Vi opnår kommision via links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >
Den første stimuli (S) indebærer virksomhedens stimuli, altså hvad er de 7 P’er, og hvordan forsøger de og påvirke gennem kommunikation og produkt. Udover de interne faktorer er det under dette punkt også vigtigt at se på, makro påvirkninger såsom politik, sociale, økonomiske m.m. Her kan man tage inspiration fra PESTEL analysen.
Ved det andet punkt i SOR modellen, organismen (O), menes der indsigt i selve forbrugeren / kunden. Hvilke forhold gør sig gældende for målgruppen, hvad angår alt fra kultur, sociale, personlige, psykologiske forhold for denne type forbruger. Dette punkt dykker også ned i, hvordan forbrugeren benytter sine medier, hvordan de foretager informationssøgning, beslutninger og meget andet.
Det tredje og sidste punkt i denne model er respons (R). Under dette punkt skaber man indsigt i adfærden fra forbrugeren. Købsbeslutninger, både når de søger at købe et produkt men også inden. Hvilken adfærd har målgruppen i disse situationer.
SOR modellen giver altså indsigt i forbrugeren, i alt fra basale faktorer i forbrugerens beslutningsprocesser, baggrund men også hvordan de reagerer og foretager handlinger.
Email marketing er en effektiv måde at dele din virksomheds indhold på. Det giver god mening at bruge tid på dette, da det også både når privat- og erhvervskunder. Kom godt i gang her!