SEO værktøjer | Her er de bedste redskaber til effektiv SEO

De bedste SEO værktøjer

Ønsker du at lære, hvordan du kan forbedre din performance inden for søgemaskineoptimering? Vi anbefaler de SEO værktøjer, der kan hjælpe dig med at effektivisere resultaterne af dit søgemaskinearbejde. I det nedenstående giver vi dig overblikket over nogle af de vigtigste redskaber i både gratisversioner og betalte versioner, samt guider dig til brugen af de forskellige.


AccuRanker

AccuRanker er et enkelt SEO værktøj, der viser hvordan de Google-søgeord, du har udvalgt performer historisk set. Derudover egner AccuRanker sig godt til udarbejdelsen af konkurrentanalyser, hvor du ligeledes kan se dine konkurrenters historiske udvikling indenfor specifikke søgeord. AccuRanker arbejder godt sammen med Googles to gratisredskaber; Search Console og Analytics, hvor du kan koble din søgeordshistorik op med omfattende sporingsfunktioner samt performancerelaterede SEO-forslag.

Værktøjet indeholder blandt andet funktioner som keyword- og rank tracking, gennemsnitlig søgevolume og øjeblikkelige on-demand opdateringer.

Ahrefs

Ahrefs er det mest udbredte allround SEO værktøj, der kan analysere din egen samt dine konkurrenters Google-positioner. Herudover giver Ahrefs dig mulighed for at lave søgeords- og linkanalyser samt keyword-tracking.

Værktøjet indeholder blandt andet funktionerne rank tracker, hvor du kan følge udviklingen af dit SEO arbejde live, content explorer til brug af markedsanalyser, samt site explorer, der indeholder dybdegående linkbuilding- og konkurrentanalyser samt information om PPC-indsatsen. Med Ahrefs kan du derfor analysere dig frem til, hvordan du kan blive mere konkurrencedygtig via din søgemaskineoptimering.


Google Analytics

Google Analytics er et gratis rapporteringsværktøj, der fokuserer på dine besøgendes adfærd, når de befinder sig på dit website. Her kan du holde øje med websitets besøgsantal samt, hvordan dine besøgende har fundet frem til din hjemmeside. Dertil kan du trække rapporter over, hvilke undersider der er mest besøgte samt antallet af sidevisninger. Disse brugeroplysninger har stor værdi, da de kan forbedre din søgemaskineoptimering samt guide dig til fremtidige SEO-tiltag. Derudover kan du også se, hvor lang tid besøgende bruger på hver side – noget der har betydning for, hvordan Google vurderer kvaliteten af dit website.

 Analytics indeholder omfattende sporingsfunktioner, der kan spore alle besøgendes tilstedeværelse tilbage til søgemaskiner, e-mails, online reklamer, PPC-netværk, PDF-links, YouTube mv. 


Google Search Console

Google Search Console er et gratis værktøj, der giver dig inspiration til forbedring af dit website. Redskabet hjælper dig til at forstå, hvordan søgemaskinen vurderer dit website, så du kan få indsigt i hvordan du kan blive mere synlighed på Google. Google Search Console kan derudover informere dig om, hvordan dine besøgende på dit website finder din hjemmeside. Herudover kan du gennem SEO værktøjet indsende dine egne websiteinformationer til forbedring af Googles indeksering af din hjemmeside.

Search Console indeholder blandt andet funktioner, der kan foretage fejlfinding på websitet og i Googles søgeresultater, bekræfte crawling af dit website, belyse hvor ofte din hjemmeside vises i Google-søgninger, samt redegøre for hvilke eksterne websites, der linker til din hjemmeside.


Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog er et analyseprogram, som er tilgængeligt i både en betalt- og gratisversion. SEO værktøjet er i stand til at analysere tekniske parametre som brugervenligheden af dit website. Gratisversionen tilbyder analyser af op til 500 URLs under samme domæne, hvilket giver dig rig mulighed for at få et overblik over eventuelle fejlfindinger med indeksering, meta- og titelbeskrivelser, samt døde links på dit website.

SEO værktøjet er nyttigt til visualisering af tekniske problemstillinger, der kan forstyrre dit website. Screaming Frog indeholder funktioner som verifisering af dit schema markup, Google crawling, informationer om duplikeret indhold samt længde- og indholdsproblemer.

Ønsker du at læse mere om, hvordan og hvor du kan bruge disse værktøjer, så har vi blandt andet skrevet om teknisk SEO, og om SEO analyse. Derudover kan nogle af disse redskaber også være yderst brugbare, hvis du står overfor et SEO skifte

Har du brug for hjælp eller sparring? Så kontakt os gerne gennem kontaktformularen her på siden eller ring til os.

Kontakt os

Kontaktoplysninger:
Strandlodsvej 6B, 2 th. 2300 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783

Strandlodsvej 6B, 2 th.

2300 København

Tel: 42 41 16 47

Email: kontakt@pkmedier.dk

CVR: 37296783

SEO & Hjemmeside
Bliv ringet op

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.