En god og professionel hjemmeside er vigtig for at fange kunders opmærksomhed. Oftest bliver den læst i et Z eller en trekant (også kaldet journalistens nyhedstrekant). Designet skal derfor tilpasses efter dette. Det første indtryk er meget vigtigt og har indvirkning på, om den besøgende bliver eller smutter igen. Dine vigtigste budskaber bør derfor stå øverst - lige under menuen.
Googles algoritme har det enkle formål, at fremvise de mest relevante søgeresultater til den søgning, er foretaget.
Et responsivt design eller mobile first, er i bund og grund til for, at skabe en hjemmeside, som bliver tilpasset til den skærmstørrelse, hvor den bliver vist. Men hvorfor er det vigtigt?
Vi har alle været ude for, at vi er havnet på en side, som ikke er blevet opdateret i noget tid; oplevelsen er de færreste gange god og vi ender oftest med, at klikke ud og finde en ny hjemmeside. Dette er noget af det sidste en virksomhed ønsker, da de højst sandsynligt mister en kunde.
Google kigger KUN på om hjemmesiden er mobilvenlig det er derfor vigtigere end nogensinde, at man kan tilgå hele hjemmesiden mobilt.
Vi hos PK medier udvikler som regel vores hjemmesider i wordpress. Har du lyst til at høre mere om udviklingen af en wordpress hjemmeside, kan du læse med i blogindlægget "Få din egen hjemmeside med WordPress".
Opgaven for et website og dens design er rent ud sagt at få konverteret den besøgende til at udføre en handling. Handlingen behøver ikke nødvendigvis være et salg, men kan bare være at udfylde en kontaktformular eller tilmelde sig et nyhedsbrev.
Det afhænger af, hvilken slags virksomhed du driver, og hvad er kan være værdiskabende for den.
En coach's konvertering ville være, at få den besøgende til at udfylde en formular og henvende sig til virksomheden. hvorimod en webshops konverteringsmål vil være et salg.
Processen kaldes for konverteringsoptimering og det er noget man løbende arbejder på med diverse CTA knapper rundt på hjemmesiden.
Under konverteringsoptimering kigges der på brugeroplevelsen, også kaldet UX, for uden en god brugeroplevelse, vil du ikke øge dine konverteringerne; et godt design er essentielt for en god brugeroplevelse.
Googles algoritme har det enkle formål, at fremvise de mest relevante søgeresultater til den søgning, er foretaget.
Et responsivt design eller mobile first, er i bund og grund til for, at skabe en hjemmeside, som bliver tilpasset til den skærmstørrelse, hvor den bliver vist. Men hvorfor er det vigtigt?
Vi har alle været ude for, at vi er havnet på en side, som ikke er blevet opdateret i noget tid; oplevelsen er de færreste gange god og vi ender oftest med, at klikke ud og finde en ny hjemmeside. Dette er noget af det sidste en virksomhed ønsker, da de højst sandsynligt mister en kunde.
Google kigger KUN på om hjemmesiden er mobilvenlig det er derfor vigtigere end nogensinde, at man kan tilgå hele hjemmesiden mobilt.
JA, JA og JA. Farverne i designet spiller en stor rolle når det kommer til, hvordan dit brand bliver set og hvilke målgrupper du ønsker at ramme. Forskellige farver rammer forskellige målgrupper fx: Grøn symboliserer sundhed og liv, og vil derfor være ideel til at ramme en målgruppe, som har fokus på netop det.
Det er ikke kun farver der bør tilpasses målgruppen, men også designet og billederne.
Det er vigtigt, at den ikke bliver “for” neutral, men at der er én primær farver og en farve til at gå i kontrast med.
Farverne kan fx bruges til, at fremhæve nogle dele af hjemmesiden (fx CTA-knapper, nyhedsbreve og kontaktformularer) og dermed følge den besøgende hen imod en konvertering.
Ja, designet er super vigtigt, men glem ikke indholdet. Desværre har Google ikke gjort det nemt, at blive vist på første side og det er bl.a. her indholdet på hjemmesiden kommer ind. Indholdet er medbestemmende til, hvordan du bliver vist på Google, da ikke kun dine brugere, men også Google skal kunne se, hvad din side handler om.
Det anbefales derfor, at der bliver lagt noget arbejde i selve indholdet; det gælder både tekst, billeder og skrifttyper. Denne form for optimering kaldes også for SEO. Du kan læse mere om SEO og hvem der kan hjælpe dig i gang med SEO i vores blogindlæg "SEO bureau".
Typisk ønsker man ikke at have forsiden og andre vigtige sider proppet med tekstindhold. Nogle gange er mindre mere når det gælder designet. Der findes heldigvis andre muligheder; en blog er en god løsning. Her kan skrives diverse indlæg med keywords, som virksomheden skal rangeres på. Arbejder du i Shopify har vi også gode råd til Shopify SEO lige her.
En skarp hjemmeside, farver, designet og SEO, synes du det lyder lidt overvældende så tøv ikke med, at kontakte os hos PK Medier.