Hvad er PR?

PR forbedrer din virksomheds synlighed online

Dét indbefatter PR

PR – eller Public Relations – er en strategisk kommunikationsdisciplin, der, gennem arbejdet med en virksomheds interne og eksterne relationer, har til formål at styrke en virksomheds omdømme blandt omverdenen. Det handler altså om at skabe nogle langvarige og tætte relationer til sine kunder, som gør, at der fastholdes en god relation og sikrer, at virksomheden opnår god omtale. Denne diciplin er dels vigtigt i arbejdet med at sikrer et godt omdømme blandt eksisterende kunder, men det er mindst lige så vigtigt i forhold til at være i stand til at indfange nye kunder. 

Peter, Stifter af PK Medier

Udover at være stifter er Peter altid oplyst på alt hvad der rør sig indenfor online markedsføring.
Forfatteren

Skal vi tage en snak?

Så lad os tage en snak – ring på 4241 1647 eller udfyld formularen til højre

Udfyld formularen

Så sender vender vi tilbage hurtigst muligt.

Hvorfor er PR vigtigt?

Det er helt essentielt for en virksomhed at rangere højt på søgemaskinerne, når man er på jagt efter positiv omtale. Dette blandt andet fordi, journalister ofte anvender Google i deres research og arbejde med at udarbejde artikler. Hvis du ligger øverst i søgeresultaterne betyder det, at du vil forøge dine chancer for, at disse hyppigt vil støde ind i dig og din virksomhed og dermed bruge dig som kilde i deres artikler. Dét skaber opmærksomhed omkring din virksomhed – og det er et skridt i den rigtige retning i at få god omtale.

Opnå effektiv PR med SEO

Det er altså helt afgørende at tænke PR ind i sin virksomheds aktiviteter, hvis man gerne vil opnå et godt omdømme. Men hvordan kan man som virksomhed egentlig skabe PR, der sikrer dette? Her kommer SEO-arbejde ind i billedet som en vigtig spiller. SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization og handler om at placere en virksomhed højt i søgeresultaterne på Google, således at virksomheden generer mest mulig trafik til dennes hjemmeside og styrker synligheden på Google.

PR og SEO ligner på mange måder hinanden. I arbejdet med PR er formålet at påvirke mennesker og medier til at få eller opretholde en positiv opfattelse og interesse i den pågældende virksomhed. PR handler altså om at håndtere kommunikationen mellem mennesker og medier. Oftest vil en PR-rådgiver hjælpe med at fortælle en virksomheds historier og kommunikere dens værdier, således at de fanger større mediers opmærksomhed og dermed skaber øget synlighed og trafik til virksomheden. SEO er i modsætning til PR fokuseret på søgemaskiner og dermed ikke mennesker og journalistiske medier. Ikke desto mindre bygger søgemaskinerne i store træk på det samme, som medier gør, ved at have nyhedsværdi, troværdighed og autoritet placeret som omdrejningspunktet og dermed de faktorer, der arbejdes ud fra. Ligeledes er det endelige mål det samme i både PR såvel som SEO-disciplinerne, idet fokus er rettet mod øget, positiv dækning i de pågældende medier. SEO-arbejde er altså et utrolig godt redskab, hvis man gerne vil skabe effektiv PR til sin virksomhed.

Sådan fungerer det

I arbejdet med at skabe effektiv PR til en virksomhed kan man arbejde med at få kunder til at rangere højere på Google gennem deres eget domæne og via udvalgte keywords, som giver mening for den pågældende virksomhed at rangere på. Gennem SEO-arbejde opnår virksomheden hele fundamentet for overhovedet at kunne nå ud til folk og derefter være i stand til at få positiv omtale. Helt konkret kan man få kunder til at rangere højere ved at udarbejde artikler om virksomheden med interne links til virksomhedens eget domæne samt eksterne links til andre domæner, der passer i konteksten og på virksomheden.

Hvordan måler man på sine PR-aktiviteter?

Der findes utallige måder, man kan spore sine aktiviteter. Et godt eksempel er Google Analytics, som giver virksomheder rig mulighed for til at få en indblik i deres hjemmeside, publikum og digitale marketing. Nærmere bestemt får man herigennem mulighed for at finde ud af, hvilke budskaber og kanaler, der giver de bedste resultater, og hvilke, der kræver en ekstra hånd. Det er et effektivt værktøj, der er gratis, og som desuden er rigtigt nemt at anvende. Et andet værktøj, vi finder aldeles brugbart er Prezly, som gør det nemt for os at være opdaterede.

Skal vi hjælpe dig med din PR?

Hvis du er interesseret i at blive klogere på hvordan vi kan hjælpe netop din virksomhed med at gøre en bedre indsats på netop dette område, står vi glædeligt til disposition med yderligere oplysninger eller en uforpligtende samtale. Vi er kun et opkald væk!

Kontaktoplysninger:
Strandlodsvej 6B, 2 th. 2300 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.