Vi opnår kommision via links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >
En markedsføringsplan er essentiel at have styr på, hvis man ikke ønsker at kaste sig impulsivt ud i at spenderer en masse marketingkroner, der reelt set aldrig vil give noget afkast. Med den rette plan og strategi for du fordelt dit budget bedst muligt.
Kort set er formålet med planen altså, at den øger sandsynligheden for at opnå succes med den givne markedsføring, man som virksomhed udretter.
Du har helt sikkert hørt fra enten lærere eller kendte iværksættere, at det altid er første step inden man begiver sig ud på markedet.
I både større og mindre virksomheder er det vigtigt, at ens markedsføring er ensrettet og i harmoni, så alle medarbejdere altså placerer deres annoncekroner, der hvor det giver mest mening.
Her kan man altså bruge en markedsføringsplan til at sætte de overordnede rammer for: Hvad er det, vi sælger? hvem sælger vi til? skal vores annoncekroner spenderes på Google, Facebook eller måske
Se selv: Elektriker Bagsværd
En markedsføringsplan skaber ikke meget værdi, hvis man ikke efterfølgende kan måle på effekten af kampagnen. Hertil er det vigtigt, at man kan få data på nogle konkrete resultater, som er til at regne med.
I online marketingregi, skal der typisk opsættes relevant tracking, som sikrer at man kan følge med i alt relevant data fra kunderne. Dette er altså endnu et essentielt punkt at skrive på planen, inden man blot kaster sig ud og bruger tusindvis af kroner på vegne af sin virksomhed.
Hvis du føler, at artiklen har givet dig en bedre viden omkring markedsføringsplaner, og hvad disse indebærer, så er du ikke langt fra at komme i gang.
Googler du ’markedsføringsplan skabelon’ – så finder du lynhurtigt frem til en række skabeloner, der gør det nemt for dig at lave din næste markedsføringsplan. Hos PK Medier er vi eksperter i online markedsføring og derved også i at udvikle planer, der dækker alle jeres behov.
Det er vigtigt at indtænke alle kanaler, når markedsføringsplanen skal udarbejdes. Indtænk både SEO (on-page, teknisk, off-page, linkbuilding mv.), Google annoncering, Facebook annoncering, Instagram annoncering og det visuelle materiale der skal benyttes – vi anbefaler her at samarbejde med en fotograf, som kan bidrage med denne del. En anden ting man kan tænke på er om man skal være en del af Amazon Danmark, når de en gang kommer hertil.
Læs mere om hvordan du kan påvirke algoritmen i vores blogindlæg: "Hvad er en algoritme". Du kan også læse mere om PR og den kendte SWOT analyse og hvordan du kan gøre brug af disse i forbindelse med din markedsføringsplan.
Hvis I gerne vil vide mere om marketing generelt kan I altid følge med på vores Facebook. I er også hjertens velkomne til at kontakte os, vores dygtige marketingeksperter sidder klar til at hjælpe jer med at komme godt i gang og få lagt en plan, der genererer resultater fra dag 1.