Lokal SEO til Google i fit lokalområde | Få guiden her

En guide til Lokal SEO

Der er hård konkurrence om at ligge øverst i søgeresultaterne på Google, men der er heldigvis også mange redskaber og værktøjer, så man kan være med i konkurrencen. En af dem er det man kalder Lokal SEO, og det er den del af SEO-arbejdet, der skal hjælpe dig og din virksomhed med at rangere højt i søgeresultaterne på Google i dit lokalområde. Vi har lavet en kort og præcis guide til, hvilke elementer du skal tage højde for, når du skal til at arbejde med lokal SEO. 

Kom frem på Google dér, hvor din forretning er

Lad os starte med en af de lavthængende frugter. I arbejdet med lokal SEO er en af de første ting man skal gøre, at oprette en profil med din virksomhed på Google My Business (GMB). Google My Business er, som navnet indikerer et Google værktøj, som hjælper din forretning med at dukke frem i søgeresultater, når folk søger i området, hvor din butik eller forretning findes. Har du eksempelvis en sushi restaurant i Lyngby, så kan din restaurant potentielt dukke frem på lokal SEO, hvis nogen søger på “sushi restaurant i Lyngby”. Det er altså en nem måde at få nye kunder ind fra gaden, som ikke vidste at du eksisterede. Og det er til og med gratis at oprette en profil på GMB. 

Nedenfor kan du se, hvor ens GMB-profil dukker frem i en google-søgning.

Det er vigtigt at opdatere sin profil med de rette oplysninger. Det gælder alt fra adresse, åbningstider, telefonnumre, men også billeder og opslag á la det du måske ligger på Facebook. På den måde viser du Google, at din profil er relevant for folk at se. 

En anden ting, der er specielt ved GMB, er at man som bruger kan komme med forslag til ændringer. Det kan eksempelvis være at man, som bruger, opdager, at en butik har lukket, selvom den burde være åben. Disse ændringer skal man løbende godkende eller afvise, så det er vigtigt at være opmærksom på sin GMP-profil. Men gør du et godt stykke arbejde med den, så vil din strategi med Lokal SEO give pote. 

Optimér dit site på bedste vis

Det er vigtigt at din hjemmeside er optimeret efter Lokal SEO. Det vil sige at du både skal have nogle gode onpage sider, som optimerer efter det område eller den by din butik, restaurant eller virksomhed ligger i. Men det drejer sig også om, at have styr på det man normalt kalder teknisk søgemaskineoptimering. Det drejer sig eksempelvis om url’er, sidetitler og metabeskrivelser – de elementer skal nemlig også være optimeret efter Lokal SEO. 

Hold dine kontaktoplysninger opdateret

Udover at sørger for at dine kontaktoplysninger er rigtige på din GMB-profil, så skal du også sørger for det på din hjemmeside. De fleste har som minimum deres kontaktoplysninger i footeren. For at optimere efter Lokal SEO skal du have disse oplysninger med: Navn på virksomhed, adresse, telefonnummer og email. Stemmer disse oplysninger overens med dem, du har på din GMB-profil, så giver det et plus i bogen hos Google, og det øger dine chancer for at rangere højt på Lokal SEO → som er målet!

Kontakt os

Kontaktoplysninger:
Strandlodsvej 6B, 2 th. 2300 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783

Skal vi til at få gjort noget ved det?

Vi er klar til at hjælpe jer!

Strandlodsvej 6B, 2 th.

2300 København

Tel: 42 41 16 47

Email: kontakt@pkmedier.dk

CVR: 37296783

SEO & Hjemmeside
Bliv ringet op

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.