Det er vigtigt, at du har et klart og tydeligt call to action også forkortet (CTA) på tværs af dine salgskanaler. Et call to action bruges i flere sammenhænge blandt andet på hjemmeside, i annoncering og mange andre steder.
I artiklen her vil vi guide dig til, at kunne optimere jeres CTA på tværs af platforme. Kort sagt er det CTA teksten, der skal få dine kunder til at foretage et køb, en bestilling eller at kontakte jer – altså en værdifuld handling for din virksomhed.
Vi oplever, at mange virksomheder ikke har optimeret deres hjemmeside ift., at få kunderne til at konvertere. Ofte er der unødvendigt lange tekster, der skal gennemlæses for at man imellem linjerne skal spotte et lille link og derved kan kontakte virksomheden.
Det kan være en god idé at fremhæve alle de call to actions, der er på hjemmesiden. Få dem frem på forsiden, alle sitets undersider og tydeliggør dem i form af knapper, stor tekst, animationer med videre.
Dette er ligeledes vigtigt når vi kigger på hjemmesidens SEO-sider. For at øge den organiske synlighed, er de nødvendigt at fastholde brugeren på hjemmesiden, hvilket kan gøres gennem Call to actions, som leder brugeren videre på nye sider (både almindelige såvel som SEO-sider).
Der er ikke kun tekst i nyhedsbreve, men også en del call to actions. Du tænker nok ikke så meget over det, men disse call to action er altid placeret det rette sted, så du har lettere til at ville trykke på dem i det nyhedsbrev du læser.
Hvis artiklen har gjort dig klogere, og du føler dig klar til at lave din første CTA, så har vi her samlet de 4 vigtigste trin, du skal have med i tankerne, når du kaster dig ud i dine projekter
Vil du gerne vide mere om, hvad der skal til for at lave den helt rette CTA – så kontakt vores eksperter i dag.