Hvor kommer dine kunder fra?

Vælg den kategori der passer til jer herunder, og svar på yderligere 5 spørgsmål, så kan vi assistere med den komplette trackingløsning.

Størstedelen af de virksomheder vi møder, har ikke styr på tracking og dataindsamlingen, og prioritere derfor marketingkronerne forkert. 

Få din data samlet ét sted

Gennem datavisualisering i live dashboards, er det muligt hele tiden at følge den daglige performance samt den overordnede udvikling. 

Tracking eksempel
Datavisualisering

Har I styr på tracking og datahåndtering?

Ved korrekt implementering af tracking er det muligt at indsamle brugbare indsigter på målgruppen gennem hele brugerrejsen. Den indsamlede data kan derefter bidrage til optimering af både konverteringsflowet, medieindkøbet og den overordnede online tilstedeværelse på tværs af alle touchpoints. Tracking skal både opsættes for Facebook, LinkedIn og Google, for at få det mest nuancerede billede af den indsamlede data.

 

  • Statistik fra de besøgende på hjemmesiden
  • Performance på Facebook annoncer
  • Effekten af Google Ads 
  • Udviklingen på SEO
  • Brugbare indsigter på målgruppen

3 ting du kan med tracking

Gennem detaljeret tracking er det muligt at optimere den online annoncering, både på Google, men også de sociale medier.

Tracking på hjemmesiden, konverteringer og brugerflow vil hjælpe dig med, at se hvilke dele af forretningen der skal optimeres, for at øge den samlede indtjening.

Retargeting af målgruppen skal benyttes som en vigtigt del af den online tilstedeværelse, da dette kan reaktivere tidligere kunder, samt øge livstidsværdien for de eksisterende.

Referencer

Referencer

Tjeklisten

Til dit tracking-arbejde

Facebook Pixel

Det er altid en god idé at opsætte Facebook tracking så hurtigt som muligt, da dette giver de bedste muligheder for senere at kunne opsætte dynamiske retargeting-flows. Den indsamlede data fra Facebook pixlen bliver sendt til Facebook, og kobles derfor op på målgruppens Facebook profiler. Dette giver mulighed for at annoncere på Facebook til personer der tidligere har besøgt din hjemmeside, købt et produkt eller blot tilføjet til kurven. Udover den overordnede målretning, er det også muligt at segmentere på alder, køn, geografi mv. Vi anbefaler derudover, at der udover den normale Facebook pixel ligeledes implementeres API-tracking, for at optimere dataindsamlingen. 

Google Analytics

Bliv klogere på din hjemmesides besøgende ved at opsætte Google Analytics tracking. Du kan herigennem se alt ligefra antal sessioner til den gennemsnitlige konverteringsværdi på din webshop. Det er både muligt at tracke dine ecommerce køb, men også brugerdefinerede mål såsom udfyldte kontaktformularer, besøgsvarighed og meget mere. Ønsker du at visualisere din data i en endnu større detaljegrad kan dette gøres gennem Google Datastudio, hvor live dashboards kan opsættes. 

LinkedIn

Få det bedste ud af din annoncering på denne platform, ved at opsætte det LinkedIn’s Insight Tag, der gør det muligt at følge brugernes rejse ind på din hjemmeside. 

Værktøjer

Forinden du begiver dig ud på dit kommende tracking eventyr, er der to vigtige chrome extensions vi anbefaler at du får installeret. Det første “Tag Assistent” som giver dig mulighed for at se hvilke Google scripts der er installeret på din eller andres hjemmeside. Det andet vigtige tag “Facebook Pixel Helper” som ligeledes giver dig mulighed for at teste dine egen tracking, samt undersøge hvordan øvrige har opsat deres tracking. 

Kontakt os

Kontaktoplysninger:
Bredgade 19E, 1tv 1260 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: [email protected]
CVR: 37296783

Når data’en bliver indsamlet på tværs af kanalerne, er det nødvendigt at kunne aflæse og forstå de mange informationer, for at kunne udnytte indsigterne. Data er først værdifuld, når det er muligt at forstå og udnytte de forskellige oplysninger, som hele tiden indsamles når målgruppen befinder sig online. Det er derfor ligeså vigtigt at kunne visualisere og udvælge de vigtigste KPI’er. Når trackingen er opsat korrekt, udarbejder vi et live dashboard som visualisere alle de væsentligste KPI’er. 

Tracking på sociale medier, LinkedIn og Google, gør det muligt at reaktivere tidligere kunder, og dermed øge den samlede livstidsværdi. 

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.