Opdateret 12. august 2021 af Peter Klitkou

Hvad koster SEO? Find alle svarene i denne artikel

SEO kan opdeles i to overordnede kategorier, SEM og SEO. SEM er i praksis lig med Google Ads og er en betalt strategi. Annoncerne på Google kaldes for betalte søgeresultater, mens SEO-resultaterne kaldes for organiske søgeresultater.

Som de fleste ting i søgebranchen har definitionerne, relateret til SEO-marketing, udviklet sig i stigende grad de seneste år. Nogle marketingfolk vil betragte SEM som et paraplyudtryk, der inkluderer både betalte og organiske strategier.

Uanset hvordan vi vender og drejer det, hvor meget SEO koster, gør SEO-strategier en verden til forskel, når det handler om at rangere og komme til tops blandt de mange konkurrenter på Google.

Ifølge flere analyser, klikker brugere i gennemsnit 8,5 gange oftere på organiske søgeresultater end på tilsvarende betalte annoncer.

Grunden til dette kan sandsynligvis tilskrives, at de fleste brugere finder de organiske søgeresultater mere troværdige end de betalte søgeresultater. 

Hvad koster SEO? Find alle svarene i denne artikel

Men hvad koster SEO så?

SEO behøver ikke at koste noget i første omgang. Der er nemlig flere forskellige gratis hjælpeværktøjer når det kommer til at søgemaskineoptimere din website.

Det kan dog være svært at begå sig i en datadrevet verden – fuld af objekter der kommunikerer med- og på tværs af hinanden og udveksler data. Derfor er der naturligvis professionel hjælp at hente – når det kommer til at besidder kompetencer inden for SEO verdenen.

Det er også her, vi kan komme ind på at SEO rent faktisk koster penge.

SEO optimering er et løbende arbejde, som aldrig kan- eller skal ses som et endegyldigt produkt. Det betyder, at der konstant arbejdes med søgemaskineoptimering hver måned.

Derfor tilbyder langt de fleste SEO bureauer ligeledes løbende aftaler for at sikre det bedst mulige produkt – en kontinuerlig udvikling med fokus på en høj CTR og med henblik på at lokke nye brugere til. Alligevel arbejder vi sjældent med enkeltstående timer, da vi værdsætter et godt flow med fokus på kvalitet frem for kvantitet til gavn for vores kunder.

Derfor koster SEO ikke nødvendigvis det samme for alle virksomheder. 

Så bare rolig, hos PK Medier hjælper vi dig med at grave det første spadestik, så netop din hjemmeside kan blive blandt Googles top favoritter. Og det bedste ved det hele er, at du ikke selv behøver at gøre dig klog på SEO, vi sørger nemlig for at jonglere med de mange mystiske begreber og værktøjer for dig, samtidig med at du ejer dataen.

Hos PK Medier udfører vi løbende SEO-rådgivning, og du betaler selvfølgelig kun for de timer vi bruger – altid med tilfredshedsgaranti. 

SEO kommer derfor ikke til at koste dig noget, hvis ikke vi lever op til de forventninger, som vi mener at kunne indfri for din hjemmeside. Hvis du ønsker et helt konkret tal, så kontakt os; vi kigger på din hjemmeside og din problemstilling som helhed og giver dig et tilbud ud fra dine behov.

Er SEO investeringen værd?

Det kan altid betale sig at investere i en god SEO-strategi. Du skal dog være opmærksom på, at investeringen først tjener sig hjem over tid. Det er helt umuligt at give et konkret tidsestimat, da resultaterne altid vil være individuelle og skifte fra branche til branche. Det kommer helt an på hvor langt du i forvejen er med din SEO.

Er du en sprit ny spiller på banen, uden de helt store konkurrenter, vil du opleve en markant forskel allerede kort tid efter, vi har haft din hjemmeside i hænderne. 

En ting er dog sikkert, du vil opleve at få meget ud af at outsource til et SEO firma. For selvom vi ikke kan garantere at din omsætningskurve stiger inden dagen er omme, vil vi gøre vores ypperste for at du bliver Googles bedste ven.

Har du brug for hjælp eller sparring omkring on-page SEO, så kontakt os endelig.

Så tag kontakt til os hos PK Medier og få et gratis overblik over hvad vores SEO koster. 

Ikke træt endnu? Læs videre herunder