Vi kan opnå kommision gennem disse links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >

SEO Strategi - Ryk din forretning til det næste niveau

For at arbejde succesfuldt med SEO er det vigtigt, at der er udformet en god og målrettet strategi. En SEO-strategi er afgørende for at skabe en fælles forståelse for arbejdet mod et fremtidigt mål og eksekveringen af dette.
Af 
Opdateret d. 14. oktober 2022
SEO-Strategi-Bliv-klog-på-netop-din-SEO-strategi

En målrettet SEO-strategi

Der er ingen fast opskrift på at komme øverst på Google, ligesom resultaterne heller ikke umiddelbart kan ses fra den ene dag til den anden. Alligevel er det altafgørende at have en målrettet SEO-strategi for at opnå et succesfuldt arbejde med SEO.

Den skal ses som et fundament, der er med til at styrke trafikken til din hjemmeside, og dette kan b.la. gøres med hjælp fra nogle af de vigtigste værktøjer i verden for søgemaskineoptimering, nemlig Google Analytics, Ahrefs, Google Search Console og AccuRanker.

Du må derfor aldrig undervurdere vigtigheden af at have en solid SEO-strategi, specielt ikke hvis du ikke tidligere har beskæftiget dig med søgemaskineoptimering.

Skal vi være dit SEO firma?

Ingen løbende bindingsperiode
Fuld gennemsigtighed

Garanti for første side på Google (se mere)

Peter SEO firma PK medierPeter SEO firma mobil PK medier

Hvad kendetegner en SEO-strategi?

En strategi handler om, hvordan du kommer fra A til B – altså at komme fra din nuværende position til den position, du ønsker at indtage i fremtiden.

SEO-strategien kan bedst beskrives som en oversigt over en konkret disposition, der består af fremtidige delmål og hvordan du bedst muligt kommer i mål, og den fungerer som et fast holdepunkt for alle de involverede parter i processen.

Derudover bliver man aldrig “færdig” med at søgemaskineoptimere på sin hjemmeside, så en klar retning for arbejdet kan være en stor hjælp for fremtiden.

Formålet med en SEO-strategi er at træffe de rette beslutninger, sådan at arbejdet med søgemaskineoptimering sker på baggrund af et omhyggeligt og nøje researchet grundlag. Dette sikrer, at din virksomhed når dets forretningsmål på en hensigtsmæssig og kosteffektiv måde.

Tre vigtige faktorer i din SEO-strategi

Det er dog vigtigt at nævne, at en strategi generelt blot er en rettesnor, som oftest vil blive justeret undervejs. Der er dog særligt tre vigtige faktorer, der har betydning for udarbejdelsen af denne:

Før du kan lægge en plan for den optimale strategi for søgemaskineoptimering for din virksomhed, skal du have indsigt i netop dit marked, din målgruppe, din nuværende position, dine kompetencer, dine målsætninger og ikke mindst dine økonomiske ressourcer.

1. Sidens autoritet

At bedømme en sides autoritet betyder grundlæggende at kigge på hvor mange værdifulde links, der peger ind på den pågældende side. Ved at lave troværdige, autoritære og relevante links til din hjemmeside, vil du automatisk få en højere ranking factor fra søgemaskinerne, som vurderer din hjemmeside som autoritær.

Du skal komme op med en strategi i forhold til, hvordan du skaffer dine links, hvilket gøres gennem linkbuilding. Her er det relevant at bruge SEO værktøjer såsom Ahrefs til at kigge på, hvor høj sidens Domain Rating er, hvilke kvalitetslinks der findes, hvilke links konkurrenterne har, og hvor disse links kan skaffes.


2. Sidens content

Her er det vigtigt først at danne et overblik over, hvad der på nuværende tidspunkt ligger af content på hjemmesiden, i forhold til hvor relevant det er, og hvordan det performer. Her kan du se på, hvilke sider som er irrelevante, og dermed af forskellige grunde ikke bliver læst af søgemaskinerne, eller som har indhold, der ikke møder søgehensigten.

Når man har dannet sig et overblik over dette, er det nu relevant lægge en strategi for hvor meget nyt content, der skal produceres, og hvor mange sider som har brug for en SEO opdatering. Her kan man bruge de forskellige SEO værktøjer til at undersøge, hvordan ens nuværende sider rangerer, hvilke nye keywords man gerne vil rangere på samt sammenligne med konkurrenter.

3. Sidens tekniske sundhed

Hvor godt siden er opbygget er med til at sige noget om, hvor “sund” siden er. For at din side kan bevæge sig mod side 1 på søgemaskinerne, er det nødvendigt at have en teknisk sund side.

Du kan måle din sides brugervenlighed ved hjælp af værktøjer som Core Web Vitals, hvor du samtidig kan se, hvor hurtigt din side opererer. Udover dette er det også relevant at kigge på sidens taksonomi, hvilket er vigtigt i forhold til både brugervenlighed og SEO optimering. Her kan du kigge på, hvordan siden er opbygget, om den linker til andre sider, og hvordan URL’en er opbygget.

Læs meget mere om teknisk SEO.

Første side eller uden beregning 🚀
Med erfaring fra mere end 200 SEO-cases ved vi, hvad der skal til for at komme øverst i søgeresultaterne.
 
Derfor stiller vi en garanti for, at du kommer på første side på Google med aftalte keywords - indenfor den definerede periode. 
 
Ingen SEO-projekter er ens, og derfor kræver målsætningen en gennemgang af netop din case.
 
Det er ikke muligt at forudsige præcise placeringer, da Google er dynamisk, men er du ikke på første side inden deadline – arbejder vi uden beregning, indtil du er.

Lad et SEO-bureau hjælpe dig med din strategi

Samarbejder du med et SEO-bureau, vil bureauet være med til at kortlægge dette sammen med dig.  

En SEO-strategi vil som regel altid munde ud i en handlingsplan, der beskriver, hvad der skal laves, hvornår det skal laves og hvem der er ansvarlig for det og hvornår der skal følges op og evalueres på arbejdet.

Det kræver en bred viden om SEO at udarbejde en god og udførlig handlingsplan, derfor er det næsten uundgåeligt ikke at inddrage specialister i søgemaskineoptimering i en sådan planlægning.

Derfor har vi selvfølgelig også flere specialister med om bord, når vi lægger en SEO strategi for kunder og samarbejdspartnere.

Her inkluderer vi b.la. en leder, der definerer retning og overordnede rammer for arbejdet. En projektleder, der planlægger, organiser, styrer og evaluerer arbejdet.

En specialist i søgemaskineoptimering, der udarbejder vidensopbyggende analyser og rådgiver alle parter og mange flere og herefter kigger projektlederen på, om opgaven skal sendes til udviklere, tekstforfattere eller grafikere. 

Vi sørger derfor at komme hele vejen rundt om din planlægning, så dit website kan komme til tops på Google.

Har du brug for hjælp eller sparring? Du har også mulighed for at læse mere om hvad en SEO konsulent kan gøre for dig og din virksomhed, samt SEO firma og har du brug for yderligere SEO rådgivning kan du læse det her.

Vi er specialister indenfor vores område og har et team af alsidige talenter, der kan hjælpe dig i mål med hvilken som helst opgave. Kontakt os via kontaktformularen her på siden og så vender vi hurtigt tilbage til jer.

Eksempler på cases
Madklubben.dk
Fra plads nr. 100 til stabilt 
#1 indenfor “catering"
Madklubben seo firma
seo firma The Fiddlery
Thefiddlery.dk
364% flere besøgende fra organisk trafik via Google på 3 måneder
Luksusgaspejs.dk
Fra nyt website til #1 side med 90 % af de udvalgte keywords på 3 mdr.
Luksusgaspejs seo firma
SEO firma liggende i København
Pkmedier.dk
Vi ligger selv #1 på Google, og vi kan også hjælpe dig med det
Lumida.dk
Fra ny elektriker til at få nye opgaver via #1 side på Google på 4 mdr.
seo firma Lumida

Hjælp til den rette SEO strategi

Har du et ønske om at kunne ligge #1 i søgeresultaterne på de søgeord, som beskriver din hjemmeside, webshop eller dine produkter eller dine services allerbedst? Så er det måske nu, du skal se på en strategi for søgemaskineoptimering af din webside, så du kan få mest ud af den organiske trafik på søgeordene.

Der findes heldigvis masser af hjælp, som du kan hente og trække på, når du skal i gang med søgemaskineoptimering og have lave lagt en SEO strategi for dit forløb, processen og dine mål. Du kan selv springe ud i det, du kan vælge at tage et lærerigt SEO kursus, eller du kan søge hjælp til SEO eksternt fra et SEO bureau.

På et SEO kursus vil du få undervisning i, hvordan du helt grundlæggende kommer i gang med søgemaskineoptimering, hvad det egentlig handler om, og hvordan du allerbedst ligger en strategi, som er realistisk og som virker.

Det er vigtigt med en god strategi, for har du ikke en strategi, som er velovervejet og realistisk, så vil du enten ikke nå dine mål, ellers vil din optimering slet ikke lykkes. Søg derfor gerne hjælp, hvis du skulle være i tvivl om noget - både selve SEO, men også i forhold til din SEO strategi.

FAQ

Hvad er SEO?
SEO står for "Search Engine Optimization", som står for begrebet søgemaskineoptimering. Hermed er SEO altså ift. søgemaskiner, der er baseret på organiske søgeresultater.
Hvad indebærer en SEO-strategi? 
En SEO-strategi indebærer blandt andet analyse af hjemmesiden, søgeordsanalyse og analyse af markedet og konkurrenterne. Her samler du viden og data for at lave en plan for det SEO arbejde, du skal udføre for at opnå dine ønskede resultater. 
Hvorfor er det vigtigt at lave en SEO-strategi? 
Med en effektiv SEO-strategi sikrer du, at kunne gå målrettet efter det, der virker, og som kan give din virksomhed mere trafik og flere kunder. Du slipper her for at spilde tid og resourcer på ting, som alligevel ikke fungerer.
Hvorfor skal du benytte dig af et SEO bureau?
Det kan være svært at finde overblik over de forskellige SEO værktøjer, og hvordan du bruger dem optimalt, og her kan et samarbejde med et SEO-bureau være en god ide. PK Medier er specialister indenfor SEO, og vil derfor kunne hjælpe dig med at lave en god SEO-strategi.

Angivelse af kilder og test

Hvor brugbart var dette indlæg?

Klik på en stjerne for at bedømme den!

Gennemsnitlig bedømmelse 5 / 5. Optælling af stemmer: 4

Ingen stemmer indtil videre! Vær den første til at bedømme dette indlæg.

chevron-downmenu-circlecross-circle