Opdateret 8. september 2021 af Natasja Grønfeldt

Hvad er digital marketing? | Lær alt og kom godt i gang

Hvad er digital marketing egentlig, og hvordan udnytter og realiserer du bedst dets kæmpe potentiale? For mange virksomheder er dette en helt uundværlig disciplin, der både giver synlighed, vækst i salg og gør, at dine kunder vender tilbage.

Vil du derfor skabe digitale resultater - så er det en god ide at læse med i dette indlæg, som giver dig viden om digital marketing, samt hvor og hvordan din virksomhed skal gribe det an. God læselyst!

Se referencer

Hvad er digital marketing?

I følgende indlæg giver vi dig et dybdegående indblik i, hvilke områder indenfor digital marketing der er vigtige at have for øje. Derudover klæder vi dig på til selv at begive dig ud i den populære og uundgåelige disciplin, der på flere områder kan have en afgørende betydning for netop din virksomhed på både synlighed og bundlinje.

Digital marketing

Hvad gør du, når du står og mangler opskriften til dagens aftensmad, har brug for afslapning og lidt let underholdning eller er på udkig efter en ny og velanmeldt frisør?
 
Du går med stor sandsynlighed på internettet - som alle andre. Stedet der det seneste årti eller to er blevet en helt afgørende og fast del af vores hverdag, og som mange af os i dag besøger flere gange dagligt.
 

En undersøgelse foretaget af Pew Research Center viser at 85% af alle amerikanske voksne besøger internettet dagligt.

Med andre ord er internettet blevet et altoverskyggende medie i vores dagligdag – og det er af netop samme årsag, at digital marketing, i takt med både internettet og de sociale mediers fremkomst, er blevet en afgørende faktor, hvis du som virksomhed vil målrette og bringe dine budskaber ud til netop dit publikum.

Men hvad er digital marketing så i praksis? Helt kort handler det om at promovere sin virksomhed og sine produkter der, hvor ens kunder eller potentielle kunder befinder sig; på internettet.

Dette for at skabe flere konverteringer eller mere kendskab til sit brand. Der findes mange forskellige online kanaler, hvor man kan være tilstede.

Og mens nogle medier og kanaler kan være væsentlige at bruge, uanset hvilken branche du befinder dig i, kan andre typer af digital marketing være mere specialiserede alt efter, hvilken målgruppe, du ønsker at rette henvendelse til.

Hvis du behøver hjælp til at finde hovede og hale i alt dette, kan du altid kontakte os, som netop er et specialiseret online marketing bureau

Hvorfor arbejde med digital marketing?

Traditionel markedsføring er, det du kender fra trykte annoncer, magasiner, brochurer og tv-reklamer. Denne form for markedsføring har visse begrænsninger, da man typisk ikke kan måle på, præcis hvor mange, som ser din annonce i avisen.

Der kan godt være solgt 100 aviser, hvor din annonce er i – men det er ikke sikkert at alle 100, der har købt avisen, har set din annonce. Det vil altså altid være et estimat.

Digital marketing foregår derimod online og digitalt. Modsat traditionel markedsføring er der altså uendelige muligheder for at brande din virksomhed – og nå ud til netop dén målgruppe, der er interessant for din virksomhed. De mange muligheder ved online markedsføring gør det muligt at være mere kreativ og eksperimentere med forskellige taktikker, uden at det går over dit budget.

Få et oplæg til din digitale marketing 👩🏻‍💻

Lad os uforpligtende hjælpe din virksomhed igang med digital marketing.

Opnå resultater med online indsatser

En stor fordel ved digital marketing er, at du kan målrette din kommunikation, således at den både taler direkte til og rammer den tilsigtede målgruppe.

Modsat trykte annoncer kan du i højere grad også måle effekten af din digitale marketing. Det er eksempelvis muligt at se, hvor mange, der klikker på dine annoncer, hvor dine kunder eller potentielle kunder kommer fra og meget meget mere.

Det er med andre ord muligt at anvende de mange digitale værktøjer til vigtige målinger og statistikker for netop din online markedsføring.

Med disse værktøjer kan du nøje og løbende holde øje med, om du når dine mål og dine kampagners ROI.

Som vi tidligere har været inde på i nærværende indlæg, findes der et væld af forskellige muligheder indenfor digital marketing.

Ved at anvende forskellige online kanaler, der passer til netop din målgruppe samt jeres KPI’er og lægge en online taktik, kan du få kontakt til potentielle kunder.

Potentielle kunder, der på sigt kan medvirke til, at din virksomhed opnår flere konverteringer.

En god strategi

En god strategi for digital marketing kræver en klar forståelse for, hvordan hver eneste indsats understøtter din virksomheds overordnede mål.

Alt efter hvilke mål I har opsat, kan I opsætte større kampagner via de forskellige digitale kanaler.

Et eksempel kunne være, at I ønsker at igangsætte en take-away kampagne på jeres hjemmeside. En kampagne som denne kan med med fordel promoveres via sociale medier og ud til dem, der allerede følger jer her.

Vil I opnå større resultater, kan man med fordel også gøre brug af betalt annoncering – og på den måde kan man nå ud til en endnu bredere målgruppe.

Derudover kan I også styrke indsatsen med ved at sende nyhedsbreve, som gør opmærksom på kampagnen.

Er det en kampagne, der løber over længere tid kan anvendelsen af Googleads ligeledes være væsentlig at have med i overvejelserne i jeres digitale marketing.

Fælles for disse initiativer er, at de alle understøtter det samme mål, og at du dermed konstant kan måle effekten, og ligeledes foretage justeringer efter behov, så du kan opnå succes med din digitale marketing.

Skil jer ud med online markedsføring

Ligesom med alle jeres andre strategier skal en digital marketing strategi beskrive, hvordan jeres online tilstedeværelse gør jer unikke i forhold til konkurrenterne.

Her er det blandt andet væsentligt at overveje hvilke elementer skal der være til stede i jeres digitale marketing strategi for at netop I adskiller jer fra de andre konkurrenter, som findes på markedet.

Når I har lavet en strategi for, hvordan netop jeres brands er tilstede online, kan I opstare arbejdet med jeres online markedsføring på en eller flere kanaler.

Hvad er digital marketing

En kombination af flere kanaler

Som oftest vil en digital marketing strategi være en kombination af flere forskellige kanaler. Dette kunne eksempelvis være SEO, Linkbuilding, SEM, e-mail marketing, Facebook, Instagram og Pinterest.

Uanset hvilke kanaler I gør brug af i jeres strategi, bør I sikre at målgruppens oplevelse er sammenhængende uanset, hvor og hvornår de møder jer online.

Det kaldes for en omnichannel tilgang, og er defineret ved at bruge flere kanaler i sin digitale marketing strategi – altid med øje for, at der er en sammenhæng mellem de enkelte kommunikationskanaler.

På den måde får målgruppen en helstøbt oplevelse, uanset hvilket medie de møder jer på.

Arbejder I derimod med en multichannel tilgang, vil kunderne få forskellige oplevelser afhængigt af, hvor de møder jer.

Begge tilgange har hver deres fordele og ulemper, og du bør derfor undersøge din eller dine målgrupper grundigt og beslutte, hvad du ønsker at opnå med din markedsføringsstrategi online, inden du begynder at kommunikere på forskellige kanaler.

For at kunne måle på performance, er det nødvendigt at opsætte detaljeret tracking – dette gør det muligt, at se værdien af de marketingkroner der benyttes på tværs af kanalerne.

Er digital marketing noget for din virksomhed?

Næsten uanset hvilken branche du opererer i, kan digital marketing være et væsentligt element at indtænke i din markedsføringsstrategi.

Som vi tidligere har berørt, er vi stort set alle sammen på internettet og de digitale medier i dag – og af netop samme årsag giver det naturligvis mening, at netop din virksomhed også befinder sig på de digitale medier.

Din succes med digitale marketing afhænger dog af, at du altid har din målgruppe og deres behov for øje, og befinder dig netop dér, hvor de befinder sig. Det er derfor vigtigt at du foretager en marketingsanalyse.

Hvordan du foretager dig denne kan du blive meget klogere på i vores indlæg, der omhandler tips til online markedsføring. Om din målgruppe er B2B eller B2C kan have stor betydning for, hvordan og hvor du henvender dig til din målgruppe.

Det er derfor altafgørende at have in mente, når du genererer idéer og udvikler strategier til din digitale marketing.

digital marketing case

B2B & B2C

Opererer din virksomhed på markedet for business-to-business (B2B), vil din virksomhed i mange tilfælde skulle centrere sine digitale marketing indsatser omkring online leadgenerering.

Slutmålet vil i disse tilfælde være, at en potentiel kunde kommer i dialog med en sælger.

Gennem din hjemmeside og digitale kanaler, der understøtter din digitale strategi, er målet at tiltrække og konvertere leads til de sælgere, der skal i dialog med dine potentielle kunder.

Din hjemmeside er ét sted at tiltrække og generere leads, men vil du være synlig flere steder kan en oplagt kanal at tiltrække nye leads også være Linkedin, der i høj grad er målrettet B2B.

Er din virksomhed derimod på markedet for business-to-consumer (B2C), er målet med din digitale marketing strategi med stor sandsynlighed at tiltrække personer, der er eller på sigt kan blive kunder.

Modsat B2B er fokus ikke på at skabe ‘leads’ i klassisk forstand – altså, hvor de kommer i dialog med en sælger, inden de foretager den endelige beslutning.

I stedet er det væsentligt at fokusere på at opbygge en kortere købsrejse på din virksomheds website ved at sørge for, at de besøgende ikke falder fra undervejs – og altså hurtigt lægger noget i deres indkøbskurv.

For virksomheder, hvis primære fokus er B2C kan kanaler som Facebook og Instagram ofte være af værdifuld karakter i forsøget på at nå ud til den rette målgruppe.

Kræver online markedsføring et stort budget?

Hvad koster det så at føre dine digitale genistreger ud i livet? Det spørgsmål kan formentlig sværme som et ubesvaret element i udarbejdelsen af din online markedsføringsstrategi.

Den gode nyhed er, at flere at aktiviteterne indenfor digital marketing er ganske gratis – såfremt du selvfølgelig har en medarbejder, der kan varetage opgaverne. Den knapt så gode nyhed er, at andre aktiviteter godt kan blive en dyr fornøjelse.

Du bestemmer dog altid selv budgettet – og på kort såvel som lang sigt kan kan det være en vigtig og betydningsfuld investering for netop din virksomhed.

COPE-strategi

På et lavere budget kan det anbefales at benytte sig af COPE-strategy, som indebærer at gøre brug af det samme materiale og koncept flere steder på forskellige medier og platforme, og ikke nødvendigvis producere forskelligt indhold til hver enkelt platform.

COPE er en forkortelse af “Create once, publish everywhere”, som i sig selv siger noget om strategien. Med denne strategi kan du både benytte dit materiale og din kampagne diverse steder i din digitale marketing, samtidig med at du kan benytte det offline i din strategi.

Fordelen ved denne strategi er, at den er mindre ressourcekrævende, både idet det er mindre tidskrævende ift. arbejdstid men også i dit marketing budget. Det kan også være en fordel at være konsistent i sit budskab og visuelt, så det skaber genkendelighed for din målgruppe.

Inbound eller outbound?

Er dit fokus på inbound og at udvikle indhold til sociale medier og SEO på et eksisterende website er fokus i mange tilfælde på at skabe kvalitetsfuldt indhold, som din målgruppe finder interessant. Medmindre du påtænker at hyre en ekstern konsulent til denne opgave – er den eneste bekostning i dette tilfælde enten din egen tid eller en medarbejders.

Påtænker du derimod at fokusere på outbound i form af eksempelvis bannerannoncer, Googleads eller annoncering på Facebook er der flere omkostninger forbundet.

Den eksakte pris kan være svær at fastsætte, da det i høj grad afhænger af, hvad målet med din digitale kampagne er – og hvem du ønsker, skal se den.

Det er dog muligt at få beregnet et estimat for, hvad flere af disse aktiviteter vil koste din virksomhed.

Blandt andre kan du i Facebook Business Manager få et overslag på, hvad prisen for en annonce vil være, hvis den skal nå ud til x-antal personer i et specifikt område.

Omend det kan være en god investering at arbejde med outbound teknikker, kan det også være en dyr fornøjelse.

Derfor kan det være en fordel at fokusere på at opbygge og udvikle en organisk rækkevidde med en engagerende og interagerende målgruppe.

Skab et overblik over digital marketing

Den digitale scene gør det muligt for virksomheder at befinde sig adskillige steder, og det kan til tider være svært at navigere i og holde styr på. PESO-modellen kan give en god start på, og et overblik over de steder du kan sætte ind på din digitale marketing. 

PESO-modellen giver et overblik over digital marketing med dens 4 områder: Paid media, earned media, shared media og owned media. De dækker hver især for de områder, du kan være tilstede digitalt. Spred eventuelt din aktivitet ud på de forskellige områder. Det giver en effektfuld strategi med diversitet.

Du skal forstå modellen som overlappende, da flere discipliner kan befinde sig indenfor flere områder. Når der er tale om influencer marketing og brand amabassadøre, er der tale om både betalt (paid) og (owned) indhold.

Paid media: Her går du ind på det betalte marked med indsatser i din digitale marketing som annoncering, sponsoreret indhold, reklamer og andre betalte versioner af markedsføring. De betalte indsatser i din digitale marketing gør det muligt for dig at skalere nemt og hurtigt.

Earned media: Dette område beskæftiger sig ofte med PR, da det er ekstern omtale af din virksomhed, som du gør dig “fortjent” til. Det kan både være omtale fra medierne, bloggere, investorer, frivillige influenter og meget andet. Denne type af marketing er ofte langtidssigtet, og er mere tidskrævende, men giver stor autoritet, da omtalen kommer fra en tredjepart, som anbefaler dig.

Shared media: Her finder du ofte dit indhold, som er på sociale medier, som deles rundt på platformene. Det kan være en fordel, da det ikke kræver det samme fra din virksomhed, men stiller krav til, at dit indhold er relevant og velproduceret. 

Owned media: De ejede medier er der, hvor dit indhold er på “hjemmebane”. Det kan blandt andet være din SEO-tekst på hjemmesiden eller indhold på din egen Facebook kanal. Fordelen ved denne type digital marketing er, at du er i kontrol over, hvad som skrives, deles og udtales og du undgår uhensigtsmæssige aktiviteter.

Anbefalingen er dog, at du i din digitale marketingsstrategi skal skabe dig et godt og afbalanceret mix af alle 4 områder for at opnå optimalt udbytte. 

digital marketing pkmedier

Få flere salg med digital marketing

Det er ingen hemmelighed at det koster penge at bruge penge, og det koster da også penge at bevæge sig ud i dele af digital markedsføring.

Vælger du eksempelvis at lægge en stor del af din energi i annoncering på sociale medier som Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok og mange flere, kan man hurtigt komme til at spendere en stor del af sit marketingbudget på de indsatster - ofte giver det pote og din ROI - return of investment bliver god.

I andre tilfælde tjener du måske ikke noget på din annoncering, og ROAS (return of ad spend) er lavt på alle dine annoncer.

I disse tilfælde er der naturligvis mange faktorer, som spiller ind. Det kunne eksempelvis være forkert målgruppe, forkerte kanaler, forkerte platforme, dårligt visuelt eller helt forkert branding.

Målgruppe, kanaler, platforme og visuelt kan der nemt og hurtigt gøres noget ved. Men når det kommer til brandingen, skal der lægges mere arbejde i det.


Benyt The Golden Circle

For at blive rigtig god til digital marketing skal ens branding være spot-on, og det er noget af det sværeste ved online markedsføring.

Heldigvis er der masser af hjælp at hente i forskellige redskaber. Mange starter ud med at bruge modellen The Golden Circle, som Simon Sinek første gang introducerede tilbage i 2009.

Modellen har nogle år på bagen, men ikke desto mindre er den måske mere aktuel end nogensinde før når det kommer til ens digitale marketing strategi.

Den handler om at besvare tre simple spørgsmål: Why, how & what - hvorfor, hvordan og hvad? Bare rolig, vi skal nok gennemgå hvordan det hele hænger sammen. Nedenfor kan du se The Golden Circle.

digital marketing gold circle

Først en kort introduktion til what, how & why = hvad, hvordan og hvorfor?

  • What we do
  • How we dot it
  • Why we do it

Mange virksomheder starter ofte med at kigge på What - dette punkt handler om: Hvad laver din virksomhed? Sælger virksomheden tøj, eller yder du en service, er det dit what.

Dernæst kommer How - dette punkt handler om hvordan I gør det, hvordan sælger virksomhed tøjet eller servicen. Og til sidst Why - der handler om hvorfor man sælger de produkter/services man gør, og hvorfor man gør det på den måde, man gør det på.

Men det er den gammeldags måde at tænke forretning på. I dag skal man starte med Why - og hvorfor det er vigtigt kan du læse i næste afsnit.

Det gyldne WHY
Simon Sinek vendte cirklen på hovedet, og for at få den bedste forretning og komme langt med sin digitale marketing, skal man starte med sit Why.

Det er det vigtigste sted at starte inden man begynder at ekskverer på sin digitale marketing strategi. Virksomhedens why er ens purpose, og som Simon Sinek siger: “People don’t buy WHAT you do, they buy WHY you do it.”

Så når virksomheden skal i gang med disciplinen, og den online markedsføring skal sættes i gang, skal man være helt klar på hvad ens Why er. Og netop ens why skal skinne igennem virksomhedens digitale marketing.

Lad os give samme eksempelvis som Sinek benytter sig af - Apple. 

Apple: Why: Everything we do, we believe in challenging the status quo and thinking differently.
Apple: How: Our products are beautifully designed and simple to use.
Apple: What: We just happen to sell computers.

Det lyder ganske simpelt ikke?

Vi ved godt at det er svært at finde sit why, men når først man har det, bliver alt digital markedsføring meget nemmere at eksekvere, fordi man dermed har fastsat en retningen for sin virksomhed og forretning.

Og det kan eksisterende kunder og potentielle kunder mærke og det er det, som de vil købe ind på. Eksempelvis kan man sætte to ens shampooer op ved siden af hinanden, produktet er det samme.

Den ene fortæller dig, at de ønsker at skabe den bedste sundhed og velvære for mennesker (why), de er økologiske, og emballagen er lavet af genbrugsplast (how).

Den anden shampoo fortæller dig, at den gør dit hår rent. Hvilken shampoo vælger du?

Digital marketing og The Golden Circle
Det hele hænger naturligvis sammen. Når man begiver sig ud i digital marketing, skal man have styr på sin virksomheds why, fordi hvordan virksomheden gør som den gør, og hvad den gør, er alt sammen baseret på (ja du gættede det nok) hvorfor virksomheden gør det den gør.

Og så er vi tilbage til, hvordan man kan skabe flere salg med online markedsføring.

Med en udfyldt Golden Circle er det nemmere at gå i gang med at planlægge sin markedsføringsstrategi. Det er det, fordi det bliver nemmere at skære ind til benet og være præcis og konkret i det der sælges.

Tænk altid over hvorfor andre skal vælge dit produkt. Hvis det kan være svært, så overvej hvorfor du køber den shampoo du bruger, eller hvorfor du har valgt et fitnesscenter fremfor et andet.

Når man går i gang med digital marketing og markedsføring generelt, skal man beslutte sig for, hvor man vil være tilstede og hvilke platforme og discipliner, som man skal benytte sig af.

Vi har allerede gennemgået en hel del elementer, som en god online markedsføring indeholder.

Du kan også læse mere om det her på bureauets side i vores blogindlæg: Markedsføringsplan - her gennemgår vi, hvordan man lægger en god og holdbar plan i virksomheden for sin online markedsføring.

Det er også vigtigt at have in mente, at en online markedsføring består af mange elementer, og når det kommer til digital marketing, taler man i grove træk om betalt og organisk.

Det betalte består naturligvis af annoncering på sociale medier og Google, men også i SEO-disciplinen Linkbuilding.

Du kan læse mere om, hvad Google annoncering kan i vores blogindlæg: "Google annoncering: Den ultimative guide"

Den organiske online markedsføring består af SEO samt content på sociale medier. Disse to elementer er en lige så vigtig del af digital marketing som annoncering er. 

Kontakt et SEO-bureau og få mere viden, og vil du vide mere om SEO nu, kan du læse vores blogindlæg: Hvad er SEO? 

Digital marketing i 2022 - hvad nu?

Vi ser ind i en tid, hvor tracking og adgang til data bliver begrænset mere og mere, hvilket kan begrænse en medarbejder i afdelingen for digital marketing, samtidig med at der også kommer flere og flere muligheder for online markedsføring.

Vi er i en digital virkelighed, hvor vi kan følge vores brugere, og benytte deres data til at målrette kommunikation. Men som ansvarlig for digital marketing skal man være opmærksom på at bruge denne adgang til data på en ansvarsfuld måde. 

Begrænsninger på tilgængelig data giver dog den marketingansvarlige udfordringer med, blandt andet at kunne segmentere indhold mere specifikt til potentielle modtagere, opbevare og personliggøre indhold til brugeren og kontakte interesserede brugere. 

Frygt dog ej. Du kan stadig skabe synlighed for din målgruppe. Det er blot begrænsninger og ikke forbud mod at kontakte og behandle data. Benyt dog dataen med respekt.

Digitale kanaler for din marketing

Et andet vigtigt element man i marketingafdelingen skal holde øje med, er alle de nye medier, målgrupperne befinder sig på. Vi lever i en digital levetid, hvor der konstant opfindes, udvikles og udgives nye apps, platforme og sider, som er tilgængelige for brugerne.

Det er vigtigt at holde sig opdateret på de respektive digitale normer, som er på hver platform, for at kunne “bevæge” sig rigtigt og effektfuldt rundt.

Derfor er det vigtigt at være opdateret på, hvor din målgruppe befinder sig, og dermed skabe relevante budskaber for dem der hvor de er. Vi har blandt andet skrevet et indlæg om Generation Z og deres behov og kendetegn. Du kan læse nærmere om målgruppen, for at vide mere om hvordan du tilgår den målgruppe.

Digital marketing og influencers

Noget som har taget den digitale marketingsverden med storm, er influencer marketing, og vi må indrømme, at det er kommet for at blive. Det viser sig at skabe utrolig stor konvertering og troværdighed til kunderne, og har dermed meget potentiale for salg og synlighed for virksomheder.

Det er derfor værd at se på, hvorvidt influencers er noget din virksomhed, vil gøre brug af. Det er dog ikke et “must”, og det er muligt at komme langt med digital marketing foruden influencers og brand amabassadører.

Så hvad kan digital marketing?

Digital marketing dækker altså over alle de aktiviteter, som har til formål at få nye kunder til at foretage sig en handling, og dermed føre til en konvertering, som eksempelvis kan være et salg, en bordbooking, tilmelding og så videre – det er dig og din virksomhed, som opsætter jeres konverteringer.

Mens for eksempel salg er den konkrete handling, er det marketing processen, som fører jer og kunden sammen. Processen består af flere berøringspunkter, hvor målgruppen kan møde virksomheden og lære budskabet at kende.

Digital marketing kan være komplekst og det indeholder mange komponenter, som skal fungere før man får en vellykket strategi, og få et godt udbytte af ens arbejde.

Er du interesseret I at høre nærmere om, hvad digital marketing kunne gøre for dig og din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os på vores kontaktformular, så vil en fra vores team tage kontakt til dig - vi er et kompetent digitalt marketing bureau, vi hjælper dig på vej.

Mød vores team her eller læs mere om markedsføring på vores Facebook.

Uanset hvilken strategi, I lægger for dagen er der dog ingen tvivl. Digital marketing er kommet for at blive – og i de kommende år, vil vi formentlig blot se en endnu større udvikling indenfor feltet. 

I arbejdet med online markedsføring er det altafgørende at huske på, at alle virksomheder er forskellige – også når det vedrører digital marketing. Find din virksomheds niche – og gør den klar, når der kommunikeres på de online kanaler, der kan alle være med til at booste jeres konverteringer og salg.

Kom med indenfor i marketingsafdelingen

Hvad laver man i en marketingsafdeling, og hvilke opgaver sidder de ansatte konkret med? Indenfor digital marketing er der mange forskellige stillinger og arbejdsområder. Der er i de gængse afdelinger eller bureauer at finde:

  • SEO specialist
  • PPC specialist
  • Copywriter
  • Social Media Manager
  • UX webudvikling

Alle arbejder mod et fælles mål, som har i sinde at skabe brand awareness og synlighed online - både betalt og organisk. Hver især har de forskellige KPI’er, for bedst muligt at kunne opnå målinger af de forskellige ønskede resultater. Det kan varierer hvilke mål og indikatorer som sættes. Eksempelvis er SEO specialistens mål at skabe organisk trafik, hvor PPC specialisten ønsker bredere betalt spredning. 

Husk at du altid kan tage kontakt til PK medier og få hjælp til digital marketing. Brug for et take-away system? Læs mere her. 

Digital marketing FAQ

Hvorfor arbejde med digital marketing?
Digital marketing giver dig chancen for at målrette din kommunikation til netop din målgruppe og skaber et talerør for dig ud til din tilsigtede målgruppe digitalt. Digital marketing er målbart, da man kan følge data og analysere brugernes adfærd, til forskel for den analog marketing.
Hvordan skiller jeg mig ud vha. digital marketing?
Brug adskillige medier og mød jeres målgruppe på deres foretrukne medie. Ved brug af flere medier, bør I sikre en optimal brugeroplevelse for målgruppen, hvilket sker ved at skabe strømlinet konsistent indhold på alle kanaler. Hav altid din målgruppes behov for øje.
Skab derudover unikt indhold, som har karakter eller kant.
Hvordan kan digital marketing være afgørende for min virksomhed?
Du kan gennem digital marketing ramme potentielle kunder, som på sigt kan skabe flere konverteringer, samt at du kan etablere kontakt til eventuelle samarbejdspartnere (B2B). 
Digital marketing kan ske både på stort såvel som småt budget, men det er altid en god investering. Så skaf kunder uanset et lavt budget. Det kræver blot lidt arbejde og viden for at varetage opgaverne.
Hvordan udnytter jeg bedst digital marketing?
Skab unikt og godt indhold og du er sat godt i gang. Alt efter behov kan du benytte dig at betalt marketing gennem annoncemulighederne på diverse medier eller organisk spredning.
Kan digital marketing være gratis?
Ja, digital marketing kan godt udføres gratis, hvis du har den korrekte viden, om hvordan det skal gøres. Det er gaven ved blandt andet sociale medier at alle, store såvel som små virksomheder, har muligheden for at føre marketing gratis. Du kan også betale for marketing for nogle gange at opnå større reach. 
Ikke træt endnu? Læs videre herunder
chevron-downarrow-right