Søgemaskineoptimering kan være en kompliceret disciplin. Der er hård konkurrence, og det kan være svært at få helt styr på alle begreberne. I denne artikel skal vi gennemgå SEO Topic Clusters, som er en helt essentiel måde at organisere sit arbejde med søgemaskineoptimering – og forhåbentlig kan det hjælpe med at gøre det mere overskueligt at opbygge et godt SEO-fundament.
Som vi startede med at skrive, kan søgemaskineoptimering være en kompliceret, indviklet og tidskrævende disciplin at kaste sig ud i.
Men den er vigtig, for en god og holdbar SEO-strategi. Med opbygningen af SEO topic clusters kan du: 1) opnå både topic authority, og 2) højere domæneautoritet, 3) bevare overblikket over, hvilket cluster content du har, og 4) du kan blive ved med at udbygge til flere og flere SEO Topic Clusters.
Det er altid en fordel at bruge SEO Topic Clusters på din hjemmeside eller webshop, da det giver autoritet inden for det emne og de søgeord, som du anvender. Tager vi igen eksemplet med en møbelforretning, så vil brugen af søgeordet ‘møbler’, når det bliver brugt i flere sammenhænge og på flere sider, give Google et indtryk om, at du ved noget, om denne side.
Samtidig vil de også vise Google, at du ikke bare snakker om dette emne, men ligefrem er ekspert inden for området. Hvis Google ser dig som ekspert på området, vil din side eller webshop blive hevet op i søgeresultaterne, når de potentielle besøgende søge på de specifikke søgeord, eksempelvis “store møbler”, eller lignende.
Og jo flere kliks, du får ind på din side, ud fra det givne søgeord, desto mere autoritet vil du opbygge hos Google, der ser at flere vælger og bruger din hjemmeside inden for netop dette emne.
Derfor er SEO Topic Clusters ikke bare en rigtig god søgeoptimering, men også en nødvendighed, hvis du som forretning ønsker at blive autoritær inden for netop det område, som du faktisk er ekspert inden for.
Synes du, at det virker uoverskueligt, ved ved du ikke hvad eller hvordan du laver SEO Topic Clusters, eller kunne du bare godt tænke dig nogle professionelle øjne på din hjemmeside eller din webshop? Så kan du med fordel kontakte et erfarent SEO bureau eller en SEO konsulent for at få professionel hjælp til SEO.
Hos PK Medier beskæftiger vi os til daglig med søgemaskineoptimering, og herunder SEO Topic Clusters, og derfor kan vi sagtens hjælpe dig. Vores specialister og eksperter står klar til at hjælpe med både store og små problemer, og skulle det også bare være spørgsmål, så kan vi helt sikkert også godt hjælpe dig med at finde et svar.
Er du nysgerrig på mere er du altid velkommen til at kontakte os hos PK Medier, hvor vi er eksperter i SEO. Du kan også se denne video fra Hubspot: How to Create an Effective Topic Cluster and Pillar Page eller læse mere hos Ahrefs, der begge forklarer grundigt om emnet.
Hvad er SEO Topic Clusters?
Hvordan bruger man SEO Topic Clusters?
Hvordan vælger jeg et emnefelt?
Hvor brede må SEO Topic Clusters være?