International SEO | Til dig som vil være synlig i udlandet

Hvad er international SEO?

International SEO refererer til optimering din søgningstilstedeværelse til folk, på tværs af landegrænser. Særligt hvis du ved, at en stor del af dine besøgende kommer fra et andet land, end der hvor du befinder dig eller blot taler forskellige sprog. På den måde bygger du bro mellem din website og dine potentielle kunder og skaber en bedre oplevelse for alle dine besøgende, gennem international SEO.  

Få mere inspiration omkring online markedsføring her. 

Tiltræk nye besøgende med international SEO

Når der tales om international søgemaskineoptimering, kan det for nogen virke som et fremmed koncept, alligevel er det noget, som de fleste kender til, langt bedre end de tror, og kan sammenlignes med geotargeting, og kan derved være langt nemmere at forstå. Det betyder, at man målretter sit indhold efter et geografisk og afgrænset område, og det kan eksempelvis være et nyt land eller sprog, men i stedet for at optimere dit websted for at tiltrække besøgende fra netop din lokation, kan du optimere dit indhold til forskellige lande og sprog.

Men først og fremmest handler det om at lave en strategi, når det kommer til international SEO.

Du kan nemlig gøre din SEO langt mere international ved hjælp af geografisk målretning, hreflang-tags og andre lokaliseringssignaler der gør, at du kan målrette dit indhold til dine brugere over hele verden. Målet er altså at øge synligheden for netop dit website i søgemaskinerne i de valgte lande og dermed øge trafikken til dit website.

Valg af domæne

Når det kommer til international SEO, er det vigtigt at beslutte hvor du vil lægge de forskellige sprog. Og hvad betyder det så? Dit domæne er dit unikke navn udadtil og fungerer som vejviser på internettet.

Dit domæne har stor betydning for hvordan Google og andre søgemaskiner læser dit website og de pågældende undersider. Vælger du derfor et .dk domæne, fortæller du automatisk søgemaskinerne, at din website er på dansk. Det samme gør sig naturligvis gældende, hvis du eksempelvis vælger et .se, .no eller et .com domæne.

Det er derfor vigtigt, at gøre sig tanker om, hvordan hjemmesiden skal benyttes, da det er gennem denne handling, du viser det pågældende sprog, som er med til at få de besøgende til at foretage den tilsigtede handling.

Dette kan du gøre ved hjælp af tre specifikke punkter:

  •  Angiv dit mål og/eller lokation med en international-venlig URL-struktur.
  • Find ud af, hvilket sprog dit indhold målretter sig mod ved hjælp af sprogkoder.
  • Opret og vedligehold indhold på din målgruppes sprog. Det er dette indhold du rangerer på.


Hvis ikke du overholder dit valg af sproglige grænser, kan det få en skidt start på international SEO.

Det vil sige, at hvis du har valgt et .dk domæne, kan du ikke bare sådan lige begynde at skrive på engelsk eller spansk. I en perfekt verden er et .dk nemlig udelukkende beregnet til dansk.

 Men er der noget at gøre, hvis du allerhelst vil kommunikere på et andet sprog, tænker du måske?

Du kan være helt rolig, du kan nemlig sagtens formidle din website på andre sprog end dansk, så længe du eksempelvis vælger et .com domæne.

Har du brug for hjælp? Kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for dig.

Kontakt os

Kontaktoplysninger:
Strandlodsvej 6B, 2 th. 2300 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783

Skal vi til at få gjort noget ved det?

Vi er klar til at hjælpe jer!

Strandlodsvej 6B, 2 th.

2300 København

Tel: 42 41 16 47

Email: kontakt@pkmedier.dk

CVR: 37296783

SEO & Hjemmeside
Bliv ringet op

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.