Skal vi hjælpe dig med?
Så lad os tage en snak – ring på 4241 1647 eller udfyld formularen til højre
Udfyld formularen
Så sender vender vi tilbage hurtigst muligt.
Arbejder du med salg, er det altid af højeste prioritet at finde nye måder, hvorpå jeres omsætning kan øges. Én ting er dog sikker – for at kunne sælge er det nødvendigt, at du har nogle kunder, som er interesseret i at købe. Mange virksomheder ender dog ofte med at fokusere for meget på at få fat i nye kunder, og glemmerat værne om de eksisterende. Dette kan have stor betydning for jeres økonomi, da flere marketingsundersøgelser peger på, at det er væsentligt mere lukrativ at gå efter eksisterende kunder.
føle sig værdsat, hvis du ønsker at opnå retention.
Så sender vender vi tilbage hurtigst muligt.
Vi har i dette afsnit opstillet 4 grunde til, at du skal investere i kundefastholdelse.
1. Bedre konverteringsrater:
Dine eksisterende kunder har handlet hos dig før. Det betyder, at du allerede kender dem, at de har tillid til dig, og at du dermed lettere kan identificere deres behov.
2. Rum for forbedring:
Lyt til deres feedback, og forbedre din service / produkt efter kundernes ønsker.
3. Færre omkostninger:
Det kræver mindre tid og færre ressourcer at kæle for eksisterende kunder, end at gå ud og hverve sig nye. Der er altså penge at spare, når du investerer i kundefastholdelse.
4. Større overskud:
Det er langt nemmere at overbevise dine eksisterende kunder om, at de skal handle hos dig. På den måde bliver det lettere at opnå mersalg og krydssalg.
Bedre konverteringsrater: Dine eksisterende kunder har handlet hos dig før.
Det betyder, at du allerede kender dem, at de har tillid til dig, og at du dermed lettere kan
identificere deres behov.
Det er vigtigt, at dine kunder føler sig set og hørt, når du arbejder med retention. De må aldrig føle sig som en del af en større målgruppe. Med en god kundedatabase kan du holde styr på dine kunder og leve op til deres behov, ved at behandle dem som individuelle individer via målrettet indhold.
Opdag churn i tide:
Det siger måske sig selv, men den sikreste måde at sikre kundefastholdelse er ved at forbygge at dine kunder skifter leverandør. Lær af tidligere fejl, og analysér på din data, så du fremadrettet kan opfange signaler, hvis dine kunder er ved at forlade dig.
Målret din kommunikation:
Jo mere data du har om dine kunder, desto bedre kan du målrette din kommunikation. Dette kan eksempelvis være med tilbud, som er tilpasset dine kunders ønsker.
Beløn dine trofaste kunder:
Hold øje med hvilke af dine kunder, som genererer den største profit. På den måde kan du fokusere din tid og ressourcer.
Lov aldrig mere end du kan holde:
Vil du gerne virke professionel, så er det vigtigt, at du aldrig lover mere end du kan holde.
Så selvom det at få nye kunder kan ses som et tegn på vækst, så er det stadig uhensigtsmæssigt at
miste eksisterende. Formår du at investere i retention, altså kundefastholdelse, vil du opleve at din
indtjeninger vil øges. Vil du vide mere om målgrupper og segmentering, så klik her. Du kan også finde mere inspiration på vores Facebook.
Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.