital designer sig af alt det grafiske på din hjemmeside, så denne ser godt ud. Læs mere om digital designer her.
Uanset, kan du lægge en konkret målsætning for din annonce.
Facebooks indbyggede målingsværktøjer i Business Manager har desuden gjort det meget overskueligt at rapportere på din Facebook annoncering.
Så du kan eksempelvis nemt følge med i din kampagnes engagement eller hvor lang tid dine brugere har brugt på at se dine videoer m.m.
Derudover er tracking også gjort rigtig nemt ved brug af Pixel, som måler alle dine konverteringer på samtlige enheder for din virksomhed. Det giver dig altså et større og bedre overblik over, hvordan din annonce på nettet har bidraget til eller påvirket antallet af konverteringer.
Hvis du gerne vil blive endnu klogere på eller mangler hjælp til, hvordan man kan annoncere på de sociale medier og ikke mindst, hvorfor det er vigtigt at inkludere i din online markedsføring, så kan du læse mere her. Vi tilbyder også kursus Facebook annoncering, hvor det vil være muligt at lære en masse om Facebook annoncering.
En af de ting vi arbejder med, når vi laver video for vores kunder, er color grading, som du kan blive klog på her.
Skal du have hjælp med nogle af dine mange markedsføringsopgaver, så kan du outsourcing til os.
Det er vigtigt at huske på at før de forskellige marketingskanaler fungerer optimalt, skal din hjemmeside være spot on ift. konverteringsoptimering. Udover at have din konverteringer helt i top, er det også en rigtig god idé at have nogle klare USP'er. Læs mere om begrebet her.
Kender du til udtrykket SEA? Du kan læse mere om det her.
PESTEL analysen er en vigtigt analyse, når du skal analysere en virksomhed. Læs mere om den her.
PK Medier, hjælper dig og din virksomhed. Vi er et reklamebureau, som kan det hele. Læs mere om os her.
Ved du hvad https står for i en URL? Læs mere om det her, og hvorfor det er vigtigt.
Vil du være vores næste webudvikler? Så læs mere her.
Din indbakke er sandsynligvis allerede fyldt med emails fra forskellige virksomheder.
Måske du har købt et produkt eller ydelse på deres hjemmeside, eller måske du har takke ja til deres nyhedsbrev, fordi du gerne ville have en rabatkode, en e-bog eller noget helt tredje. Ja, email marketing er en meget anvendt del af online markedsføring.
Og med god grund. Email marketing kan nemlig være særdeles effektivt – hvis det altså er brugt rigtigt.
Når du beslutter dig for at anvende email marketing i din online markedsføring skal du først og fremmest vælge en platform, hvorigennem du kan udsende dine nyhedsbreve, holde styr på din CRM (Customer Relationship Management), samt rapportere og tracke dine nyhedsbreves performance.
Nogle af de største udbydere er bl.a. Mailchimp og Klaviyo, men der findes et hav af muligheder.
Dernæst skal du have erhvervet dig nogle læsere, som vil tilmelde sig dit nyhedsbrev. Der er flere måder du kan gøre dette på, men vi anbefaler dig dog først og fremmest at have in mente, at du skal tilbyde din potentielle læser noget til fordel for hendes/hans tilmelding.
Dette kan bl.a. være, at personen får 10% på sit første køb; gratis adgang til et webinar; eller du kan tilbyde din viden gennem tips og tricks; whitepapers m.v.
Især udbyderne Mailchimp og Klaviyo er kendte for deres marketing automation, hvor man kan køre automatiske email flows, når først det er sat op rigtigt.
Søger du en praktikplads? Så kan du søge praktik hos PK Medier.
Hvis ikke du selv er klar på at kaste dig ud i det, kan du altid kontakte et online marketing bureau og bede om hjælp.
Andre markedsføringsmetoder er fx influencer marketing, hvor man bruger influencere til at reklamere for ens virksomhed.
Læs mere om hvordan du kan påvirke algoritmen i vores blogindlæg: "Hvad er en algoritme" eller om SEA her.
Du kan også læse mere om PR og den kendte SWOT analyse og hvordan du kan gøre brug af disse i forbindelse med din online markedføringsstrategi. Hvis du undrer dig over, hvad er en portal er, kan du læse mere her.
Du kan med fordel bruge flere forskellige måder at bruge online markedsføring, da det ene ikke udelukker det andet.
Det samme ser vi med SEM, der både favner om SEO såvel som SEA. Læs mere herunder eller få hjælp til markedsføring.
Endnu en online mulighed, du har, for online markedsføring, er SEM. SEM står for Search Engine Marketing, som er den engelske betegnelse for markedsføring af en virksomhed, webshop eller hjemmeside, gennem søgemaskinerne.
Dog er det ikke kun søgemaskinerne, som SEM omfatter, det er nemlig også typisk betalt annoncering. Altså dækker search engine marketing over både SEO og SEA (Search Engine Advertising). Samspillet mellem netop SEO og SEA er supervigtigt, da den ene ikke erstatter den anden, og derfor er SEM markedsføring også en god og vigtig metode.
Der findes forskellige muligheder for SEM online markedsføring i Danmark. Da Google er den fortrukne søgemaskine hos de fleste danskere, så vil det for nationale virksomheder i Danmark være her, at de primære resultater vil opnås. Dette betyder dog bestemt ikke, at du ikke også kan gøre dig forsøget på andre søgemaskiner.
Andre søgemaskiner, som danskerne bruger, er Bing og Yahoo. Det er dog de allerfærreste, der anvender disse, og på en søgemaskine som MSN, der er Microsofts søgemaskine, er det blot 5% af danskerne, der laver søgninger.
Ofte vil en SEM strategi således bestå af en kombination af AdWords og SEO, når der fokuseres op Googles søgemaskine. Her giver AdWords, som faktisk i dag har skiftet navn til Google Ads, dig mulighed for blandt andet:
Der er således mange muligheder for SEM online markedsføring på Google med AdWords. Når der er opnået resultat herpå, kan det være en ide at se videre hen på andre søgemaskiner, eksempelvis Bing.
Det kan dog gøres klart, at Bing arbejder ud fra andre principper, end Google gør, og derfor vælger mange kun at lave betalt annoncering herpå, da organisk SEO kræver andre kræfter end dem, man ligger i organiske søgemaskineoptimering på Google.
Vil ud høre mere om, hvad mulighederne er for SEM, SEO, SEA samt anden online markedsføring, så kan du med fordel kontakte os i dag. Vi har flere specialister, der gerne tager fat om dine problemer, eller som hellere end gerne svarer på spørgsmål om diverse emner inden for online markedsføring.
Kunne du tænke dig at læse mere om andre typer af online markedsføring, kan du med fordel eksempelvis læse om affiliate marketing eller gå på opdagelse i vores vidensunivers øverst i vores menu her på siden.