Google annoncering er i de seneste år blevet til et vigtigt redskab til forbedring af en virksomheds online tilstedeværelse. Tag førstepladsen på Google i Danmark med målrettet annoncering.
Vi vækster din forretning målbart med vores 90 dages framework.
Et samarbejde baseret på resultater, ingen binding
Få komplet tracking og rapportering
Løbende overvågning og skalering
Få hjælp til Google annoncering med de bedste inden for området, ikke bare i København, men i hele Danmark. Vi har samarbejdet med danske såvel som internationale virksomheder - fordelt på flere forskellige brancher. Derfor tror vi på, at vi også kan hjælpe dig!
+300 cases
Vi er sikre på, at vi er de rette
Eksperter i Google annoncering ved, at alle cases bør skræddersys til de enkelte behov, den enkelte målgruppe og med de rigtige målsætninger - og det gør vi. Vi tilbyder alt lige rådgivning til sparring og eksekvering på jeres projekt, stort som småt. Vores team af konsulenter sidder på mange års erfaring indenfor netop alt om Google, og kan derfor give effektiv sparring.
Mød Helle
Helle sidder til daglig som PPC Specialist, hvor hun har den dybe dataindsigt i, hvad der virker og generer resultater på bundlinjen.
Mød Mads
Mads er SEO specialist hos PK Medier, og når det kommer til alt teknisk optimering på websites, står hans egenskaber helt skarpt.
Mød Jesper
Jesper, Client Manager hos PK Medier, sidder og holder styr på performance, rapportering og kontakt med kunder.
Vi er et match, hvis du ønsker at have tilkoblet et performance bureau som generer resultater på bundlinjen gennem annoncering med Google.
Vi er desuden et match, hvis du ønsker løbende sparring og indsigt i en marketing verden, som kan vækste din forretning. Vi værdsætter tæt samarbejde med vores kunder.
Hvis du ser muligheder i at have landets førende SEO bureau med på rejsen og skabe organisk vækst og salg ikke blot med Google annoncering men også gennem søgemaskineoptimering.
Hvis du mener, at det er spild af penge at være digitalt tilstede med dit brand, hvor du kan segmentere din indsats nøje.
Hvis du ikke ønsker at samarbejde med specialister indenfor området, som hver dag er med på nyeste Google opdateringer og ved hvad der virker med Google annoncering.
Hvis du ikke ønsker annoncer, hvor brugerrejsen er i fokus, lige fra annoncetekst til den landingpage, som din målgruppe møder.
Uanset om din virksomhed er placeret i København eller ej, kan vi som digitalt bureau hjælpe digda vi til dagligt samarbejder med flere virksomheder hele landet over. Vi finder den løsning, der passer dine behov.
Vi sikrer dig resultater, og stærkt samarbejde, hvor vi konstant udvikler os sammen, så du opnår bedst mulige resultater.
Du kender helt sikkert til det at stå i en situation, hvor du mangler viden om noget bestemt, og derfor tyr til Google for at finde svar.
Det første der kommer op på google vil være betalte annoncer. Mange vil derfor højst sandsynlig klikke ind på disse annoncer, uden at tænke nærmere over det - dette er grunden til at, Google annoncering er vigtigt at have med i sin online markedsføring.
Hvis du vil skabe profit online med din virksomhed, og rangere som nogle af de første på søgemaskinen, er du derfor nødt til at annoncere på Google.
Den voksende tendens i digitaliseringen og det øget antal søgninger på internettet hver dag, betyder at du med Google annoncering, har mulighed for at øge mængden af relevant trafik til dit website, ved kun at betale for hver besøgende du modtager.
Dette er helt klart en fordel i forhold til traditionel annoncering i aviser eller på TV, hvor man betaler et højt beløb, uanset hvor mange kunder man får ind ved hjælp af annoncen.
Der findes flere måder, hvorpå man kan komme til at rangere højt på Googles søgemaskine, et af dem er Google Ads - v.h.a. Google annoncering. Google Ads (som før 2018 hed Google Adwords) bruges til at markedsføre og annoncere produkter og services digitalt. Du kan herunder oprette Google shopping med dine kampagner. Det kan både være på søgemaskinens side, men også på andre digitale platforme gennem Google Display annoncering. Her kommer dine betalte annoncer frem som bannere eller lignende.
Når du søger på et produkt, via en søgemaskine, vil du ofte få vist flere resultater for hjemmesider, som alle beskæftiger sig med, eller sælger det produkt, du har søgt på. De øverste resultater i Google vil i Danmark som sagt være markeret med ´annonce´, hvilket fortæller dig at virksomheden har betalt for denne plads.
Udover pladsen øverst på siden, kan annoncepladsen også forekomme i højre side af skærmen eller i bunden af siden.
Alle disse placeringer på Google i Danmark er vurderet til at være de bedste, når det kommer til at fange brugernes opmærksomhed. Det er derfor en placering, mange virksomheder er villige til at betale for.
Med Google annoncering betaler du ikke for den visning din annonce får, men i stedet afhænger pris af, hvor mange klik din side generer (også kaldet ´pay per click´). Pris for Google annoncering varierer derfor enormt meget.
Inden man skal i gang med Google annoncering, er det godt at have et overblik over, hvilke slags kampagner man kan have kørende. Det er også en god idé at sætte sig ind i, så man kan finde ud af, hvilken type, der passer bedst til ens virksomhed. Men det vigtigste er inden, at man får styr på sit mål, og hvad man gerne vil have ud af sin annoncering på Google.
Google Ads kampagnetyper:
Disse forskellige kampagnetyper kan forskellige ting, og passer til hver sit mål. De har forskellige formål og formater, men kan selvfølgelig også sagtens kombineres, hvis det er det, der giver bedst mening for ens mål.
Måden hvorpå pris for Google annoncering bliver regnet ud, foregår ligesom ved en auktion. Der bliver kigget på hvilken pris de forskellige virksomheder tilbyder pr. klik, for deres Google annoncering på et bestemt søgeord.
Det er dog ikke kun pris, som er den eneste afgørende faktor i Google annoncerings-kapløbet.
Googles formål er at skabe gode minder online. Vi skal huske på at der findes mange andre søgemaskiner end Google, så for at forblive nummer et i Danmark inden for søgemaskiner, er dens formål at skabe den bedst mulige oplevelse for brugeren.
Så udover pris, bliver din Google annoncering også beregnet på vegne af din hjemmesides relevans.
Jo mere relevant din hjemmeside er, jo større en fordel er det for dig når det kommer til auktionen. Din hjemmeside skal både have relevant indhold, være nem at læse, navigere rundt i og være det bedst mulige match for søgeordet.
Hvis den opfylder disse krav, behøver du ikke byde lige så meget som dine konkurrenter for annoncepladsen.
Så jo mere relevant din hjemmeside er, jo mindre vil du behøve at byde pr. klik for din rangering, og stadig blive valgt over dem som byder mere end dig.
Det er altså dette regnestykke, som der bliver brugt, når pladsen for Google annoncering skal afgøres:
Med Google Ads kan du hurtigt få styr på dine omkostninger for dine online annoncer. Du vælger nemlig en månedlig budgetgrænse, så du aldrig betaler mere end det, du har sat som dit månedlige maximum. Det er samtidig ikke bindende, hvilket betyder, at du kan stoppe med Google Ads til enhver tid.
Med Google Ads kan du hurtigt få et overblik over prissætningen for annoncerne. Du starter med at angive en grænse for dit budget til dine annoncer, så det aldrig overskrider din månedlige grænse. Du kan herefter justere budgettet for dine annoncer, alt efter hvor mange penge du ønsker at bruge. Hvis du har brug for det, kan du altid sætte dine annoncer på pause. Dette kan være gældende i forhold til sommer- og vinter annoncer, så du helt selv kan bestemme, hvornår på året du ønsker at bestemte annoncer, skal blive vist på Google. Du opnår derfor fuld kontrol over dine annoncer.
En tredje ting der er værd at vide med Google Ads, er at du altid kun skal betale, når der rent faktisk bliver klikket på din annonce, der så leder til din virksomheds hjemmeside. Det er samtidigt gratis at oprette en konto, og du vil løbende kunne få et overblik og indsigt over dine annoncers effektivitet og udgifter.
Du betaler derfor kun for resultater. Inden du opretter din kampagne, kan du ved at oprette et budget for dine Google annonceringer, få vist et estimeret resultat, som er baseret på dit annonceringsbudget. Alt efter hvor mange penge du lægger i dine annonceringer, vil du altså se, hvor mange klik du kan forvente at få.
Uanset størrelsen på dit markedsføringsbudget kan du altså gøre brug af Google annoncering. Dine udgifter på annoncering på Google består kun af det beløb, du ønsker at bruge, samt de ressourcer og den tid du vælger at lægge i det.
Flere gange er Google display annoncering blevet nævnt herover. Men hvad indebærer det egentlig? Når der tales om Google displayannoncering, er der fokus på de annoncer og bannere, som befinder sig ikke blot på Google men på andre relevante digitale sider og medier, en form for Google Shopping i Danmark.
De findes rundt omkring på forskellige websites både i siden, øverst og nederst. Dertil findes disse annoncer også på hjemmesider som Youtube, blogs, netaviser og meget mere. Der betales for at potentielle kunder inden for din målgruppe bliver eksponeret for dit indhold. Det befinder sig derfor under push-marketing, da Google annoncering, Google ads (gamle Adwords) som denne, er betalte reklamer.
Ved disse annoncer benytter du dig af Google displaynetværket (GDN), som giver dig muligheden for at nå ud til omkring 90% af online brugere på både websites og Apps. Den normale Google annoncering befinder sig som bannere på Googles egen søgemaskine, hvoraf at displaynetværket spreder dit indhold ud til endnu flere kanaler og digitale platforme.
Dette Google Display netværk består af mere end 2 millioner hjemmesider og 650.000 Apps, så der skulle være god mulighed for at dine kunder finder dit brand. Det kan dog blive en dyr affære.
Forskellen ligger også i, at du med Google Display Annoncering kan nå potentielle kunder, som endnu ikke har “efterspurgt” dit produkt eller din ydelse. Du køber dig adgang til brugeren. Prisen for Google displayannoncering kan variere i alt fra 5-20 kr.
For at besvare hvorfor Google annoncering i Danmark er vigtigt, er det vigtigt at forstå at størstedelen af den danske befolkning bruger Googles søgemaskine dagligt, og derfor typisk vil vælge en af de første muligheder de bliver præsenteret for. Det er sjældent, at en bruger scroller længere ned og trykker ind på side 2 eller 3.
Hvorfor? Fordi vi er blevet vant til at søgemaskinerne gør alt arbejdet for os, og med det samme viser os det vi er på udkig efter i vores shopping, informationssøgen og meget andet.
Dette gælder også for dine potentielle kunder. Det vil derfor være ærgerligt, hvis du og din virksomhed ikke bliver eksponeret overfor denne målgruppe af potentielle købere. Behovet er der altså allerede, så nu er det bare med at være den første til at fange de potentielle kunders opmærksomhed - om det er på Google eller på Youtube med display annoncering, Google Ads (førhen adwords).
Google annoncering giver en stor konkurrencemæssig fordel. Hvis din side ligger før konkurrenterne, vil brugerne først få øje på din. Hvis ingen kan finde din hjemmeside, vil du derfor potentielt gå glip af en mulig forøget omsætning.
Dine konkurrenter gør højst sandsynligt allerede brug af Google annonceringer og display annoncering. Hvis ikke du selv kommer igang, kan du komme til at miste en stor del af din markedsandel og mulig omsætning hver eneste dag - det har sin pris at undgå Google annoncering.
Tracking er en del af Google Analytics, som giver dig et indblik ind i de forskellige aspekter af dine online kanaler. For at få mest muligt ud af din tracking, har vi lavet en gratis guide, som hjælper dig til at få et bedre overblik.
Du kan blandt andet tracke:
Ved hjælp af tracking har du mulighed for at analysere den data som bliver genereret, så du bedre og mere effektivt kan allokere dit marketing budget.
Tracking af din hjemmeside, giver dig et indblik ind i dine besøgendes adfærd, deres demografi samt geografi. Dette er en stor hjælp, så du kan se hvem din målgruppe er, og kan rette din kommunikation derefter.
Jo mere forbundet din tracking er, på kryds af dine platforme, jo bedre indblik får du ind i alle de forskellige aspekter af din digitale performance.
Det kræver ikke meget andet end tid og penge, for at komme i gang med annoncering på Google.
Hvis du i stedet ikke har tiden til det eller ønsker at få nogle specialister til at kigge på det, kan du kontakte os hos PK Medier, som er eksperter indenfor Google Ads (AdWords) og Google shopping. Vi har gennem tiden hjulpet mange virksomheder i Danmark med deres online tilstedeværelse og hjælper med glæde dig.
Du er velkommen til at kontakte os her, så vi kan hjælpe dig og din virksomhed i Danmark med at rangere højt på Google med annoncering. På vores hjemmeside finder du desuden flere gode guides og anvisinger til, hvordan du kommer i gang.
Læs også om os som Google Ads bureau her.
Hvis ikke du vil benytte dig af Google annoncering, men har blod på tanden for andre annonceringsværktøjer, så har du også andre muligheder for at komme frem gennem betalt annoncering.
Udover Google annoncering kan du også benytte dig af Google Shopping, som er en anden vej til at lægge i top på Googles søgeresultater, på købsrelaterede søgeord. Med Google shopping, vil potentielle kunder, når de søger på et bestemt produkt, få vist produktbilleder og pris, inden de overhovedet har klikket ind på annoncen. På den måde kan kunderne nemt få et hurtigt overblik over de produkter, de søger og sammenligne med priser fra konkurrenter. Dette er derfor en utrolig effektiv måde at få kunderne til at klikke ind på din hjemmeside som det første.
En anden mulighed for annoncering er ved at få vist dine annoncer i videoform på YouTube. Her vil dine annoncer blive fremvist for potentielle kunder inden de starter en video eller i løbet af videoen. Ofte er seeren nødt til at se annoncen i et antal sekunder, inden de kan trykke videre, hvilket gør denne type af annoncering meget effektiv.
Mange platforme og apps giver adgang til annoncering, og én af de helt store er Meta, som har størstedelen af deres omsætning udelukkende fra deres salg af annoncer på deres platforme - hovedsageligt på Instagram og Facebook. I Meta Business Manager kan du oprette kampagner og annoncer for både Facebook og Instagram på samme tid.
Hvis du skal spare lidt på dit annonceringsbudget, kan du starte med at udvælge det medie, du mener, din målgruppe befinder sig mest på og fokusere udelukkende her først. Modsat Google annoncering, Google Ads (AdWords) kommer dette betalte indhold løbende på brugerens feed og i stories, og jo mere en bruger benytter sin enhed, desto mere eksponeres de for det betalte indhold.
Du kan også annoncere på e-mail gennem e-mail marketing eller annoncere på andre platforme som Pinterest, blogs og Youtube. Det er bare med at komme i gang med din Google annoncering, Display annoncering og SoMe annoncering - det skaber resultater.
Hvis du ikke har mod på at kaste dig ud i alle de betalte push-marketingsmuligheder, så kan du også få organisk vækst ved at foretage SEO optimeringer på din hjemmeside og derigennem skabe synlighed og potentielle konverteringer.
Der kan være mange grunde til at få andre til at stå for dele af, eller hele, ens digitale markedsføring. Hvis du er virksomhedsejer, og skal til at gå i gang med betalt annoncering på eksempelvis Google, Facebook eller Instagram, kan der hurtigt gå rigtig meget tid med guides, kurser eller noget tredje, for at lære, hvordan man gør. Så kan det være, at man ikke kan få lov til at bruge tid andre steder, der har brug for det.
Derfor kan det tit være fordelagtigt at lade eksperter om det. De har styr på det, og kan sikre succes fra starten, og så har du tid til andre ting, der også betyder noget.
Hvis du mangler hjælp eller bare er på udkig efter et tilbud på Google annoncering, så kontakt os, og lad os snakke om, hvad vi kan gøre for dig.
Find os her.
Adresse: Strandlodsvej 6B, 2. th., 2300 København S.
Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783