Hvordan ved du, hvilken type indhold du bør have på din hjemmeside? Kend til dine kunders søgeadfærd og ram væksten. Det gør du ved hjælp af den rette søgeordsanalyse. Lad vores bureau hjælpe dig.
Vi er en samling af eksperter, som ikke blot hjælper med din søgeordsanalyse til SEO, men er et performancebureau, som hjælper med rådgivning og eksekvering HELE vejen rundt i din digitalte synlighed. Det gælder lige fra Google, organisk og betalt, Sociale medier, organisk og betalt og alt herimellem. Vi sikrer din virksomhed digital vækst med de rette analyser.
Hvis du er på udkig efter en søgeordsanalyse guide, så er vi her for at hjælpe. Uanset om du er ny, eller erfaren, i Google søgeordsanalyse, så håber vi, at vi kan hjælpe dig bare lidt på vej. Man kan dele arbejdet med søgeordsanalyse til SEO op i flere forskellige trin, så arbejdet bliver mere overskueligt og struktureret.
Dit arbejde med søgemaskineoptimering kan virke og være omfattende, hvis ikke du har en ordentlig struktur for det eller har en decideret SEO-strategi, som kan målrette indsatsen.
Som fundament for hele indsatsen og strategien ligger som regel en søgeordsanalyse, som kan vise, hvad dine kunder søger på, give dig indsigt i deres søgeadfærd – og dermed hvad der er relevant for dig at have eller lave som indhold.
Hvordan du laver selve analysen kommer an på, hvilke ressourcer du har til rådighed – både i forhold til tiden du kan bruge på det generelt og i forhold til, om du ønsker at købe dig adgang til SEO-værktøjer.
De kan meget præcist og hurtigt vise dig nye relevante søgeord, lade dig tracke specifikke ord og aktivitet, samt give dig indsigt i konkurrenternes strategi og søgeord.
Der er adskillige SEO værktøjer, som du kan benytte i din søgeordsanalyse, hvoraf nogle er gratis og nogle tilbydes mod betaling. Vi kommer herunder kort ind på nogle af de store værktøjer.
Målgruppens søgeadfærd er ikke kun relevant i forhold til de søgeord, du gerne vil være synlig på og vil optimere din hjemmeside efter, men kan også give dig små hints om eventuelle nye markeds- og forbrugertendenser.
Ud fra en søgeordsanalyse kan du opnå viden om hvilke services din målgruppe søger efter og tilsyneladende har et behov for, kan du også tilpasse dine produkter, services – eller evt. blot beskrivelserne af disse – til netop dét dine kunder efterspørger.
Læs også:
Er ressourcerne små, er det, om noget, vigtigt med en grundig søgeordsanalyse, da du så i højere grad skal prioritere at skabe SEO-tekster, der matcher målgruppens vigtigste søgninger.
Den gode SEO venlige tekst er nemlig også enormt afgørende for, hvordan du performer på dine søgeord. Din søgeordsanalyse munder ud i relevante og specifikt udvalgte søgeord, som du kan udforme tekster med og til.
Den konkrete søgefrase skal gå igen i gennemsnit 2 gange pr. 100 ord i din tekst. Vær derudover opmærksom på, at din søgefrase eller søgeord er at finde i overskrifterne løbende.
I udformning af din tekst skal du også være opmærksom på at linke rundt til dine eksisterende sider, så Google “finder” vej rundt på din hjemmeside gennem dine velproducerede SEO tekster.
Men der kan desuden godt være en fordel ved at vælge at lade professionelle gøre det gode arbejde. Hvis du lader professionelle om din søgeordsanalyse til SEO får du et bedre resultat, udnytter tiden ordentligt og får mest muligt ud af dine ressourcer.
Dette er fordelene ved at bruge et bureau til netop dette stykke arbejde:
Forskellen mellem disse to begreber er ikke lige sådan at gennemskue. I
Vores guide til en SEO analyse har vi differentieret mellem disse to i form af hhv. at danne sig et strategisk overblik over de vigtigste søgninger og derefter analysen af, hvilke og hvordan man vil implementere dem.
Læser du SEO guides på engelsk, vil disse to begreber dog være det samme og du kan roligt benytte en guide til ”keyword” analyse og få samme brugbare råd.
Arbejdet med søgemaskineoptimering er ikke klassisk projektarbejde, der færdiggøres og lukkes, men kan nærmere betegnes som en proces, der udvikler sig i takt med markedet, forbrugerne og den teknologiske udvikling. Derfor er en søgeordsanalyse heller ikke en engangsopgave, som du du kan regne med i flere år frem.
Udover at forbrugernes efterspørgsel er i konstant forandring, så vil Google også løbende ændre sine præferencer og algoritmer efter brugernes behov og du vil skulle tilpasse dit arbejde med SEO afhængigt deraf.
Desuden bliver søgemaskiner som Google konstant mere intelligente og du vil derfor også kunne forvente, at søgeordsanalyser og brugernes søgninger vil blive mere omfattende og indsigtsfulde.
Hvor mange og hvor grundige søgeordsanalyser, du bør lave kommer an på, hvor stor din virksomhed er, samt hvor afhængig du er af organiske eksponeringer på Google for at skabe salg.
Har du brug for hjælp til at foretage en analyse eller få sat skub i din SEO strategi? Vi kan hjælpe dig godt i gang uden, at du mister ejerskab.
Et professionelt SEO bureau kan også hjælpe dig med adgang til de betalte SEO værktøjer til din søgeordsanalyse og rådgive dig i at navigere i programmerne generelt, så du får en langt højere brugbar indsigt i din online performance.
Læs evt. mere om
Et søgeord er kort sagt det ord, som du søger efter på Google. Ordet kan både være et enkelt ord eller flere, men det kan også være hele sætninger eller spørgsmål, som man ønsker svar på. Hvis man ønsker at optimere sin hjemmeside, er det altså helt essentielt, at man har en god forståelse for det gode søgeord, hvordan man bruger det, men især også, hvordan man udvælger det.
Så hvad er det gode søgeord? Det gode søgeord, er det, der er relevant for din forretning, og som samtidig får en god mængde af søgninger om måneden. Disse søgninger skal i længden føre til konverteringer, som salg, henvendelser eller andre handlinger, du ønsker.
Adresse: Strandlodsvej 6B, 2. th., 2300 København S.
Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783