Opdateret 21. april 2022 af Peter Klitkou

Sådan laver du markedsføring for en ejendomsmægler online

Der er ingen tvivl om, at det er alt afgørende for enhver virksomhed at have en digital tilstedeværelse. Om så det gælder brancher, som kun sælger deres produkt eller service offline, så er det stadig vigtigt at være at finde på nettet.

En voksende branche, som har mere travlt nu end nogensinde før, er ejendomsmæglerne -og her er det også vigtigt at have en online marketingstrategi. Vi ved godt det kan være svært at komme i gang, så derfor har vi her lavet en guide, som viser dig at ‘sådan laver du markedsføring for en ejendomsmægler online’.

online markedsføring ejendomsmægler

Hjemmeside for en ejendomsmægler

Først og fremmest er det essentielt for enhver ejendomsmægler at have en hjemmeside. Langt de fleste mennesker er i dag at finde online, og derfor er det vigtigt at have en hjemmeside, hvor du ikke blot kan føre markedsføring, men også byde potentielle kunder velkommen til din forretning. 

Når du først kommer i gang med din online markedsføring, vil du hurtigt opleve at det vil lede brugere ind på din hjemmeside, som herefter vil lede dem til at kontakte dig. Din hjemmeside er altså bindeledet mellem online brugere og dig selv. 

Hjemmesiden kan både bruges, hvorpå potentielle kunder kan kontakte dig, men også til at give dig vigtig insight ind i blandt andet deres opførsel, så du bedst muligt kan effektivisere din online markedsføring mod din målgruppe. 

Når det kommer til hjemmesider, kan du selv lave en hjemmeside ved brug af forskellige online programmer, eller vælge at få professionel hjælp. Hos PK Medier er vi eksperter inden for online markedsføring og hjemmesider. Vi har lavet en gudie til hvordan du selv kommer i gang med din hjemmeside, eller du kan læse vores blog på ‘sådan vælger du dit webbureau’.

Det er altså sådan du starter med at lave markedsføring for en ejendomsmægler online.

Sådan laver du markedsføring for en ejendomsmægler på de sociale medier online

Har du ikke allerede Facebook, Instagram og alle de andre sociale medier for dig selv som ejendomsmægler, så er det nu du skal have oprettet en profil. De sociale medier er nemlig geniale, når det kommer til at være i kontakt med dine kunder, og til at gøre dig selv mere synlig online.

Der findes forskellige måder, hvorpå du kan lave markedsføring som en ejendomsmægler på de social medier. Du kan nemlig både gøre brug af organisk og betalt content. Hver sin måde har fordele og ulemper, og spørger du os som eksperter, mener vi bestemt at en kombination af de to, er den absolut bedste løsning.

Hvis vi starter med den organiske, som er den gratis måde for en ejendomsmægler at lave online markedsføring via de sociale medier på, så er fordelen jo helt klart her, nemlig at den er gratis. Det eneste du skal gøre er, at lave en profil på de sociale medier du, som ejendomsmægler, ønsker at være tilstede på. Herefter er det bare at poste en masse content.

Ulempen ved organisk markedsføring på de sociale medier er, at du kun når ud til dem som allerede følger dig. Det kan derfor være svært at ramme nye, potentielle kunder på den organiske markedsføring.

online markedsføring ejendomsmægler

Sådan kommer du i gang med Facebook Annoncering for en ejendomsmægler

Når det kommer til betalt online markedsføring for en ejendomsmægler, så snakker vi Facebook Annoncering. Det er ganske enkelt, som vi kender det fra den traditionelle markedsføring, helt almindelig annoncering - bare digitalt. Det er altså content på Facebook og Instagram, som du betaler for. 

Med hvad betaler du så for? Jo, du betaler for at dit content, når ud til flere personer, end blot dem som følger dig, og det er altså fordelen ved Facebook Annoncering. Her har du nemlig mulighed for at blive vist til langt flere potentielle kunder, samtidig med at du kan specificere hvem du bliver vist til, så du er sikker på at ramme din målgruppe. 

Ulempen i at bruge Facebook Annoncering for en ejendomsmægler, og som sådan alle andre, er at det noget du betaler for. Men, som eksperter, må vi altså bare sige at det er pengene værd. Facebook Annoncering virker nemlig rigtig godt, og vi har selv haft rigtig gode resultater med det. Så selvom det ikke er gratis, så endelig ikke glem Facebook Annoncering i din online markedsføring.

online markedsføring ejendomsmægler

Google Ads som en del af din markedsføring

I starten gennemgik vi vigtigheden af at have en god hjemmeside, og udover at både organisk og betalt content via Facebook Annoncering kan pege ind mod din hjemmeside, så kan Google det også. 

På Google taler vi også om organisk og betalt online markedsføring. Det organiske er bedre kendt som SEO, og du har helt sikkert hørt om det før. Det er hvor potentielle kunder eksempelvis søger efter en ejendomsmægler på Google, og har du en god SEO, vil du blive vist øverst i de top tre gratis placeringer på bestemte søgeord, som passer til dig som ejendomsmægler og din målgruppe. 

Det er dog langt fra nemt at komme i top tre på Google, men det er vi heldigvis eksperter i. Så har du brug for hjælp til din SEO strategi, så tøv ikke med at kontakte os for et uforpligtende tilbud

Du kan dog også gøre dig brug af Google Ads, som er den betalte del af Google. Her gælder det stadig om at have en god hjemmeside og være relevant for dine bestemte søgeord, men også om at byde den rigtige pris på selvsamme søgeord. Google Ads, ligesom Facebook Annoncering, er rigtig godt givet ud, når det kommer til dine online markedsføring som ejendomsmægler. 

Har du brug for hjælp til Google Ads, så har vi både lavet en guide, men står også klar til at hjælpe dig. 

Det var altså vores guide til ‘sådan laver du markedsføring for en ejendomsmægler online’ - al held og lykke herfra.

Ikke træt endnu? Læs videre herunder