On-page SEO | Hvordan opnår du succes med on-page SEO?

Sådan arbejder du med On-page SEO

Søgemaskineoptimering kan inddeles i to områder, nemlig hhv. On-page SEO som er en betegnelse for det arbejde, der foregår direkte på dit website. Modsat Off-page SEO, der særligt omfatter linkbuilding, som er en aktivitet, der foregår på andre websites og kan ses som udadtil og ikke indadtil.

On-side søgeoptimering betyder helt konkret, at man optimerer individuelle websider til at rangere højest muligt og skabe relevant trafik i søgemaskinerne. On-side henviser til både indholdet og HTML-kildekoden på en side, der kan optimeres, i modsætning til off-page søgeoptimering, der henviser til links og andre mulige eksterne signaler.

Hvorfor skal du kende til dette begreb? 

Der er en række punkter der er vigtige at have styr på, hvis du vil have succes med On-page SEO. Hvis ikke du før har beskæftiget dig med SEO, anbefaler vi dig, at læse om, hvordan vi arbejder med søgemaskineoptimering først.

On-page SEO er et begreb der er værd at kende til, når det handler om at skabe opmærksomhed rettet mod sin hjemmeside eller virksomhed. Det er altså med til at hjælpe søgemaskiner med at analysere dit websted og det indhold, der er knyttet til det, så det kan identificere, hvorvidt besøgendes forespørgsler er relevante for netop dit websted. Google opdaterer konstant deres algoritme, så den bedre kan forstå de besøgendes søgehensigt og levere søgeresultater, der opfylder den enkelte brugers behov.

Det vil sige, at on-page SEO skal sikre at din hjemmeside konverterer, eller sagt med andre ord, at dine besøgende gør dét, som du genre vil have dem til. Det er altså ikke udelukkende nok, at du får besøg på din hjemmeside, de besøgende skal nemlig gøre noget aktivt, som kan være alt fra at de køber noget på dit website, booker et møde eller på anden vis fodrer din virksomhed med opmærksomhed på Google. 
 

Hvordan opnår du succes med On-page SEO?

Nu hvor du kender betydningen af arbejdet med søgemaskineoptimering, og har fundet den strategi der virker for netop din virksomhed, er det tid til at begynde at optimere dit indhold.

Det første skridt i din vej mod succes med on-page SEO er at starte med at lave en søgeordsanalyse, der giver dig et overblik over hvilke relevante keywords, der benyttes i din branche og er essentielle for netop din virksomhed. Det er, som alt andet i en verden af søgemaskineoptimering, en cirkulær proces der aldrig slutter, netop fordi brugernes søgeadfærd konstant udvikles i takt med deres behov og nye skud på stammen. Alligevel er det en nødvendig rettesnor at benytte søgeordsanalyse, hvis du ønsker at kunderne skal kunne finde dig – i en digital verden fyldt med konkurrenter.

Det næste skridt, i dit arbejde med on-page SEO, er at finde ud af, hvordan dit website rangerer på hvert af disse fokussøgeord. Dette kan du nemt gøre ved at benytte forskellige værktøjer, eksempelvis Google Keyword Planner.

 Efterfølgende er det tid til at indarbejde de udvalgte søgeord i indholdet på den valgte side.

Her er det vigtigt at finde 1-3 søgeord for hver side, som man ønsker at fokusere på og sørge for at indsætte disse ord i teksten. En velkendt tommelfingerregel i on-page SEO er, at der bør være to søgeord for hvert 100 ord, men det absolut vigtigste er, at gøre indholdet så flydende og naturligt som overhovedet muligt, da det ikke kun skal læses af maskiner.

Når indholdet til siden er velbearbejdet, er den klar til at blive vist for de besøgende. Derfor er det vigtigt at afsætte tid til at udforme en velformuleret SEO-titel og meta-titel.

Kontakt os

Kontaktoplysninger:
Strandlodsvej 6B, 2 th. 2300 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783

Skal vi til at få gjort noget ved det?

Vi er klar til at hjælpe jer!

Strandlodsvej 6B, 2 th.

2300 København

Tel: 42 41 16 47

Email: kontakt@pkmedier.dk

CVR: 37296783

SEO & Hjemmeside
Bliv ringet op

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.