Gennem en grundig SEO analyse kan du finde mulighederne for at generere mere salg og leads ved hjælp af Google. Dette kan gøres helt uden at skulle ligge i budkrig eller betale for dyre annoncer. Med PK Mediers 90 dages framework vil du hurtigt se resultater.
Vores team på 15+ specialister kan lave en dybdegående SEO analyse af din søgemaskineoptimering for at finde områder, hvor du kan forbedre din side visuelt, med tekst, links og/eller søgeord, som vil give effekt inden for 90 dage. Vores SEO analyse giver mulighed for holdbare resultater.
Vi har flere års erfaring inden for faget med en portfolio på over 200 forskellige cases, og derfor er vi sikre på, at vi kan lave en brugbar SEO analyse af din virksomheds webside. Vi arbejder dagligt med både B2C og B2B kunder, og derfor har vi også kompetencer inden for forskellige CMS-systemer og sideopsætninger.
Lad os tage et kig på din hjemmeside og lave en SEO analyse af, hvor du kan lave tiltag for at få succesfuld søgemaskineoptimering.
Indsæt din hjemmeside herunder, så sender vi vores 4 bedste anbefalinger til, hvordan du kan arbejde med din SEO.
Vi analyserer dit website for at identificere SEO-fejl, muligheder for søgeord og konkurrence.
For en virksomhed er det et ‘must have’ at have en webside, og dermed er det også næsten umuligt at undgå søgemaskineoptimering. Selvom det er en populær disciplin, så er den også yderst kompleks.
Ved hjælp af en SEO analyse kan du, i samarbejde med et SEO bureau, ligge en effektiv projektplan. Med den rette tilgang vil du ikke behøve 6 eller 12 måneder, men blot 90 dage for at se resultater.
Hos PK Medier bunder en SEO analyse i data, fordi vi ser dette som afgørende for en succesfuld proces. Og fordi vi ved, at det virker. Vi står derfor gerne på mål for dette, og hverken binding eller opstartsgebyr opkræves ved samarbejde med os.
1.
Forretningsmæssige mål
2.
Søgeordsstrategi
3.
Optimering af websiden og dens fundament
4.
Tekstforfatning
5.
Linkbuilding
6.
UX optimering
Når vi har lavet en SEO analyse, tager vi gerne den eksekverende rolle for at få ført det ud i livet. Ser du hellere, at vi blot agerer rådgivere ud fra vores SEO analyse resultater, er dette også muligt. Vores team vil arbejde simultant for den mest effektive proces for dig.
Vi tror på, at resultater nås gennem en intensiv indsats på teknisk optimering, såvel som planlægning af en contentstrategi for domænet. Væksten for jeres domæne vil ses igennem stigende organisk trafik og domæneautoritet fra nye links med udvikling på fastlagte søgeord.
Når man siger ”teknisk SEO” er det, der typisk menes, strukturen og opsætningen af din hjemmeside.
Det lyder måske simpelt, men det er uhyre vigtigt i forhold til overhovedet at blive synlig hos søgemaskinerne.
De vigtigste tekniske punkter, du bør fokusere på i din SEO analyse, er hjemmesidens opbygning, strukturen på indholdet på hjemmesiden og den generelle brugeroplevelse, dine potentielle kunder føres igennem.
Strukturen på hjemmesiden kan lyde lidt trivielt, men det er et virkelig vigtigt element i forhold til at skabe en god brugeroplevelse for besøgende på siden.
Det er også vigtigt i relation til at gøre det relevante indhold, som helst skal rangere godt på hjemmesiden, nemt tilgængeligt fra forsiden. Søgemaskiner ser helst, at relevant indhold ikke ligger mere en 4-5 led (klik) fra forsiden.
Læs fx her om 404 fejl, som vi også vil komme ind på i vores analyse af jeres hjemmeside, eller om hvad international SEO er her.
Se selv: catering + catering København
Se selv: kreativt værksted København + keramikværksted
Se selv: Gaspejs,indendørs gaspejs + udendørs gaspejs
Til sidst i din SEO analyse kommer brugeroplevelsen, som er en vigtig del af din generelle perfomance på hjemmesiden, fordi søgemaskiner ikke er interesseret i at servere hjemmesider for deres brugere, som de kan se, har en høj afvisningsprocent.
Derfor er det vigtigt, at dine brugere – og ikke kun søgemaskiner – også kan finde de sider og det indhold, de leder efter. Denne del bør derfor også tænkes ind i din SEO analyse.
Noget som også indgår i den tekniske del af søgemaskineoptimering, sammen med optimering af brugeroplevelsen, er hjemmesidens hastighed.
Google har i de seneste år meldt ud, at hjemmesiders hastighed er en voksende og snart altafgørende faktor i, om du kan komme op i topresultaterne.
Googles eget PageSpeed værktøj kan give dig indsigt i, hvor godt din side ranker i forhold til load-hastighed og fortælle dig, om der er et forbedringspotentiale.
I en SEO analyse vil hastigheden af din hjemmeside dermed også blive påpeget og typisk vil meget af arbejdet med at forbedre hastigheden ligge hos udviklere, da der evt. kan være forskellige scripts, som kan optage plads og kraft på hjemmesiden eller mediefiler, der bør komprimeres.
Herunder har vi lavet en oversigt over, hvilke elementer et sådant arbejde typisk involverer, og hvordan man bør gå til det.
Hvis du har brug for hjælp til at lave en SEO analyse eller -strategi, kan du altid tage fat i os – enten via kontaktformularen her på hjemmesiden eller ved at ringe. Så vender vi hurtigt tilbage.
Herunder har vi lavet en oversigt over, hvilke elementer et sådant arbejde typisk involverer, og hvordan man bør gå til det.
Hvis du har brug for hjælp til at lave en SEO analyse eller -strategi, kan du altid tage fat i os – enten via kontaktformularen her på hjemmesiden eller ved at ringe. Så vender vi hurtigt tilbage.
Den næste del af SEO analysen har vi delt op i to kategorier, som går under kategorierne: Søgeordsanalyse og Keywordanalysen, som du finder i de to afsnit herunder.
Førstnævnte går ud på at få et indblik i din målgruppes søgeadfærd, mens sidstnævnte kigger på hvilke søgeord, der ligger rundt om de søgeord, du gerne vil rangere godt på.
For at målrette dit indhold til din målgruppe, er det en god idé at kende til målgruppens søgeadfærd først.
Til denne del af din SEO analyse får du fra Google nogle værktøjer, der kan hjælpe dig med at kortlægge dine brugeres og mulige kunders søgeadfærd.
Gennem Search Console kan du se hvilke søgeord, din hjemmeside har fået organiske visninger på, mens du på Google Keyword Planner kan få indsigt i, hvilke søgeord din hjemmeside ikke rangerer godt på – samt hvilke søgeord, som dine konkurrenter er synlige på.
Til sidstnævnte del af din SEO analyse og derunder søgeordsanalyse, kan du også med fordel benytte værktøjet ahrefs.
Ud fra ovenstående SEO analyse er det vigtigt at vide hvilke ord dit website rangerer på og hvordan du rangerer på de søgeord og søgefraser, du lige har fundet frem til, at dine konkurrenter fx bruger meget.
Du kan i din SEO analyse også bruge ovenstående værktøjer til at undersøge hvor mange søgninger, der er på de forskellige fraser og ord, så du bedre kan vurdere, om det giver mening at lave en indsats på et ord, der kun har få søgninger.
Det er også her, du kan danne dig et overblik over, hvor målrettet på søgemaskineoptimering din hjemmeside allerede er – og om det giver mening at skabe nyt indhold eller optimere det gamle.
Som en essentiel del af SEO analysen er det vigtigt at vide, hvor høj kvalitet dit indhold er i forhold til om det indeholder de nøgleord, du ønsker at blive fundet på.
Når man skal foretage en konkurrentanalyse, starter man primært med at undersøge jeres respektive marked og kigger på hvem de forskellige konkurrenter er, ud fra forskellige parametre.
Det man typisk gør, når man undersøger konkurrenterne som led i en SEO analyse, er først at kigge på konkurrenterne på Google: Hvem ligger på top 3, hvilken strategi kører de med og hvor meget/hvilken type tekst har de meget af.
Konkurrentanalysen er værdifuld fordi både du og dine konkurrenter med al sandsynlighed gerne vil ligge nummer 1 på Google, når folk søger efter ydelser eller produkter, som I udbyder eller sælger.
Selvom du måske har 1. Placering på Google – eller bare ligger markant over dine nærmeste konkurrenter – er der ikke særlig meget tid eller ro til at hvile på laurbærene, da søgemaskineoptimering ikke er et arbejde, der afsluttes eller færdiggøres. Du kan konstant udvikle og fortsætte din SEO analyse.
Dine konkurrenter kan, lige så let som du selv kan, lure din strategi af og kopiere denne og indhente dig. Derfor er det en god idé, altid at være på forkant.
Er du ikke nummer 1, men drømmer om det, så kan denne del af SEO analysen hurtigt finde frem til, hvordan dine Google-konkurrenter er havnet på nummer 1 – og dermed give et praj om, hvordan du kan arbejde dig op af søgemaskinernes rangstiger.
Denne del af SEO analysen kan være en god ide at implementere fast i sin strategi for søgemaskineoptimering, således at man løbende følger op på konkurrenternes position og strategi.
Dette er ikke alene smart i forhold til at bevare en god placering i søgeresultaterne, men også for at få inspiration til indhold og kontinuerligt være opmærksom på nye tendenser – dette gavner også din virksomhed udenfor SEO-kontoret.
Se selv: Elektriker Bagsværd
Ved at inddrage linkbuilding som en struktureret og vigtig del af SEO analysen, vil du hurtigt kunne afdække behovet for enten at rydde op i dine allerede eksisterende links eller i stedet skaffe nye/flere eksterne links til din hjemmeside.
Linkbuilding kan også bidrage til andre grene af arbejdet, ved blandt andet at forbedre brugeroplevelsen på din hjemmeside ved at lægge interne links relevante steder på din hjemmeside, så det bliver nemmere for brugerne at navigere rundt.
Læs meget mere om den vigtige funktion linkbuilding her i SEO analysen, i vores guide til linkbuilding.
Er du nysgerrig på, hvad du ellers kan finde hos PK Medier?
Vi laver også guides til at finde den bedste espressomaskine, så du kan vælge en kaffemaskine, der passer dine behov. Der er nemlig forskel på den enkelte kaffemaskine, og naturligvis også mellem en kaffemaskine og en espressomaskine. Læs vores guide til en fuldautomatisk kaffemaskine med kværn, for at finde ud af, hvilken espressomaskine, der vil passe dine behov bedst.
Du kan også læse om kursus hos PK Medier. Vi kan nemlig tilbyde dig et kursus i både SEO og andre lignende discipliner. Kontakt os for at høre mere om et kursus. Læs her om SEO kursus.