SEO keywords | Vælg de helt rigtige SEO keywords for dig

Vælg de rigtige SEO keywords

Alle der beskæftiger sig med SEO kender vigtigheden af at vælge de helt rigtige SEO-keywords, uanset om det sker med SEO Monitor eller et andet ranking værktøj, men hvorfor, spørger du måske?

Det er der flere grunde til, men de to overordnede svar får du lige her. Når du skal sammenligne dine resultater med dine konkurrenters, vil der være tale om konkurrent-overvågning, som i bund og grund giver dig mulighed for at sammenligne dine SEO-søgeord med dine konkurrenters.

Og det er netop denne information er med til at fortælle dig, hvor godt dine konkurrenters hjemmesider ranker i søgemaskinerne sammenlignet med din egen hjemmeside. 


Hvordan vælger du de helt rigtige SEO keywords?

Det allerførste du skal gøre dig klart er, hvad du forestiller dig, dine kunder søger på, når de vil finde netop din hjemmeside eller blot produkter eller services, der minder om dine. I første omgang ligger vigtigheden altså ikke i, om det er dine produkter eller dine konkurrenters, der er tale om. Det handler udelukkende om at finde frem til, hvilke søgeord kunder som din målgruppe søger på, så du kan lokke dem hen til netop dit website og dermed blive søgemaskinernes bedste ven!

Det handler om at finde netop din niche og udforske den via de keywords, som har stor betydning for dig og din forretning. Hvis du f.eks. har et website, der sælger pelshuer, nytter det altså ikke noget, at du forsøger at blive fundet på søgeordet huer, men derimod, pelshuer, da det er alt for generisk et søgeord. Det handler om at skille sig ud i kampen om at komme til tops – når der kommer til enten Google eller andre søgemaskiner. Det gælder altså om, at gøre sine SEO-keywords så konkrete og målrettede som overhovedet muligt.

Et andet eksempel kan være en smykkebutik i Valby. I dette tilfælde vil ordet smykkebutik ikke være udslagsgivende nok. Hvorimod et langt mere specifikt søgeord kunne være smykkebutik i Valby, som er beskrivende for netop dit website – og ikke drukner i mængden. Eller endnu bedre: et søgeord som illustrerer de produkter eller services, som en smykkebutik hhv. sælger og yder, som folk er mere tilbøjelige til at søge på.

Jo mere præcise keywords du rangere på, jo større er sandsynligheden også for at dine besøgende konverterer.  

Google Keyword Planner 

I Google Keyword Planner kan du indtaste de søgeord, du er kommet frem til – et ad gangen for at finde ud af hvor mange der søger på dem, men også hvilke varianter af netop dine udvalgte keywords, de besøgende benytter i Google. Programmet kan altså vise hvor mange besøgende, der søger på dette søgeord samt, vise andre  og lignende søgeord, der ligger indenfor samme emne.


Test dine SEO keywords

Når du har færdiggjort din brainstorm over potentielle søgeord, er det på tide at teste dem. Du kan teste dem i enten Google Ads, Keyword Planner eller ved at Google dem manuelt. Det gør du ved, at indsætte de valgte søgeord og se, om der er et marked for de ord, du har valgt. 

Det er vigtigt at huske på, at SEO arbejdet er en cirkulær proces, hvor du hele tiden bør optimere på dine søgeord, særligt såfremt der kommer konkurrenter til.

PK Medier står klar med SEO-rådgivning, hvis du har brug for hjælp til at udvælge- og prioritere de helt rigtige søgeord.

Kontakt os

Kontaktoplysninger:
Strandlodsvej 6B, 2 th. 2300 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783

Skal vi til at få gjort noget ved det?

Vi er klar til at hjælpe jer!

Strandlodsvej 6B, 2 th.

2300 København

Tel: 42 41 16 47

Email: kontakt@pkmedier.dk

CVR: 37296783

SEO & Hjemmeside
Bliv ringet op

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.