Vi opnår kommision via links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >
Det kan være behjælpeligt, hvis man forsøger at vækste en virksomhed eller gøre den mere synlig på forskellige søgemaskiner.
Helt lavpraktisk er ROAS den beregning af den procentvise fortjeneste, sat op mod det der bruges på en marketingskampagne. Sagt på en anden måde, er det en regnemetode som angiver det der er brugt af penge, sat op mod det du tjener. Det indebærer derfor selve afkastet.
På den måde, kan man på en overskuelig måde måle afkastet på ens markedsføring.
Metoden kan anvendes på forskellige platforme og forskellige henseende.
Alt i alt er det en metode, som kan danne rammer over et markedesføringsbudget. ROAS kan benyttes på et søgeordsniveau, som er det SEO prioriterer, for at få overblik over hvilke produktgrupper eller søgeord der danner positivt afkast.
På denne måde er det nemt at udpege, hvilke mangler såvel som hvilken prioritering, man skal tage afsæt i med hensyn til virksomhedens markedsføring. Det kan være, der skal ændres i den tilgang man har på nuværende tidspunkt.
Det kan være essentielt for hele processen af en kampagne udvikling og eksekvering at se på afkastet. Ikke nok med vigtigheden i at skabe den gode engagerende kampagne med højt reach, så er afrapportering og effektmåling vigtigt. Det er afslutningsvis i en proces givende at vurdere effekten af kampagnen og det økonomiske udbytte netop ved brug af ROAS.
Ved at bruge ROAS som et essentielt delelement i en målsætning, er det lettere at holde overblik over, hvor mange penge du får igen af de penge du investerer i annoncer. På denne måde kan virksomheder, nemt måle effekten af reklamekampagner og annonceringer.
Det giver en god mulighed for at evaluere, hvilke strategier der fungerer. Dette giver dig også indblik i, hvad du på sigt succesfuldt kan fortsætte med, og hvad der ikke betaler sig. Du kan, med afsæt i din evaluerende ROAS, påbegynde dit strategiske arbejde med kommende markedsføring.
ROAS er altså et vigtigt når det gælder online annoncering, SEO eller markedsføring.
Denne form for kvantitativ data er en faktuelt måde, at få kendskab til hvad der bidrager til ens virksomhed samtidig med, at det kan bruges til fremtidige budgetter, strategier og overordnede marketingsbeslutninger.
Det kan være en jungle at finde rundt i, hvis man forsøger at vækste en virksomhed. Læs mere om ROAS på Google her.
SEO giver ofte stort afkast i forhold til de omkostninger, der er ved arbejdet. Med søgemaskineoptimering sikrer du ikke blot meget trafik, men en optimering som er vedvarende og fortsætter over tid. Hvor annoncer modsat har en kortere levetid, vil din SEO indsats betale sig tilbage på længere sigt og fortsætte med at give afkast og konverteringer.
Du skal derfor være velkommen til at kontakte os og få hjælp til annonceringer på sociale medier, SEO eller hvis der skal ændres på jeres hjemmeside. Alt dette er med til, at optimere virksomhedens synlighed således at der kan opnås et højt afkast på din ROAS.
Vi skaber ofte indhold og annoncer for vores samarbejdspartnere, som giver stort afkast, og dermed viser en høj ROAS.