Det er vigtigt, at du har et klart og tydeligt call to action også forkortet (CTA) på tværs af dine salgskanaler. Et call to action bruges i flere sammenhænge blandt andet på hjemmeside, i annoncering og mange andre steder.
I artiklen her vil vi guide dig til, at kunne optimere jeres CTA på tværs af platforme. Kort sagt er det CTA teksten, der skal få dine kunder til at foretage et køb, en bestilling eller at kontakte jer – altså en værdifuld handling for din virksomhed.
Vi oplever, at mange virksomheder ikke har optimeret deres hjemmeside ift., at få kunderne til at konvertere. Ofte er der unødvendigt lange tekster, der skal gennemlæses for at man imellem linjerne skal spotte et lille link og derved kan kontakte virksomheden.
Det kan være en god idé at fremhæve alle de call to actions, der er på hjemmesiden. Få dem frem på forsiden, alle sitets undersider og tydeliggør dem i form af knapper, stor tekst, animationer med videre.
Dette er ligeledes vigtigt når vi kigger på hjemmesidens SEO-sider. For at øge den organiske synlighed, er de nødvendigt at fastholde brugeren på hjemmesiden, hvilket kan gøres gennem Call to actions, som leder brugeren videre på nye sider (både almindelige såvel som SEO-sider).
Tilfredshedsgaranti inden lancering
Fri support
Der er ikke kun tekst i nyhedsbreve, men også en del call to actions. Du tænker nok ikke så meget over det, men disse call to action er altid placeret det rette sted, så du har lettere til at ville trykke på dem i det nyhedsbrev du læser.
Det har aldrig været vigtigere, at kunne skrive velskrevne call to actions ifm. annoncering på sociale medier, Google m.fl.
Vi kender det alle, når man swiper flere opslag igennem ad gangen, når man eksempelvis kigger i sit Facebook feed. Derfor handler det især om, at kunne fange kundens opmærksomhed i løbet af et splitsekund.
Gode måder, som man typisk kan fange kundens opmærksomhed på kan bl.a. være at bruge værktøjet LingoJam, der ændrer på ens tekstfont, så man derved skiller sig ud fra andre opslag på Facebook.
Ydermere bør man tænke over, at ens call to action skal hænge sammen med det produkt, man sælger. Annoncerer man eksempelvis en sofa i dansk design til 100.000 kr, da bør ens CTA ikke være ’Køb nu’, men måske rettere målrettet mod at få kunden til at ’læse mere’ og derefter potentielt set foretage et køb.
For at kunne måle på effekten at sine Call to actions, er det nødvendigt at opsætte tracking – dette gør det muligt, at måle på konverteringsraten.
Hvis du skal oprette en annonce for første gang, og du måske ikke er helt sikker på, hvilken call to action, du bør rette dig efter, kan du med fordel oprette det, man kalder en splittest.
En splittest er som navnet hentyder blot en test af 2 forskellige varianter eller flere, hvor du valgfrit kan teste og sammenligne budskaber og forskellige call to actions og derigennem finde ud af, hvad der fungerer bedst for dig og dit produkt.
Hvis artiklen har gjort dig klogere, og du føler dig klar til at lave din første CTA, så har vi her samlet de 4 vigtigste trin, du skal have med i tankerne, når du kaster dig ud i dine projekter
Vil du gerne vide mere om, hvad der skal til for at lave den helt rette CTA – så kontakt vores eksperter i dag.