Opdateret 12. august 2021 af Peter Klitkou

SEO Strategi | Bliv klog på netop din SEO strategi

Der er ingen fast opskrift på at komme øverst på Google, ligesom resultaterne heller ikke umiddelbart kan ses fra den ene dag til den anden. Alligevel er det altafgørende at have en målrettet SEO-strategi for at opnå et succesfuldt arbejde med SEO.

Den skal ses som et fundament, der er med til at styrke trafikken til din hjemmeside, og dette kan b.la. gøres med hjælp fra et af de vigtigste værktøjer i verden for søgemaskineoptimering, nemlig Google Analytics

Du må derfor aldrig undervurdere vigtigheden af at have en solid SEO-strategi, specielt ikke hvis du ikke tidligere har beskæftiget dig med søgemaskineoptimering.

SEO Strategi | Bliv klog på netop din SEO strategi

Hvad kendetegner en SEO-strategi?

En strategi handler om, hvordan du kommer fra A til B – altså at komme fra din nuværende position til den position, du ønsker at indtage i fremtiden.

SEO-strategien kan bedst beskrives som en oversigt over en konkret disposition, der består af fremtidige delmål og hvordan du bedst muligt kommer i mål, og den fungerer som et fast holdepunkt for alle de involverede parter i processen.

Derudover bliver man aldrig “færdig” med at søgemaskineoptimere på sin hjemmeside, så en klar retning for arbejdet kan være en stor hjælp for fremtiden.

Formålet med en SEO-strategi er at træffe de rette beslutninger, sådan at arbejdet med søgemaskineoptimering sker på baggrund af et omhyggeligt og nøje researchet grundlag. Dette sikrer, at din virksomhed når dets forretningsmål på en hensigtsmæssig og kosteffektiv måde.

Det er dog vigtigt at nævne, at en strategi generelt blot er en rettesnor, som oftest vil blive justeret undervejs. Der er dog særligt tre vigtige faktorer, der har betydning for udarbejdelsen af denne:

Før du kan lægge en plan for den optimale strategi for søgemaskineoptimering for din virksomhed, skal du have indsigt i netop dit marked, din målgruppe, din nuværende position, dine kompetencer, dine målsætninger og ikke mindst dine økonomiske ressourcer.

Samarbejder du med et SEO-bureau, vil bureauet være med til at kortlægge dette sammen med dig.  

En SEO-strategi vil som regel altid munde ud i en handlingsplan, der beskriver, hvad der skal laves, hvornår det skal laves og hvem der er ansvarlig for det og hvornår der skal følges op og evalueres på arbejdet.

Det kræver en bred viden om SEO at udarbejde en god og udførlig handlingsplan, derfor er det næsten uundgåeligt ikke at inddrage specialister i søgemaskineoptimering i en sådan planlægning.

Derfor har vi selvfølgelig også flere specialister med om bord, når vi lægger en SEO strategi for kunder og samarbejdspartnere.

Her inkluderer vi b.la. en leder, der definerer retning og overordnede rammer for arbejdet. En projektleder, der planlægger, organiser, styrer og evaluerer arbejdet.

En specialist i søgemaskineoptimering, der udarbejder vidensopbyggende analyser og rådgiver alle parter og mange flere og herefter kigger projektlederen på, om opgaven skal sendes til udviklere, tekstforfattere eller grafikere. 

Vi sørger derfor at komme hele vejen rundt om din planlægning, så dit website kan komme til tops på Google.

Har du brug for hjælp eller sparring? Du har også mulighed for at læse mere om hvad en SEO konsulent kan gøre for dig og din virksomhed, samt SEO firma og har du brug for yderligere SEO rådgivning kan du læse det her.

Vi er specialister indenfor vores område og har et team af alsidige talenter, der kan hjælpe dig i mål med hvilken som helst opgave. Kontakt os via kontaktformularen her på siden og så vender vi hurtigt tilbage til jer.

Ikke træt endnu? Læs videre herunder