Hvad er en digital marketing?

Helt kort handler digital marketing om at promovere din virksomhed og/eller produkter online via internettet og andre interaktive medier. Der findes forskellige online kanaler, men de mest kendte er:

  • SEO – søgemaskine optimering
  • SEM – søgemaskine marketing
  • Content marketing
  • Influencer marketing
  • Online kampagner
  • E-mail marketing
  • Sociale medier
  • Display advertising

Hvorfor arbejde med digital marketing?

Traditionel markedsføring er, det du kender fra trykte annoncer, magasiner, brochurer og så videre. Digital markedsføring foregår derimod online og elektronisk. Modsat traditionel markedsføring er der altså uendelige muligheder for at brande din virksomhed. Disse mange muligheder ved digital marketing gør det muligt at være mere kreativ og eksperimentere med forskellige taktikker, uden at det går ud over dit budget.

En stor fordel ved digital marketing er, at du kan målrette din kommunikation, således at den taler til målgruppen. En anden fordel er, at du kan måle effekten af din digitale marketingsstrategi. Med forskellige digitale værktøjer kan du holde øje med, om du når dine mål og dine kampagners ROI.

Opnå resultater med digitale indsatser

Ved at anvende forskellige digitale kanaler og taktikker kan du få kontakt til potentielle kunder online.

En god strategi for digital marketing kræver en klar forståelse for, hvordan hver eneste indsats understøtter din virksomheds overordnede mål. Alt efter hvilke mål I har opsat, kan I opsætte større kampagner via de forskellige digitale kanaler. Det kan eksempelvis være take away-kampagner på hjemmesiden. Disse kampagner kan promoveres via jeres sociale medier, og vil man gerne opnå større resultater, kan man gøre brug af betalt annoncering, og på den måde nå en bredere målgruppe. Derudover kan I styrke indsatsen ved at sende nyhedsbreve, som gør opmærksom på kampagnen.

Fælles er, at de alle understøtte det samme mål, og at du dermed konstant kan måle effekten, og ligeledes foretage justeringer efter behov, således at du opnår succes med din digitale marketing.

SOME

Skil jer ud med digital marketing

Ligesom alle jeres andre strategier, skal en digital marketing strategi beskrive, hvad der gør jer unikke i forhold til konkurrenterne. Altså hvad adskiller jer for konkurrenterne på markedet, og hvorfor skal jeres potentielle kunder vælge jer.

En kombination af flere kanaler

Som oftest vil en digital marketing strategi være en kombination af flere forskellige kanaler. Dette kunne eksempelvis være SEO, SEM, e-mails, Facebook og Instagram. Uanset hvilke kanaler I gør brug af i jeres digitale marketing, bør I sikre at målgruppens oplevelse er sammenhængende uanset hvor og hvornår de møder jer online. Det kaldes for en omnichannel tilgang, og er defineret ved en flerkanalet marketingstilgang, hvor målgruppen får en helstøbt oplevelse, uanset hvilket medie de møder jer på.

Arbejder i derimod med en multichannel tilgang, vil kunderne få forskellige oplevelser afhængigt af, hvor de møder jer.

Begge tilgange har hver deres fordele, og du bør derfor undersøge din eller dine målgrupper grundigt, og beslutte hvad du ønsker at opnå med din digital marketing strategi, inden du begynder at kommunikere på forskellige kanaler.

Så hvad kan digital marketing?

Digital marketing dækker altså over alle de aktiviteter, som har til formål at få nye kunder til at foretage sig en handling, og dermed føre til salg.

Mens salg er den konkrete handling, er det marketing processen, som fører jer og kunden sammen. Processen består af flere berøringspunkter, hvor målgruppen kan møde virksomheden og lære budskabet at kende. Mød vores team her eller læs mere om marketing på vores Facebook.

Vil du vide mere?

Så lad os tage en snak – ring på 4241 1647 eller udfyld formularen til højre

Udfyld formularen

Så sender vender vi tilbage hurtigst muligt.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.