Online markedsføring - gode tips

Online markedsføring med GMB

Online markedsføring findes overalt. Når folk søger på din forretning på Google, kommer en lille boks op på højre hånd, som indeholder en række informationer om din forretning – denne boks er facaden på din Google My Business-side. Dette vindue er en perfekt mulighed for at markedsføre dig selv, og bestemme hvilke informationer du viser. Disse informationer kan være alt fra rating til åbningstider og meget mere.

Dette giver et klart overblik over, hvem du er, og giver dig mulighed for at overtale den søgende om at vælge dig. 

Denne online markedsføring har potentiale til at lokke kunder til, hvis det er sat rigtigt op. 

Er det gjort forkert, er der stor sandsynlighed for at kunden ikke finder dig og din virksomhed interessant, og dermed søger et andet sted hen. Det er derfor rigtig vigtigt at have nogle gode anmeldelser og få sat det op, så det ser indbydende ud for kunden.

Online Markedsføring

Online markedsføring - Facebook Annoncer

Online markedsføring på Facebook og Instagram er essentielt for at få kunder til din forretning. Den gennemsnitlige dansker bruger 1-2 timer om dagen på sociale medier. Dette er tid, som kan udnyttes til egen fordel ved at markedsføre sit produkt eller service på disse medier. 

 

Det er vigtigt løbende at dele nyt content, så dine kunder kan interagere med dit website så meget som muligt. Godt content til online markedsføring kan være alt fra en lækker video til en fed artikel – så længe det fortæller noget om din forretning og produkt. 

 

Med Facebook er det muligt at ramme en specifik målgruppe gennem effektiv brug af data. Giv din marketing retning så du rammer dem, der har størst sandsynlighed for at konvertere. Dette gør det muligt at gå målrettet efter nye kunder eller fastholde eksisterende kunder. Alle disse markedsføringsredskaber er samlet i Facebook Business som er den ultimative  værktøjskasse indenfor online markedsføring.

Online Markedsføring

Google Ads

Folk søger desværre ikke altid målrettet efter din forretning. F.eks. når folk er sultne og søger på restauranter i deres område, så går de næsten aldrig videre end side 2, og de skriver typisk “restaurant +område”. Google Ads er en af de største medie kanaler for online markedsføring, som giver dig mulighed for at byde sig ind på en udvalgt placering for at øge antallet af gæster herigennem.

 

Gennem Google Ads køber man sig ind på relevante søgeord for at sikre sig en af de udvalgte topplaceringer. Online markedsføring gennem Google Ads giver dig en højere placering, hvilke vil skabe mere trafik på din hjemmeside.  

Det er vigtigt at den trafik, der bliver tiltrukket, er relevant for din virksomhed. Hvis du har en restaurant på Nørrebro, og en person søger på “restaurant” i Aarhus – så er det jo lige meget. Det er vigtigt, at din online markedsføring er målrettet potentielle kunder, og at man ikke skyder for bredt. Læs mere om markedsføring for restauranter.

Marketing

SEO

Det er som sagt vigtigt, at ligge så højt som muligt på relevante søgninger. Men det behøver ikke altid at blive gjort med Google Ads. Dette kan nemlig også gøres gennem SEO (Search Engine Optimization), hvor din hjemmeside kan være optimeret til at have de rigtige nøgleord, overskrifter og mere. 

Dette gør, at Google er så vild med din side, at den bliver lagt aller øverst, når folk søger! 

Ligesom online markedsføring gennem Google Ads kan skabe relevant trafik på din hjemmeside, så kan SEO gøre det samme. Ved at vide, hvilke søgeord du gerne vil markedsføre dig selv på, kan du arbejde dig op på Google og skabe mere organisk trafik.

Mand ved PC

Web Udvikling

Hvis du gerne vil have Google til at placere dig øverst i de organiske søgeresultater, er det dog også vigtigt at de besøgende på din hjemmesiden også kan lide den. Det er vigtigt, når man udvikler en hjemmeside, at den besøgende nemt kan finde rundt og uden forvirring. En god hjemmeside er navigerbar for mennesker, men også for Google selv. Google ser din hjemmeside igennem for at vurdere, hvor relevant den er, og hvor stærk en autoritet den har. 

 

Hvis man har en god hjemmeside, og man har haft Google med i tankerne, i opbygningen af siden, så er der god mulighed for at arbejde med SEO, og sikre sig den bedst mulige konversionsrate i forlængelse af din online markedsføring.

Online Markedsføring

Content Management

Hvor ofte skal man så lægge noget op? – og hvem skal kunne se det? En vigtig del af online markedsføring er, at finde af hvem dine kunder er, og hvilket content de reagere bedst på. 

 

At dele billeder som de kan “like” og kommentere på, på Facebook eller Instagram giver dine kunder mulighed for at interagere med din virksomhed direkte. 

 

Desto mere dit brand bliver interageret med, jo større sandsynlighed er der for, at de tænker på din virksomhed frem for dine konkurrenter.

 

Denne interaktion gør at dine kunders venner ser dit content, og det øger chancerne for at det når ud til deres venners venner. Denne domino effekt kan give dit brand mere autoritet, og sikre at folk tænker på din restaurant, når de skal have noget og spise.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.