International SEO refererer til optimering af din søgningstilstedeværelse til folk, på tværs af landegrænser. Særligt hvis du ved, at en stor del af dine besøgende kommer fra et andet land, end der hvor du befinder dig eller blot taler forskellige sprog. Vi giver dig 5 tips med på vejen.
På den måde bygger du bro mellem din website og dine potentielle kunder og skaber en bedre oplevelse for alle dine besøgende, gennem international SEO.
Få mere inspiration omkring online markedsføring her.
Når du bruger en hvilken som helst søgemaskine, vil denne forsøge at finde de resultater og der stemmer overens med sproget og lokationen du søger fra. Det er derfor meget vigtigt, hvis man forsøger at være synlig ud over egne landegrænser og sprog, at man tager hensyn til de elementer som søgemaskiner lægger mærke til.
Det vil sige, at søgemaskiner især lægger mærke til sprog og lokation som vejvisere for hvilket slags indhold der er mest relevant for dig som bruger. Det er der forskellige virkemidler til, og det kan være en omstændig proces at gøre ens hjemmeside mere eftertragtet internationalt ifølge søgemaskiner.
Når der tales om international søgemaskineoptimering, kan det for nogen virke som et fremmed koncept, alligevel er det noget, som de fleste kender til, langt bedre end de tror, og kan sammenlignes med geotargeting, og kan derved være langt nemmere at forstå.
Det betyder, at man målretter sit indhold efter et geografisk og afgrænset område, og det kan eksempelvis være et nyt land eller sprog, men i stedet for at optimere dit websted for at tiltrække besøgende fra netop din lokation, kan du optimere dit indhold til forskellige lande og sprog.
Men først og fremmest handler det om at lave en strategi, når det kommer til international SEO.
Du kan nemlig gøre din SEO langt mere international ved hjælp af geografisk målretning, hreflang-tags og andre lokaliseringssignaler der gør, at du kan målrette dit indhold til dine brugere over hele verden.
Målet er altså at øge synligheden for netop dit website i søgemaskinerne i de valgte lande og dermed øge trafikken til dit website.
Når det kommer til international SEO, er det vigtigt at beslutte hvor du vil lægge de forskellige sprog. Og hvad betyder det så? Dit domæne er dit unikke navn udadtil og fungerer som vejviser på internettet.
Dit domæne har stor betydning for hvordan Google og andre søgemaskiner læser dit website og de pågældende undersider.
Vælger du derfor et .dk domæne, fortæller du automatisk søgemaskinerne, at din website er på dansk. Det samme gør sig naturligvis gældende, hvis du eksempelvis vælger et .se, .no eller et .com domæne.
Det er derfor vigtigt, at gøre sig tanker om, hvordan hjemmesiden skal benyttes, da det er gennem denne handling, du viser det pågældende sprog, som er med til at få de besøgende til at foretage den tilsigtede handling.
Hos PK medier er vi eksperter for området online markedsføring, det gælder også international SEO. Så hvis jeres virksomhed forsøger at vækste i synlighed på international plan kan i med fordel kontakte os og se hvordan vi kan hjælpe jer videre.
Så hvad kan du egentlig få ud af, at gøre din SEO mere venlig for international trafik? Alt efter hvilken branche din virksomhed tilhører, kan det være fordelagtigt at gennemskue hvilken målgruppe du har med at gøre. Ved at have stor indsigt i hvem der rækkes ud til, er det lettere at vide hvilken kommunikationsstrategi man skal satse på.
Når der er kommet styr på målgruppen er det meget lettere at målrette ens markedsføring med hensyn til digital kommunikation, her er der mange veje at gå. Helt lavpraktisk er det et godt udgangspunkt, hvis ens hjemmeside er optimeret efter en god oplevelse, så er man sikker på, at den trafik der forekommer er der for at blive.
Hvis i har brug for hjælp til at skabe en ny hjemmeside løsning til jeres virksomhed, har vi et skarpt team der er klar på at hjælpe jer videre.
Så snart der kommer øget trafik på din hjemmeside, det gælder især hvis den er venlig for det internationale segment, vil du få meget mere ud af din online markedsføring. Derfor er international SEO din adgang til mere synlighed på tværs af landegrænser.
Der findes mange forskellige muligheder for optimering af dit website, når det omhandler de internationale greb. Det er ikke selvsagt, at du bliver nummer 1 indenfor dit felt i udlandet, uanset om det går godt i Danmark. Derfor er der opsummerende nogle områder du især skal være opmærksom på:
International SEO er en måde hvorpå, man langsomt kan vækste synligheden af sin virksomhed på alle digitale platforme som er enormt effektiv. Hos os laver vi skræddersyede analyser af lige netop din virksomhed og sammen skaber en markedsføringsstrategi i samarbejde med jer. Vores filosofi er 100 procent gennemsigtighed, hvilket vi og vores tidligere samarbejdspartnere finder mest værdifuldt.
Vi kan med vores professionelle team, hos PK Medier, være behjælpelige med opsætning af hjemmeside, annoncering på sociale medier og meget andet. Kontakt os i dag.