Find den helt rigtige fotograf i København

Kvalitet betaler sig.

Optimer din markedsføring visuelt med os som din Fotograf i København

Et billede siger mere end 1000 ord – Det er et udtryk, vi bruger. Faktisk viser det sig også, at visuelt indhold på de sociale medier, såsom billeder og video, får 94 % flere visninger i virksomheders kommunikation. Det viser en undersøgelse fortaget af den amerikanske virksomhed Forrester Research. I dag er vi mere end nogensinde vant til at optage information via billeder.

Vi bliver konstant mødt med det visuelle, og hjernen skulle da også efter sigende processere visuelt indhold 60.000 gange hurtigere end tekst. Der er derfor alle mulige gode grunde til at få taget billeder af en professionel fotograf for at få din virksomhed og dit brand til at stå stærkere.

Billedkvaliteten skal være høj, da vi er vant til at se lækre billeder. Alt andet gør os mistroiske over for virksomheden. Det er oplagt for jer at få taget nogle skarpe billeder af en professionel fotograf. Det er ikke bare oplagt, men det er næsten uundgåeligt, når man skal profilere sin virksomhed.

I markedsføring er billedmateriale unikt og gør det meget nemmere at arbejde med. Læs mere her om hvorfor og hvordan og bliv klogere på, hvordan billeder er bindelimen i jeres markedsføring.

Peter Klitkou

Peter er tovholder for visuelle produktioner i PK Medier.
Forfatteren

Søger du en professionel fotograf?

Så lad os tage en snak – ring på 4241 1647 eller udfyld formularen til højre

Udfyld formularen

Så sender vender vi tilbage hurtigst muligt.

Fotograf: Hvorfor virker det?

Der er mange grunde til, at billedmateriale er ideelt, når du skal markedsføre din virksomhed. Vi uddyber nogle af grundene her:

1. Blikfang

Som vi allerede har nævnt, er det vigtigste for dig, at kunden får øje på din virksomhed. Hvordan skiller du dig ud af mængden i det endeløse informationshav, som internettet er? Det er nemt at forsvinde på de sociale medier, eller at din hjemmeside bliver overset gang på gang, selvom du har gjort et ganske godt stykke arbejde for at skabe opmærksomhed. Et godt billedmateriale er guld værd.

Billeder er en måde for hjernen at forstå budskabet på, og samtidig er det en måde, hvorpå vi kan forstå og opfange et budskab meget hurtigt uden brug af en lang tekst.

  • Som sagt får i gennemsnit 94 % opslag flere visninger end opslag uden billeder
  • Pressemeddelelser med foto får omkring 15 % flere visninger end uden
  • De fleste brugere føler sig trygge ved at kontakte en virksomhed, hvor hjemmesiden har professionelle billeder
  • Alle vil uundgåeligt blive påvirket af produktbilleder, hvorvidt de er gode eller ej

Der er ingen tvivl om, som faktaene viser, at billeder har en essentiel indflydelse på os, og det er derfor oplagt at bruge professionelle billeder i din markedsføring. Det vil skabe flere leads, flere brugere og mere opmærksomhed på dine opslag på de sociale medier.

2. Troværdighed

Billeder er også med til at skabe troværdighed for din virksomhed. Både på din hjemmeside, de sociale medier, og hvor du ellers markedsfører virksomheden. I dag er vi vant til en god billedkvalitet, hvorfor at billeder taget med gamle smartphones, rystede billeder eller billeder i knap så god kvalitet, vil skille sig ud – og ikke på den gode måde. Vi har en tendens til at fravælge billeder, og dermed fravælge virksomheder, som ikke har en god nok billedkvalitet.

Dette er først og fremmest fordi, det virker utroværdigt. Hvis billederne ser professionelle ud, autentiske og up-to-date, er vi meget mere tilbøjelige til at klikke os ind på den hjemmeside, det produkt eller læse det opslag. Du skaber altså en større troværdighed og autenticitet for din virksomhed ved at få taget nogle gode billeder – det er godt givet ud.

3. Professionalisme

Hvis du gerne vil have dit brand og din virksomhed til at fremstå professionelt, så er det essentielt at få taget billeder i fællesskab en professionel fotograf. Denne vil netop kunne hjælpe dig med, hvordan du får det frem i billedet, du gerne vil, om det så er billeder til hjemmeside, et produkt eller billeder af virksomheden. Udover at kunne sparre med fotografen vil billederne naturligvis være i god kvalitet.

I dag er vi så vant til at se billeder, at vi tilnærmelsesvist er blevet professionelle til at spotte, hvad der er god billedkvalitet, og hvad der ikke er. De fleste er vant til at tage billeder med deres smartphones og nogle endda med spejlreflekskameraer eller go-pros. Derfor er niveauet højt, og det niveau må I som virksomhed leve op til. En professionel fotograf vil have den viden og erfaring, som andre ikke har, og det niveau der vil afspejle omverdenen.

Det er vigtigt med en lækker kvalitet, men det er også vigtigt, at billederne skiller sig ud. Derfor er det også afgørende at bruge en professionel fotograf – måske endda en inden for jeres felt. Denne vil kunne hjælpe dig med, hvordan netop jeres brand står frem, og hvordan billeder tages i jeres branche. Der er mange elementer i denne opgave, og derfor kan man ikke bare bruge en god ven med et fint kamera. Det kan være en god start, men det er nødvendigt, at billederne også bliver set.

Med nogle gode billeder vil du kunne fremstå professionel, og alt det andet, du skriver og siger, vil stå frem for brugeren på en helt anden måde. Det er vigtigt for jeres brand at opretholde en stærk visuel identitet.

4. Brug af følelser

Vi vil måske ikke helt være ved det, men vi er en del af en verden, der konstant manipulerer med vores følelser. På de sociale medier, i reklamer og i TV bliver vi eksponeret for billeder og video, der forsøger at få os til at føle på en bestemt måde. Billeder er dermed med til at give os en bestemt følelse, og det samme gælder din virksomhed. Med dine billeder kan du være med til at hjælpe brugerens følelser på vej. Det behøver ikke være noget overdramatisk, men uanset hvad vil vi få en følelse. Du vil gerne skabe positive følelser hos brugeren. En fotograf vil kunne hjælpe dig med lys, billedvinkel, farver, perspektiver, som alt sammen er med til at skabe engagement hos brugeren. Med disse teknikker kan du få brugeren til at forstå, hvilken virksomhed I er.

Måske er I prægede af noget skandinavisk?

Vil I gerne udstråle bæredygtighed?

Der kan være mange af virksomhedens mål, som kan komme til at stå frem i billeder. På den måde behøver I ikke forklare, hvad I er for et brand – I skal blot vise det.

5. Faktaene taler

Vi lever i en verden, hvor billeder er uundgåelige. Det er bevist, at opslag med billeder på de sociale medier, eksempelvis, virker. Billeder skaber engagement, troværdighed og opmærksomhed.

Hvorfor ikke prøve en professionel fotograf af som et led i din markedsføringsstrategi?

Du kan nå igennem med mange flere budskaber, hvis du bruger billeder og video i dit content. Forskning viser, at vi bare nemmere tager imod et budskab, hvis vi ser det i stedet for at læse det. På den måde husker vi det nemmere. Man kalder dette for Picture Superiority Effect. En af årsagerne til dette er, at budskabet sætter sig i hukommelsen to gange – både som en verbal kode og som et billede.

Et konkret eksempel er en række undersøgelser som nogle britiske forskere foretog. Her undersøgte man, hvordan design og information påvirker troværdigheden på sundhedssider. Resultatet på studiet viste, at det vigtigste for deltagerne var, hvordan hjemmesiden så ud, og hvordan det føltes for dem. 94 % handlede om design, hvor kun 6 % handlede om indholdet. Det visuelle content var det, der påvirkede deltagerne allermest. På samme måde var billeder af dårlig kvalitet eller et rodet design svarende til hurtige afvisninger og mistillid til hjemmesiden. Deltagerne var hurtige til at vurdere designet på den første side, de kom til, og hvis de ikke kunne lide dette, så ville de næsten aldrig klikke sig videre.

Dette er sigende for, hvor vigtigt det er at have eksempelvis en hjemmeside, som udstråler professionalitet og har et flot design, der er indbydende. Uanset hvad dit produkt er, eller hvad din virksomhed vil, så er det visuelle udtryk ikke til at komme udenom.

Mennesker husker kun 10 % af det, vi hører, efter 3 dage, men hvis informationen præsenteres med et relevant billede, så vil procenten stige til 65 %. I dag lever vi i en travl tid, hvor vi præsenteres for informationer konstant i form af sociale medier, reklamer og nyheder. Derfor er vi også meget hurtige til at sortere i denne information – og hurtigt at frasortere information der virker ligegyldigt. På samme måde vil vores hjerne glemme alt det, der keder os, eller som vi ikke finder interessant. Hurtigere end det i forvejen glemmer.

Billeder er med til at hjælpe vores brugere til at huske os i en given situation. Det er en forholdsvis nem måde at øge sine chancer for at skille sig ud og blive husket. Dine informationer vil sætte sig i længere tid, hvis de kommer i form af et visuelt udtryk.

Faktaene taler – der er ingen vej udenom, og med en professionel fotograf kan du få hjælp til det visuelle udtryk, din virksomhed mangler. Eller måske har I brug for at få det opdateret? Billeder forældes hurtigt i dag, og derfor er det vigtigt at have billeder, der er up to date.

Det er tunge fakta, men her er en kort opsummering:

  • Picture Superiority Effect – budskabet huskes nemmere med visuelt materiale
  • En undersøgelse viste, at deltagerne fokuserede 94 % på designet og 6 % på indholdet
  • Vi husker kun 10 % af det, vi hører, efter 3 dage, men hvis vi ser det, husker vi 65 %
  • Visuelle indtryk vil blive husket, hvilket er essentielt i dag i en verden med masseinformationer på de sociale medier og internettet
Lad os tale om det
- udfyld dine informationer og vi kontakter dig.

Hvordan finder jeg en fotograf?

Hvordan får du fat på en professionel fotograf? Det er her, at vi kommer ind i billedet. Vi tilbyder hjælp til professionel fotografering.

Hvad får du hos os?

  • En professionel fotograf og fotografering i København
  • Vi skyder billeder til alle typer af opgaver
  • Vi har forskellige fotografer, der matcher forskellige opgaver
  • Vi ved, hvad der er vigtigt til det gode billede
  • Budgettet er overordnet, da vi sammen kan aftale noget, alt efter din individuelle opgave

Når du skal have skudt nogle billeder, er det vigtigt, at du bruger en fotograf, der ved noget om markedsføring. Det gør de fotografer, vi bruger. De vil kunne hjælpe dig med, hvordan du netop får dit budskab gennem i de billeder, der bliver taget. Vi kan give dig kyndig vejledning.

Der findes mange forskellige slags billeder, du måske ønsker hjælp til. Det kan være:

  • Produktfoto
  • Sociale medier
  • Portrætter

 

Herunder vil vi gennemgå disse tre slags fotografi-muligheder, og hvorfor de netop kan være aktuelle og relevante for jeres virksomhed at få taget.

Produktfoto

Et professionelt billede af jeres produkt er essentielt, når der er tale om markedsføring. Det er med til at fremme produktet, dets værdi og i det hele taget skabe opmærksomhed omkring produktet. Det kan se meget forskelligt ud, hvordan produktet skal opstilles. Der findes adskillige fotografi teknikker, som fotografen vil have helt styr på. Dette vil ske i samarbejde med dig og virksomheden, så de kommer til at kende jeres vision, og hvad der skal stå frem.

Fotograf til Sociale medier

Som allerede nævnt er det vigtigt at have gode billeder til jeres sociale medier. Det er vigtigt at kunne følge med tiden og med alle andre virksomhedsprofiler. Hvis I skal skille jer ud, skal I ikke blot have noget professionelt og godt billedmateriale, men også vide, hvordan jeres visuelle udtryk kan skille sig ud i mængden af informationer på de sociale medier.

Billedmateriale kan bruges på profilen i form af opslag, logoer, cover billede, stories osv. Der er ualmindeligt mange muligheder for at skabe visuelt content. Det vigtigste er, at budskabet står tydeligt frem, og at det skaber en følelse hos den, der ser det. Hvis det gør det, vil engagementet være desto større, og vi vil være mere tilbøjelige til at læse teksten eller engagere os ved at like, dele eller kommentere.

Opslag med billeder får mange flere likes, kommentarer og delinger end opslag uden billeder.

Portrætter

Måske skal I have nogen portrætter taget af medarbejderne i virksomheden? Dette er med til at skabe tryghed og autenticitet hos brugerne. De ved, hvem de skal forholde sig til, og de kan sætte ansigt på virksomheden. Det kan være med til at skabe tilhørsforhold, da de kan se, at I er mennesker, de kan relatere til. Alt efter branchen behøver man i dag ikke at være for private. Folk vil gerne kunne se en tydelig vision i virksomheden, og hvem der er skaberne af virksomheden. Det er også jeres chance for at vise, hvem I er.

Skal I stå i jakkesæt og se professionelle ud? Eller måske vil I være mere nede på jorden i noget mere afslappet tøj? Måske skal jeres portrætfotoer være foran en skelsættende baggrund, eller ønsker I en ganske neutral grå eller hvid baggrund, hvor jeres ansigter skal være i fokus?

Portrætfotoet kan mange ting, og I kan i samarbejde med fotografen diskutere, hvad der er jeres ønsker, og hvad I gerne vil have frem i denne type af fotos.

Private billeder

I dag er vi så vant til at se på billeder af god kvalitet, at vi også bruger professionelle fotografer til private billeder. Det kan være bryllupsbilleder, når du får et barn, familiefotos, sportsbilleder, portrætbilleder eller lignende. Det er vigtigt, at kvaliteten er i orden. Vores liv bliver dokumenteret i form af billeder, og det er vigtigt, at store begivenheder er i god kvalitet, så vi kan lave fotobøger af dem, eller sammen kan se tilbage på den begivenhed resten af livet. Vi tilbyder eksempelvis også professionelle fotografer til bryllupsbilleder.

Den rigtige stemning

Fotografen kan hjælpe dig med at få den rigtige stemning frem i billedet. Et billede er ikke blot et billede, der skal arbejdes med lys, farver, perspektiv og stemning. Fotografen vil hjælpe dig til, hvilken setting der vil være god at tage billederne i, alt efter hvad I ønsker. Et bryllupsbillede er oplagt at få taget i naturen eller på unikke steder i byen. Men det kommer også meget an på, hvordan vejret arter sig den dag. Er der masser af solskin, som man får lige i hovedet, så bliver det ikke de bedste billeder.

Fotografen vil kunne manipulere med billedet efterfølgende, så den helt rigtige stemning kommer frem, og at de ønskede farver er fremtrædende. Dette sker for eksempel i programmet Photoshop. Du kan dermed være sikker på at få et godt resultat uanset vind og vejr.

Hvad skal jeg gøre?

Det eneste, du skal gøre, hvis du ønsker hjælp til noget godt billedmateriale til din virksomhed, det er at kontakte os. Du kan få et uforpligtende tilbud, og vi tager gerne en samtale med dig om, hvad dine ønsker og forventninger er.

Hvis du vil give virksomheden nyt liv, en visuel identitet, så er det oplagt at hyre en professionel fotograf. Derefter vil billederne skulle ligges i en strategi, da billederne i sig selv ikke nødvendigvis skaber likes. Det er med til at styrke dit brand og din profil, men det er også nødvendigt at kombinere det med en kommunikationsstrategi. Det er yderligere et punkt, vi kan hjælpe med. Det kan være en god idé at kombinere flere af disse punkter på én gang, så hele virksomhedsprofilen får en omgang og bliver shinet op på flere parametre.

For at lave SEO-optimering,digital marketing, Facebook Ads og hjemmesider kræver det noget godt billedmateriale. Det er grundlaget for at kunne komme i gang med hele din markedsføring. Du har brug for gode billeder både på Google, Facebook og din egen hjemmeside. Ellers vil dit produkt og dit budskab ikke skære klart igennem.

Her er en opsummering på noget af det, du vil få ud af at hyre en professionel fotograf hos os:

  • Skabe større troværdighed hos brugeren
  • Få flere likes, kommentarer eller delinger på dine opslag
  • Skabe et brand der udstråler et klart budskab
  • Fremstå professionelt
  • Større chance for at din virksomhed vil skille sig ud og blive husket
  • Mulighed for at skabe en følelse hos brugere
  • Få et billedmateriale du kan bruge på alle kommunikationsplatforme

Vores fotografer vil hjælpe dig til, at billederne matcher virksomhedens profil og brand. Det er vigtigt, at der er balance, så brugeren ved, hvad de kan forvente, og hvad han/hun får. Der skal gerne være ensartethed mellem hjemmeside, de sociale medier, og hvor virksomheden ellers profileres. Dette er også med til at skabe et troværdigt indtryk hos brugeren. Ved at bruge genkendelige billeder kan du også skabe ensartethed i din kommunikation og brandstrategi. De billeder, der bliver taget, kan genbruges i rigtig mange sammenhænge, og på den måde er det godt givet ud.

Hvis du synes, at dit visuelle udtryk er forældet, er du også meget velkommen til at kontakte os. Vi kan også hjælpe dig til at forny dit brand og din virksomheds profil. Dette kan være nødvendigt, hvis profilen ændres – måske til en mere grøn profil, eller hvis billedmaterialet er udateret. Der er altså mange gode grunde til at kontakte os og få et godt tilbud.

Med en fotograf kan I sammen visualisere dine drømme. Et billede siger netop mere end tusind ord. Det kan skabe følelser hos os; give et sug i maven, få hårene på armene til at rejse sig, få tårerne frem i øjnene eller give en boblende fornemmelse i form af glæde. Billeder kan vække alle mulige følelser hos modtageren. Billeder kan bringe lys til historier, som ellers bliver glemt og overset, og de kan bringe historier til livs. Fotografen vil se de muligheder, som du måske ikke selv ser, og vil hjælpe dig til at visualisere historier og skabe budskaber.

Uanset om du har en klar idé om, hvad du ønsker eller ej, så er der hjælp at hente. Vi glæder os til at bringe din historie til verden og at visualisere din virksomheds drømme.

Kontakt os

Kontaktoplysninger:
Strandlodsvej 6B, 2 th. 2300 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.