Hvad er content marketing?

Få svaret på, hvad content marketing er. Og bliv klogere på, hvordan du kan skabe relevant indhold til netop din målgruppe.

Content marketing

Kort og godt handler content marketing om at skabe relevant indhold for din virksomhed og dine produkter. Målet er at tiltrække den rigtige målgruppe, og på sigt få dem til at foretage en profitabel handling i forhold til din virksomhed.

Modsat traditionel markedsføring, bør indholdet ikke fokusere på salg, men i stedet at skabe værdi. Content marketing handler nemlig først og fremmest om at skabe et behov, som derefter kan føre til et salg.

Denne marketingsform bør ligeledes søge at levere værdifuld information til målgruppen. Information, som målgruppen finder værdifuld, kan nemlig resultere i en større loyalitet fra dine besøgende, som i sidste ende gerne skulle medføre flere konverteringer.

Hvad er værdien ved content marketing?

De fleste målgrupper bliver mere og mere digitale. De ved, hvad de vil have og søger ofte efter informationer, inden de foretager det endelige køb.

Med værdifuldt indhold, som ikke bare fokuserer på at sælge, men i stedet hjælper, inspirerer og opfordrer til dialog, kan du hjælpe din målgruppe i købssituationen. Dette vil resultere i en øget loyalitet, samt styrke dit brand og position blandt konkurrenter ved en stærk tilstedeværelse på sociale medier samt i søgemaskiner. Målet med dit content er altså, at du står stærkere end dine konkurrenter, når målgruppen når til købssituationen.

Owned, paid og earned media.

Når du arbejder med content  gør du som oftest brug af egne kommunikationskanaler, også kaldet owned media. Det er eksempelvis tilfældet med blogindlæg på din hjemmeside. Men også kommunikationskanaler, som du skal gøre dig fortjent til, altså earned media, spiller en central rolle. Ved hjælp af sociale medier kan du nemlig få distribueret dit indhold.

Betalte kommunikationskanaler, paid media, spiller derimod en ganske lille rolle. Det skyldes, at der differentieres mellem reklame og content.

Kom godt i gang med content marketing

Inden du kaster dig over content marketing, er der et par ting, som du bør tænke over.

  • Hvad leder din målgruppe efter?

Kend din målgruppes behov og analysér disse grundigt. Opstil forskellige personas, og bruge dem som pejlemærke i din content marketing. Med en god forståelse for målgruppen, kan du udpege de rigtige søgeord og anvende disse i dit indhold.

  • Hvad er målgruppens udfordringer?

Start med at definere målgruppens udfordringer, og lav derefter indhold, som kan være med til at løse disse og give målgruppen de svar, som de søger.

  • Hvordan vil du arbejde med content marketing?

Udarbejde en god strategi. Hvor og hvornår ønsker I at producere indhold? Og hvad skal indholdet overhovedet være?

  • Hvad er målet?

Det kunne være at få flere kunder til at booke bord, eller foretage et køb. Inden du starter, bør du under alle omstændigheder beslutte dig for, hvad du vil opnå, og hvad dine succeskriterier er.

  • Hvordan skiller du dig ud?

Et vigtigt element, når du arbejder med marketing er, at dit indhold er relevant for målgruppen. Sørg for at det giver målgruppen svar, er personligt og fremhæver din virksomheds kompetencer.

Med content marketing skal du altså skabe værdifuldt, godt og brugbart indhold, som din målgruppe let kan forstå og finde frem til. Se hvordan vi laver content på Facebook – eller mød menneskene bag.

Skal vi tage en snak om content marketing?

Så lad os tage en snak – ring på 4241 1647 eller udfyld formularen til højre

Udfyld formularen

Så sender vender vi tilbage hurtigst muligt.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.