Søgeordsanalyse til SEO - Brug det i din SEO-strategi

Hvordan ved du, hvilken type indhold du bør have på din hjemmeside? Kend til dine kunders søgeadfærd og ram væksten. Det gør du ved hjælp af den rette søgeordsanalyse. Lad vores bureau hjælpe dig.

seo bureau
Hjælp til datadrevne dybdegående analyser
seo bureau
Sikkerhed for resultater med #1 på Google
seo bureau
Analyse af teknisk, content, konkurrenter & links
Søgeordsanalyse til SEO

Vi er en samling af eksperter, som ikke blot hjælper med din søgeordsanalyse til SEO, men er et performancebureau, som hjælper med rådgivning og eksekvering HELE vejen rundt i din digitalte synlighed. Det gælder lige fra Google, organisk og betalt, Sociale medier, organisk og betalt og alt herimellem. Vi sikrer din virksomhed digital vækst med de rette analyser.

SEO bureau København

Få en gratis SEO analyse af din hjemmeside

Indtast din url, og vi kommer med anbefalinger til, hvordan du med garanti kommer til tops på Google med SEO.
  • Garanti for resultater indenfor 90 dage
  • Ingen binding under samarbejdet
  • Søgeordsanalyse til SEO – trin for trin / step-by-step

    Hvis du er på udkig efter en søgeordsanalyse guide, så er vi her for at hjælpe. Uanset om du er ny, eller erfaren, i Google søgeordsanalyse, så håber vi, at vi kan hjælpe dig bare lidt på vej. Man kan dele arbejdet med søgeordsanalyse til SEO op i flere forskellige trin, så arbejdet bliver mere overskueligt og struktureret.

    • Trin 1: Start med at tænke over, hvilke slags søgeord, der giver din virksomhed værdi. Der er nemlig forskel på, om du ønsker at sælge et produkt, ønsker at uddele viden eller noget helt tredje.

    • Trin 2: Vælg dit søgeordsanalyse værktøj. Der eksisterer rigtig mange værktøjer til netop dette, men vi anbefaler dem, som vi også tidligere har nævnt, som er svære at undgå.

    • Trin 3: Find dine søgeord.

    • Trin 4: Undersøg dine konkurrenter. Det er altid en god ide at kigge på ens ”konkurrenters” sider, for at se, hvilke søgeord, de rangerer på.

    • Trin 5: Organiser dine søgeord. Det er altid en god ide at lægge en plan, og det anbefaler vi også altid du gør når du arbejder med SEO og søgeord.

    • Trin 6: Nu er du klar til at begynde dit arbejde med SEO. Du kan læse meget mere om fx teknisk SEO eller SEO for begyndere på vores side også.
    Søgeordsanalyse

    En analyse, der giver en forskel

    Dit arbejde med søgemaskineoptimering kan virke og være omfattende, hvis ikke du har en ordentlig struktur for det eller har en decideret SEO-strategi, som kan målrette indsatsen.

    Som fundament for hele indsatsen og strategien ligger som regel en søgeordsanalyse, som kan vise, hvad dine kunder søger på, give dig indsigt i deres søgeadfærd – og dermed hvad der er relevant for dig at have eller lave som indhold.

    Hvordan du laver selve analysen kommer an på, hvilke ressourcer du har til rådighed – både i forhold til tiden du kan bruge på det generelt og i forhold til, om du ønsker at købe dig adgang til SEO-værktøjer.

    De kan meget præcist og hurtigt vise dig nye relevante søgeord, lade dig tracke specifikke ord og aktivitet, samt give dig indsigt i konkurrenternes strategi og søgeord.

    Søgeordsanalyse team

    Kort om, hvilke SEO-værktøjer, du kan benytte

    Der er adskillige SEO værktøjer, som du kan benytte i din søgeordsanalyse, hvoraf nogle er gratis og nogle tilbydes mod betaling. Vi kommer herunder kort ind på nogle af de store værktøjer.

    • Google Analytics: Hvis du først er startet på din søgeordsanalyse er Google Analytics et godt gratis værktøj, som dækker de gængse behov. Du kan her se dine brugeres adfærd, og hvordan de har fundet vej til din hjemmeside.

    • Google Search Console: Et andet rigtig relevant SEO værktøj i din søgeordsanalyse er dette værktøj, som netop kan fortælle, hvilke søgeord dine besøgende finder dig på. Du kan derfor optimere din hjemmeside efter dine søgeord, så du rangerer endnu højere på relevante ord for din virksomhed.

    • Accuranker: Dette SEO værktøj findes kun i betalt form, men kan sætte dig historisk ind i, hvordan dine, eller andres, søgeord performer. Du kan se din rangering på Google på søgeordene, hvilket i din søgeordsanalyse, der kan give dig en indsigt i, hvor du skal fortsætte din indsats og optimere, og hvor konkurrencen kan være for hård.

    • Ahrefs: Et tredjeparts værktøj, som dette, kan hjælpe dig med at analysere både relevante ord i din søgeordsanalyse, men også analysere konkurrenters hjemmesider, og hvor stærke deres hjemmesider er. Her kan du også undersøge linkbuilding for konkurrenter og dig selv, samt drage inspiration til mulige nye søgeord. Ahrefs er, ligesom Accuranker, også et betalt SEO værktøj.

    Målgruppens søgeadfærd er ikke kun relevant i forhold til de søgeord, du gerne vil være synlig på og vil optimere din hjemmeside efter, men kan også give dig små hints om eventuelle nye markeds- og forbrugertendenser.

    Ud fra en søgeordsanalyse kan du opnå viden om hvilke services din målgruppe søger efter og tilsyneladende har et behov for, kan du også tilpasse dine produkter, services – eller evt. blot beskrivelserne af disse – til netop dét dine kunder efterspørger.

    Læs også:

    Skal vi lave din søgeordsanalyse?

    • Èt samarbejde baseret på performance uden bindingsperiode
    • Garanti for resultater & første side indenfor 90 dage
    • Fuld gennemsigtighed
    Peter - din SEO nørdPeter - din SEO nørd

    Vigtigheden af den gode SEO tekst

    Er ressourcerne små, er det, om noget, vigtigt med en grundig søgeordsanalyse, da du så i højere grad skal prioritere at skabe  SEO-tekster, der matcher målgruppens vigtigste søgninger.

    Den gode SEO venlige tekst er nemlig også enormt afgørende for, hvordan du performer på dine søgeord. Din søgeordsanalyse munder ud i relevante og specifikt udvalgte søgeord, som du kan udforme tekster med og til.
    Den konkrete søgefrase skal gå igen i gennemsnit 2 gange pr. 100 ord i din tekst. Vær derudover opmærksom på, at din søgefrase eller søgeord er at finde i overskrifterne løbende.

    I udformning af din tekst skal du også være opmærksom på at linke rundt til dine eksisterende sider, så Google “finder” vej rundt på din hjemmeside gennem dine velproducerede SEO tekster.

    Hvorfor vælge professionelle til arbejdet?

    Men der kan desuden godt være en fordel ved at vælge at lade professionelle gøre det gode arbejde. Hvis du lader professionelle om din søgeordsanalyse til SEO får du et bedre resultat, udnytter tiden ordentligt og får mest muligt ud af dine ressourcer.

    Dette er fordelene ved at bruge et bureau til netop dette stykke arbejde:

    • Udnytter lavt hængende frugter
    • Får tilkoblet en strategisk samarbejdspartner, som ser dine muligheder
    • Får professionel tekstproduktion
    • Får styr på at vælge retmæssige ord og analyser
    • Har adgang til effektive værktøjer
    SEO tekster

    Søgeordsanalyse vs. Keyword-analyse

    Forskellen mellem disse to begreber er ikke lige sådan at gennemskue. I

    Vores guide til en SEO analyse har vi differentieret mellem disse to i form af hhv. at danne sig et strategisk overblik over de vigtigste søgninger og derefter analysen af, hvilke og hvordan man vil implementere dem.

    Læser du SEO guides på engelsk, vil disse to begreber dog være det samme og du kan roligt benytte en guide til ”keyword” analyse og få samme brugbare råd.

    Gratis SEO analyse? 🔍
    Få gratis SEO analyse udarbejdet af PK mediers specialister. Det er helt uforpligtende.
    Få gratis analyse
    SEO firma

    Hvor ofte skal man gøre det?

    Arbejdet med søgemaskineoptimering er ikke klassisk projektarbejde, der færdiggøres og lukkes, men kan nærmere betegnes som en proces, der udvikler sig i takt med markedet, forbrugerne og den teknologiske udvikling. Derfor er en søgeordsanalyse heller ikke en engangsopgave, som du du kan regne med i flere år frem. 

    Udover at forbrugernes efterspørgsel er i konstant forandring, så vil Google også løbende ændre sine præferencer og algoritmer efter brugernes behov og du vil skulle tilpasse dit arbejde med SEO afhængigt deraf.

    Desuden bliver søgemaskiner som Google konstant mere intelligente og du vil derfor også kunne forvente, at søgeordsanalyser og brugernes søgninger vil blive mere omfattende og indsigtsfulde.

    Hvor mange og hvor grundige søgeordsanalyser, du bør lave kommer an på, hvor stor din virksomhed er, samt hvor afhængig du er af organiske eksponeringer på Google for at skabe salg.

    Har du brug for hjælp til at foretage en analyse eller få sat skub i din SEO strategi? Vi kan hjælpe dig godt i gang uden, at du mister ejerskab.

    Et professionelt SEO bureau kan også hjælpe dig med adgang til de betalte SEO værktøjer til din søgeordsanalyse og rådgive dig i at navigere i programmerne generelt, så du får en langt højere brugbar indsigt i din online performance.

    Læs evt. mere om

    Professionelt SEO firma

    Hvad er et godt søgeord?

    Et søgeord er kort sagt det ord, som du søger efter på Google. Ordet kan både være et enkelt ord eller flere, men det kan også være hele sætninger eller spørgsmål, som man ønsker svar på. Hvis man ønsker at optimere sin hjemmeside, er det altså helt essentielt, at man har en god forståelse for det gode søgeord, hvordan man bruger det, men især også, hvordan man udvælger det.

    Så hvad er det gode søgeord? Det gode søgeord, er det, der er relevant for din forretning, og som samtidig får en god mængde af søgninger om måneden. Disse søgninger skal i længden føre til konverteringer, som salg, henvendelser eller andre handlinger, du ønsker.

    PK Medier oplysninger

    Find os her.

    Adresse: Strandlodsvej 6B, 2. th., 2300 København S.

    Telefon: +45 42 41 16 47
    E-mail: kontakt@pkmedier.dk

    CVR: 37296783

    Pk Medier seo firma

    FAQ - søgeordsanalyse

    Hvad indebærer en søgeordsanalyse?
    En søgeordsanalyse betyder, som ordet indikerer, en analyse af relevante søgeord indenfor din branche eller marked - også kaldet “keyword analyse”. Det er en analyse, som hjælper dig til at udforske dit felt, og hvordan du optimerer din hjemmeside efter disse ord.
    Hvordan laver jeg en søgeordsanalyse?
    Når du skal foretage dig en søgeordsanalyse, starter du med at finde kernen af din branche, udvide med de ord som du ser i søgningen efter dit produkt. Du kan ofte benytte værktøjer, som Google Search Console, for at se, hvad dine kunder søger efter, og hvordan de finder din virksomhed.
    Hvordan finder jeg det rette søgeord?
    Det kan være svært at udvælge sig de helt rette søgeord, men du er hjulpet godt på vej, hvis du finder de søgeord brugeren har benyttet for at lande på din hjemmeside. Derudover kan du ved hjælp af andre værktøjer analysere, hvad dine konkurrenter rangerer og kommer frem på.
    Det er også vigtigt, at du udvælger realistiske søgeord, hvor konkurrencen matcher dit niveau.
    Hvornår arbejder man med en søgeordsanalyse?
    Du benytter altid en søgeordsanalyse i arbejdet med SEO (søgemaskineoptimering). Det er et af de første steps, man gør sig i denne strategi. Du kan bruge denne form for analyse til at finde din niche, dit kunde behov, og hvor du skal fokusere din markedsføring.
    E-A-T står for Expertise, Authoritativeness og Trust. Det er hvad Google kigger på, når de rangerer din side. Her undersøger den, hvorvidt din hjemmeside indeholder de tre punkter. E-A-T er derfor et vigtigt element indenfor SEO.

    Angivelse af kilder og test

    • Ahrefs - har lavet en stor guide omkring affiliate marketing. Den kan du læse om her.
    • Semrush - læs deres guide her.
    chevron-downmenu-circlecross-circle