Der er ingen tvivl om, at det er alt afgørende for enhver virksomhed at have en digital tilstedeværelse, det er derfor vigtigt med online markedføring for en ejendomsmægler. Om så det gælder brancher, som kun sælger deres produkt eller service offline, så er det stadig vigtigt at være at finde på nettet.
En voksende branche, som har mere travlt nu end nogensinde før, er ejendomsmæglerne -og her er det også vigtigt at have en online marketingstrategi og mæglerannoncering. Vi ved godt det kan være svært at komme i gang, så derfor har vi her lavet en guide, som viser dig at ‘sådan laver du markedsføring for en ejendomsmægler online’.
Først og fremmest er det essentielt for enhver ejendomsmægler at have en hjemmeside. Langt de fleste mennesker er i dag at finde online, og derfor er det vigtigt at have en hjemmeside, hvor du ikke blot kan føre markedsføring, men også byde potentielle kunder velkommen til din forretning.
Når du først kommer i gang med din online markedsføring, vil du hurtigt opleve at det vil lede brugere ind på din hjemmeside, som herefter vil lede dem til at kontakte dig. Din hjemmeside er altså bindeledet mellem online brugere og dig selv.
Hjemmesiden kan både bruges, hvorpå potentielle kunder kan kontakte dig, men også til at give dig vigtig insight ind i blandt andet deres opførsel, så du bedst muligt kan effektivisere din online markedsføring mod din målgruppe.
Når det kommer til hjemmesider, kan du selv lave en hjemmeside ved brug af forskellige online programmer, eller vælge at få professionel hjælp. Hos PK Medier er vi eksperter inden for online markedsføring og hjemmesider. Vi har lavet en gudie til hvordan du selv kommer i gang med din hjemmeside, eller du kan læse vores blog på ‘sådan vælger du dit webbureau’.
Det er altså sådan du starter med at lave markedsføring for en ejendomsmægler online.
Mulighed for offentlig tilskud til projektet
Nyere virksomhed? Få dækket 70% af budgettet
+2 fuldtidsansatte, få tilskud på 50.000 DKK
Har du ikke allerede Facebook, Instagram og alle de andre sociale medier for dig selv som ejendomsmægler, så er det nu du skal have oprettet en profil. De sociale medier er nemlig geniale, når det kommer til at være i kontakt med dine kunder, og til at gøre dig selv mere synlig online.
Der findes forskellige måder, hvorpå du kan lave markedsføring som en ejendomsmægler på de social medier. Du kan nemlig både gøre brug af organisk og betalt content. Hver sin måde har fordele og ulemper, og spørger du os som eksperter, mener vi bestemt at en kombination af de to, er den absolut bedste løsning.
Hvis vi starter med den organiske, som er den gratis måde for en ejendomsmægler at lave online markedsføring via de sociale medier på, så er fordelen jo helt klart her, nemlig at den er gratis. Det eneste du skal gøre er, at lave en profil på de sociale medier du, som ejendomsmægler, ønsker at være tilstede på. Herefter er det bare at poste en masse content.
Ulempen ved organisk markedsføring på de sociale medier er, at du kun når ud til dem som allerede følger dig. Det kan derfor være svært at ramme nye, potentielle kunder på den organiske markedsføring.
Når det kommer til betalt online markedsføring for en ejendomsmægler, så snakker vi Facebook Annoncering. Det er ganske enkelt, som vi kender det fra den traditionelle markedsføring, helt almindelig annoncering - bare digitalt. Det er altså content på Facebook og Instagram, som du betaler for.
Med hvad betaler du så for? Jo, du betaler for at dit content, når ud til flere personer, end blot dem som følger dig, og det er altså fordelen ved mæglerannoncering. Her har du nemlig mulighed for at blive vist til langt flere potentielle kunder, samtidig med at du kan specificere hvem du bliver vist til, så du er sikker på at ramme din målgruppe.
Ulempen i at bruge Facebook Annoncering for en ejendomsmægler, og som sådan alle andre, er at det er noget du betaler for. Men, som eksperter, må vi altså bare sige at det er pengene værd. Facebook Annoncering virker nemlig rigtig godt, og vi har selv haft rigtig gode resultater med det. Så selvom det ikke er gratis, så endelig ikke glem mæglerannoncering i din online markedsføring.
I starten gennemgik vi vigtigheden af at have en god hjemmeside, og udover at både organisk og betalt content via Facebook Annoncering kan pege ind mod din hjemmeside, så kan Google det også.
På Google taler vi også om organisk og betalt online markedsføring. Det organiske er bedre kendt som SEO, og du har helt sikkert hørt om det før. Det er hvor potentielle kunder eksempelvis søger efter en ejendomsmægler på Google, og har du en god SEO, vil du blive vist øverst i de top tre gratis placeringer på bestemte søgeord, som passer til dig som ejendomsmægler og din målgruppe.
Det er dog langt fra nemt at komme i top tre på Google, men det er vi heldigvis eksperter i. Så har du brug for hjælp til din SEO strategi, så tøv ikke med at kontakte os for et uforpligtende tilbud.
Du kan dog også gøre dig brug af Google Ads, som er den betalte del af Google. Her gælder det stadig om at have en god hjemmeside og være relevant for dine bestemte søgeord, men også om at byde den rigtige pris på selvsamme søgeord. Google Ads, ligesom Facebook Annoncering, er rigtig godt givet ud, når det kommer til dine online markedsføring som ejendomsmægler.
Har du brug for hjælp til Google Ads, så har vi både lavet en guide, men står også klar til at hjælpe dig.
Det var altså vores guide til ‘sådan laver du markedsføring for en ejendomsmægler online’ - al held og lykke herfra.
Boligmarkedet kan være en jungle at finde rundt i og at forstå. Det kræver, at man sætter sig ind i en helt masse forskellige ting såsom lån, salær, advokatregninger og listen er lang. Gennem mæglerannoncering kan din ejendomsmægler virksomhed opnå synlighed på Google og andre søgemaskiner ved at skrive tekster i form af blogindlæg, artikler osv. på jeres hjemmeside.
Disse tekster kan skrives ud fra seo, så de rammer de søgeord, som dine potentielle kunder og klienter søger på på søgemaskiner. På den måde kan din virksomhed både bidrage til at forklare om de væsentlige ting ved at forstå boligmarkedet eller hvad det vil sige at være ejendomsmægler eller eksempelvis lave en guide til "sådan bliver du ejendomsmægler".
Det kan måske virke irrelevant for mæglerannoncering, men det kan være med til at skabe synlighed med online markedsføring af ejendomsmægler. Når det kommer til marketing og markedsføring må man nogen gange tænke ud af boksen, når det gælder kreativiteten, men stadig holde sig indenfor de værktøjer og strategier, der er bevist at virke.
Vi giver dig her nogle eksempler på, hvad dine artikler eller blogindlæg kan handle om:
Det gode ved seo er, at det er gratis i den forstand, at det ikke koster penge at implementere. Det eneste det koster, er tid og tålmodighed. Hvis det virker uoverskueligt at sætte sig ind i, findes der mange muligheder for at få hjælp til det af eksperter eller gennem et seo kursus, som også findes online.
Du kan også læse vores guide til seo for begyndere, hvor vi hjælper alle nybegyndere igang, ved at dele ud af vores mange års erfaring med søgemaskineoptimering.