Gratis SEO analyse i København - få hjælp fra førende bureau

Få en gratis SEO analyse og bliv skarp på din hjemmesides fejl og mangler. Hos PK medier står vi klar til at hjælpe med søgemaskineoptimering, så dit website generer salg og leads uden betaling af dyre annoncer. Brug vores tool til gratis analyse af din hjemmeside. 

seo bureau
Specifik analyse med afsæt i dit domæne
seo bureau
Konkrete handlingsforslag - fra eksperter #1 på “SEO”
seo bureau
Analyse af både teknisk SEO, content, konkurrenter & links
Gratis SEO analyse

Vores team på 15+ specialister kan lave en dybdegående SEO analyse af din søgemaskineoptimering for at finde områder, hvor du kan forbedre din side visuelt, med SEO optimeret tekst, links og/eller søgeord, som vil give effekt inden for 90 dage. Vores tiltag giver mulighed for holdbare resultater. Få en gratis website analyse allerede i dag, som en forsmag.

seo analyse

Få en gratis SEO analyse af jeres hjemmeside

Indtast din url, og vi kommer med bud på dine mulige SEO optimeringer, som kan føre dig til tops på Google.
  • Garanti for resultater indenfor 90 dage
  • Ingen binding under samarbejdet
  • Vores SEO analyse ser på følgende discipliner:

    • Udvikling af strategisk tilgang til søgeord
    • Betalt og organisk linkbuilding
    • Professionel tekstforfatning
    • Teknisk optimering af SEO & programmering

    Vi har flere års erfaring inden for faget med en portfolio på over 200 forskellige cases, og derfor er vi sikre på, at vi kan lave en brugbar SEO analyse af din virksomheds webside. Vi arbejder dagligt med både B2C og B2B kunder, og derfor har vi også kompetencer inden for forskellige CMS-systemer og sideopsætninger.

    Lad os tage et kig på din hjemmeside og lave en SEO analyse af, hvor du kan lave tiltag for at få succesfuld søgemaskineoptimering.

    seo bureau i København

    Således får vi dig til tops på 90 dage

    For en virksomhed er det et ‘must have’ at have en webside, og dermed er det også næsten umuligt at undgå søgemaskineoptimering. Selvom det er en populær disciplin, så er den også yderst kompleks.

    Ved hjælp af en SEO analyse kan du, i samarbejde med et SEO bureau, ligge en effektiv projektplan. Med den rette tilgang vil du ikke behøve 6 eller 12 måneder, men blot 90 dage for at se resultater.

    Hos PK Medier har vi stort fokus på brugen af data, fordi vi ser dette som afgørende for en succesfuld proces. Og fordi vi ved, at det virker. Vi står derfor gerne på mål for dette, og hverken binding eller opstartsgebyr opkræves ved samarbejde med os.

    Når vi har lavet en SEO analyse, tager vi gerne den eksekverende rolle for at få ført det ud i livet. Ser du hellere, at vi blot agerer rådgivere ud fra vores website analyse resultater, er dette også muligt. Vores team vil arbejde simultant for den mest effektive proces for dig.

    Vi tror på, at resultater nås gennem en intensiv indsats på teknisk optimering, såvel som planlægning af en contentstrategi for domænet. Væksten for jeres domæne vil ses igennem stigende organisk trafik og domæneautoritet fra nye links med udvikling på fastlagte søgeord.

    Skal vi gøre SEO arbejdet?

    • Èt samarbejde baseret på performance uden bindingsperiode
    • Garanti for resultater & første side indenfor 90 dage
    • Fuld gennemsigtighed
    Peter - din SEO nørdPeter - din SEO nørd

    SEO analyser i PK Medier

    Hos PK Medier laver vi løbende SEO analyser for vores kunder og sørger for, at de altid ligger i top 3 på Google på de vigtigste søgninger indenfor deres branche.

    Ofte er en SEO analyse et ret omfattende arbejde af de forskellige parametre, hvorpå din hjemmeside kan rangere hos søgemaskiner.

    Derudover bør dette også indgå i enhver grundig strategi for digital marketing, da søgemaskineoptimering ofte er en naturlig del af virksomheders markedsføring.

    Hvad end vore kunder har behov for løbende monitorering af deres specialeområde, deres konkurrence på Google eller deres tekniske setup, så hjælper vi med den nødvendige overvågning og tracking.

    SEO Analyse - sådan laver du en grundig SEO analyse

    Skal du have udformet en SEO analyse, eller skal du i gang med søgemaskineoptimering af din hjemmeside for første gang, så kan vi hjælpe dig med at komme godt fra start.

    Med alt fra udvikling og opsætning af hjemmeside, der selvfølgelig er skabt til at Google og dine kunder vil elske det, til søgeordsanalyser og produktion af relevant og målrettet content.

    Herunder har vi lavet en oversigt over, hvilke elementer arbejdet med SEO analysen typisk involverer, og hvordan man bør gå til det.

    Hvis du har brug for hjælp til at lave en SEO analyse eller -strategi, kan du altid tage fat i os – enten via kontaktformularen her på hjemmesiden eller ved at ringe. Så vender vi hurtigt tilbage.

    Find også ud af hvordan du SEO optimer din webshop, lige her. 

    Første side eller uden beregning 🚀
    Med erfaring fra mere end 200 SEO-cases ved vi, hvad der skal til for at komme øverst i søgeresultaterne.
     
    Derfor stiller vi en garanti for, at du kommer på første side på Google med aftalte keywords - indenfor den definerede periode. 
     
    Ingen SEO-projekter er ens, og derfor kræver målsætningen en gennemgang af netop din case.
     
    Det er ikke muligt at forudsige præcise placeringer, da Google er dynamisk, men er du ikke på første side inden deadline – arbejder vi uden beregning, indtil du er.

    Teknisk SEO analyse

    Når man siger ”teknisk SEO” er det, der typisk menes, strukturen og opsætningen af din hjemmeside.

    Det lyder måske simpelt, men det er uhyre vigtigt i forhold til overhovedet at blive synlig hos søgemaskinerne.

    De vigtigste tekniske punkter, du bør fokusere på i din SEO analyse, er hjemmesidens opbygning, strukturen på indholdet på hjemmesiden og den generelle brugeroplevelse, dine potentielle kunder føres igennem.

    Strukturen på hjemmesiden kan lyde lidt trivielt, men det er et virkelig vigtigt element i forhold til at skabe en god brugeroplevelse for besøgende på siden.

    Det er også vigtigt i relation til at gøre det relevante indhold, som helst skal rangere godt på hjemmesiden, nemt tilgængeligt fra forsiden. Søgemaskiner ser helst, at relevant indhold ikke ligger mere en 4-5 led (klik) fra forsiden.

    Læs fx her om 404 fejl, som vi også vil komme ind på i vores analyse af jeres hjemmeside, eller om hvad international SEO er her.

    Indenfor teknisk skal man have styr på disse ting:

    • Sitemaps
    • Crawling
    • Indeksering
    • Hastighed
    • Mobilvenlighed
    • Døde links
    • Sidetitel
    • Og mange andre ting

    Hav brugeroplevelsen for øje

    Til sidst i din SEO analyse kommer brugeroplevelsen, som er en vigtig del af din generelle perfomance på hjemmesiden, fordi søgemaskiner ikke er interesseret i at servere hjemmesider for deres brugere, som de kan se, har en høj afvisningsprocent.

    Derfor er det vigtigt, at dine brugere – og ikke kun søgemaskiner – også kan finde de sider og det indhold, de leder efter. Denne del bør derfor også tænkes ind i din SEO analyse.

    Noget som også indgår i den tekniske del af søgemaskineoptimering, sammen med optimering af brugeroplevelsen, er hjemmesidens hastighed.

    Google har i de seneste år meldt ud, at hjemmesiders hastighed er en voksende og snart altafgørende faktor i, om du kan komme op i topresultaterne.

    Googles eget PageSpeed værktøj kan give dig indsigt i, hvor godt din side ranker i forhold til load-hastighed og fortælle dig, om der er et forbedringspotentiale. 

    I en SEO analyse vil hastigheden af din hjemmeside dermed også blive påpeget og typisk vil meget af arbejdet med at forbedre hastigheden ligge hos udviklere, da der evt. kan være forskellige scripts, som kan optage plads og kraft på hjemmesiden eller mediefiler, der bør komprimeres. 

    Herunder har vi lavet en oversigt over, hvilke elementer et sådant arbejde typisk involverer, og hvordan man bør gå til det.

    Hvis du har brug for hjælp til at lave en SEO analyse eller -strategi, kan du altid tage fat i os – enten via kontaktformularen her på hjemmesiden eller ved at ringe. Så vender vi hurtigt tilbage.

    læs også om markedskort her. 

    Kom godt i gang

    Herunder har vi lavet en oversigt over, hvilke elementer et sådant arbejde typisk involverer, og hvordan man bør gå til det.

    Hvis du har brug for hjælp til at lave en SEO analyse eller -strategi, kan du altid tage fat i os – enten via kontaktformularen her på hjemmesiden eller ved at ringe. Så vender vi hurtigt tilbage.

    SEO Analyse - sådan laver du en grundig SEO analyse

    Den næste del af SEO analysen har vi delt op i to kategorier, som går under kategorierne: Søgeordsanalyse og Keywordanalysen, som du finder i de to afsnit herunder.

    Førstnævnte går ud på at få et indblik i din målgruppes søgeadfærd, mens sidstnævnte kigger på hvilke søgeord, der ligger rundt om de søgeord, du gerne vil rangere godt på. 

    Søgeordsanalyse for SEO

    For at målrette dit indhold til din målgruppe, er det en god idé at kende til målgruppens søgeadfærd først.

    Til denne del af din website analyse får du fra Google nogle værktøjer, der kan hjælpe dig med at kortlægge dine brugeres og mulige kunders søgeadfærd.

    Gennem Search Console kan du se hvilke søgeord, din hjemmeside har fået organiske visninger på, mens du på Google Keyword Planner kan få indsigt i, hvilke søgeord din hjemmeside ikke rangerer godt på – samt hvilke søgeord, som dine konkurrenter er synlige på.

    Til sidstnævnte del af din SEO analyse og derunder søgeordsanalyse, kan du også med fordel benytte værktøjet ahrefs.

    Så kort resumeret:

    • Google Analytics
    • Google Search Console
    • Accuranker
    • Ahrefs

    Ud fra ovenstående SEO analyse er det vigtigt at vide hvilke ord dit website rangerer på og hvordan du rangerer på de søgeord og søgefraser, du lige har fundet frem til, at dine konkurrenter fx bruger meget.

    Du kan i din mini undersøgelse også bruge ovenstående værktøjer til at undersøge hvor mange søgninger, der er på de forskellige fraser og ord, så du bedre kan vurdere, om det giver mening at lave en indsats på et ord, der kun har få søgninger.

    Det er også her, du kan danne dig et overblik over, hvor målrettet på søgemaskineoptimering din hjemmeside allerede er – og om det giver mening at skabe nyt indhold eller optimere det gamle.

    Som en essentiel del af SEO analysen er det vigtigt at vide, hvor høj kvalitet dit indhold er i forhold til om det indeholder de nøgleord, du ønsker at blive fundet på.

    Gratis SEO analyse? 🔍
    Få gratis SEO analyse udarbejdet af PK mediers specialister. Det er helt uforpligtende.
    Få gratis analyse
    SEO analyse

    Konkurrentanalyse

    Når man skal foretage en konkurrentanalyse, starter man primært med at undersøge jeres respektive marked og kigger på hvem de forskellige konkurrenter er, ud fra forskellige parametre.

    Det man typisk gør, når man undersøger konkurrenterne som led i en SEO analyse, er først at kigge på konkurrenterne på Google: Hvem ligger på top 3, hvilken strategi kører de med og hvor meget/hvilken type tekst har de meget af.

    Konkurrentanalysen er værdifuld fordi både du og dine konkurrenter med al sandsynlighed gerne vil ligge nummer 1 på Google, når folk søger efter ydelser eller produkter, som I udbyder eller sælger.

    Selvom du måske har 1. Placering på Google – eller bare ligger markant over dine nærmeste konkurrenter – er der ikke særlig meget tid eller ro til at hvile på laurbærene, da søgemaskineoptimering ikke er et arbejde, der afsluttes eller færdiggøres. Du kan konstant udvikle og fortsætte din undersøgelse.

    Dine konkurrenter kan, lige så let som du selv kan, lure din strategi af og kopiere denne og indhente dig. Derfor er det en god idé, altid at være på forkant.

    Er du ikke nummer 1, men drømmer om det, så kan denne del af SEO analysen hurtigt finde frem til, hvordan dine Google-konkurrenter er havnet på nummer 1 – og dermed give et praj om, hvordan du kan arbejde dig op af søgemaskinernes rangstiger. 

    Denne del af SEO analysen kan være en god ide at implementere fast i sin strategi for søgemaskineoptimering, således at man løbende følger op på konkurrenternes position og strategi.

    Dette er ikke alene smart i forhold til at bevare en god placering i søgeresultaterne, men også for at få inspiration til indhold og kontinuerligt være opmærksom på nye tendenser – dette gavner også din virksomhed udenfor SEO-kontoret.

    gratis seo analyse

    Hvad skal du være opmærksom på 

    Der er mange ting at være opmærksom på, når det kommer til at lave den bedste SEO analyse. 

    Er det en hjemmeside analyse du er interesseret i, er der forskellige måder at gå til værks på. Det er vigtigt at være opmærksom på, at det ofte kræver prioritering i første omgang, da en god analyse af hjemmeside kan startes forskelligt. Hvad er vigtigt for dig? Hvad er du optaget af nu og her? 

    Sørg for at udarbejde en SEO strategi, inden du kaster dig over selve arbejdet. Strategien skal hjælpe dig med at holde overblik og styr på de ting, du ønsker at implementere. Til spørgsmålet "hvordan laver man SEO", vil de fleste eksperter svare, at der selvfølgelig er en række overordnede ting at give sig i kast med, men at forskellige virksomheder kan have forskellige behov. 

    Få hjælp fra eksperter

    Er du i tvivl om, hvordan du laver den bedste hjemmeside analyse, generelle SEO analyser eller noget andet, er det en stor hjælp at rådføre dig med en eller flere eksperter på området. En SEO rådgiver vil hurtigt kunne pege dig i den rigtige retning, så du bliver helt skarp på, hvordan du bedst SEO optimerer din hjemmeside. 

    Det kan være svært at gennemskue, hvilken SEO strategi der er den bedste for dig og din virksomhed, men en SEO nørd kan hurtigt spore sig ind på, hvad der virkelig skaber resultater. 

    Hvad tilbyder vi

    Hos PK medier står vi klar til at hjælpe og vejlede dig, så du kan komme i mål med dine SEO analyser. 

    Hos os får du garanti for resultater indenfor 90 dage - resultaterne taler for sig selv, og der er derfor ingen binding i vores samarbejder. Vi ligger selv #1 når det kommer til SEO bureau, så vi kan stå 100 procent inde for det, vi laver. 

    Kontakt os i dag - om det er til hjælp af analyse af hjemmeside, SEO analyse eller noget tredje. 

    Linkbuilding

    Ved at inddrage linkbuilding som en struktureret og vigtig del af denne undersøgelse, vil du hurtigt kunne afdække behovet for enten at rydde op i dine allerede eksisterende links eller i stedet skaffe nye/flere eksterne links til din hjemmeside.

    Linkbuilding kan også bidrage til andre grene af arbejdet, ved blandt andet at forbedre brugeroplevelsen på din hjemmeside ved at lægge interne links relevante steder på din hjemmeside, så det bliver nemmere for brugerne at navigere rundt.

    Læs meget mere om den vigtige funktion linkbuilding her i SEO analysen, i vores guide til linkbuilding.

    Ahrefs bruger vi ofte til at linkbuilding for at se hvad andre konkurrenter har af links ind til deres site m.m.

    gratis seo analyse

    E-A-T og SEO

    E-A-T er en del af Google Search Quality Raters, der har til opgave at fastsætte kvaliteten af en hjemmeside, og er derfor ligeledes en vigtig del af SEO analysen. E-A-T sår for Expertise, Authoritativeness og Trust.

    Du kan læse mere om E-A-T i vores artikel om dette emne og hvordan det kan og bør indgå i dit arbejde med søgemaskineoptimering.

    Det der er vigtigt at forstå ved E-A-T er, at det er et kontinuerligt arbejde at opdatere og vedligeholde indholdet på sin hjemmeside. Du skal derfor tænke på E-A-T som en fast del af dit SEO-arbejde.

    Du kan altid kontakte os, hvis du ønsker hjælp til dit arbejde med søgemaskineoptimering og ønsker at få foretaget en udarbejdet SEO analyse. Vi vil naturligvis hjælpe med at få implementeret forslagene til forbedringer, som vi kommer med i SEO analysen, så du kan rangere højt på Google og hurtigt overgå dine konkurrenter. 

    Mere fra os

    Er du nysgerrig på, hvad du ellers kan finde hos PK Medier?

    Vi laver også guides til at finde den bedste espressomaskine, så du kan vælge en kaffemaskine, der passer dine behov. Der er nemlig forskel på den enkelte kaffemaskine, og naturligvis også mellem en kaffemaskine og en espressomaskine. 

    Du kan også læse om kursus hos PK Medier. Vi kan nemlig tilbyde dig et kursus i både SEO og andre lignende discipliner. Kontakt os for at høre mere om et kursus. Læs her om SEO kursus.

    FAQ

    Hvad er SEO analyse?
    En SEO Analyse er en analyse af din hjemmesides performance på søgemaskinen. Her kigger du altså på hvor godt din hjemmeside klarer sig på Google, i forhold til dens placering, men også hvad du kan forbedre. Der findes forskellige værkstøjer til at hjælpe dig med din SEO analyse.
    Hvem laver SEO analyse?
    Du kan selv lave en SEO analyse, men du kan også få professionel hjælp. Hos PK Medier sørger vi for, at vores kunder altid ligger i top 3 på Google på de vigtigste søgeord i deres branche, og vi laver derfor en løbende SEO analyse af deres hjemmesider. Har du brug for hjælp til din SEO, så er du velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular eller ringe til os.
    Findes der værktøjer til søgeordsanalyse?
    Der findes flere værktøjer, som kan hjælpe dig med at få et bedre indblik i, hvilke søgeord dine kunder søger på, som er relevante for din virksomhed. Google tilbyder sine egne værktøjer som Search Console og Google Keyword Planner. De hjælper hver især med forskellige aspekter inden for søgeordsanalyse. Der findes også tredjeparts værktøjer såsom Ahrefs, som ligeledes kan give dig indblik.
    Er konkurrentanalyse vigtigt?
    Ja, din konkurrentanalyse er meget vigtig. I konkurrerer højst sandsynligt begge om at ligge nummer 1 på Google, når brugere søger efter jeres produkter eller service. I din konkurrentanalyse lærer du både hvad konkurrenten gør godt, men også hvad de gør mindre godt. Begge dele giver dig viden, som du med fordel kan bruge, når du SEO optimerer din egen hjemmeside.
    Hvad er E-A-T?
    E-A-T står for Expertise, Authoritativeness og Trust. Det er hvad Google kigger på, når de rangerer din side. Her undersøger den, hvorvidt din hjemmeside indeholder de tre punkter. E-A-T er derfor et vigtigt element indenfor SEO.
    chevron-downmenu-circlecross-circle