Hvis du spørger dig selv ”hvad er søgeord?”, så behøver du ikke lede mere. Vi har samlet det fulde overblik, så du kan blive klog på søgemaskineoptimering.
Et søgeord, eller keyword, bruges til at optimere dit indhold på din hjemmeside, og dets rangering hos søgemaskiner som Google eller Yahoo. Her kan du blive klogere på, hvordan du definerer dine ord, samt hvad fordelene ved det er.
Hos PK Medier kan du også blive meget klogere på SEO tekster eller lokal SEO.
Søgeord er de ord og de sætninger, som man skriver, når man søger på Google, eller i andre søgemaskiner. Et ord kan altså bestå af flere ord, hele sætninger eller spørgsmål, som folk ofte stiller. Det er også det ord, som du ønsker en bestemt side på din hjemmeside, skal handle om.
Det vil altså sige, at hvis du har en restaurant i København, så kan mulige bud på søgninger være ”restaurant København”, ”frokost København”, ”aftensmad Vesterbo” og så videre. Jo flere områder du kan dække, jo mere autoritet kan din side få inden for din branche. Du kan spørge dig selv om følgende spørgsmål:
Hvis du sidder og prøver at blive klog til optimering og analyse af dine søgeord, eller blot ønsker at gå i gang, og mangler en guide, så er vi her for at hjælpe. Det vigtigste er at vælge de rigtige søgeord, og hvordan ved man så, om et søgeord er godt? Noget af det vigtigste, er at se på, hvor populært et ord er, og hvor relevant det er i forhold til det, du tilbyder.
Hvis du ønsker at tiltrække flest og mest trafik, er det en god ide at gå efter de søgeord med mest trafik. Det er dog vigtigt at notere, at jo mere trafik, jo mere konkurrence om den høje plads. Hvis du har svært ved at konkurrere med større sider, så kan det være en fordel at gå efter mere nicheprægede ord. Så i stedet for ”restaurant København”, så kan du gå efter ”smørrebrød Vesterbro”.
Når du har identificeret de søgeord, du gerne vil have, at din side skal ramme, kan du med fordel vælge at lave en søgeordsstrategi for, hvordan du har tænkt dig at gribe det an. Det er en fordel netop at have en strategi eller en plan, så du har gjort dig nogle tanker om din tilgang og dit mål.
Er du i tvivl om, hvordan du laver en strategi for optimering af dine søgeord og dine sider herfor, kan du med fordel række ud til erfarne fagfolk, eksempelvis et SEO firma eller en SEO konsulent, der både ved, hvordan man bedst kommer i gang, men også hvordan søgeordsoptimering- og strategier virker.
Bliv klogere på både lokal SEO og meget mere, med PK Medier.
Der er mange fordele ved at blive god til at optimere søgeord, og der er god grund til at bruge tid på at lære det. Nogle af de mange fordele indebærer blandt andet:
Vi håber, at du fik noget ud af det her. Hvis du ønsker hjælp til din SEO og dine søgeord, så er du mere end velkommen til at kontakte os.
Hos PK Medier arbejder vi til daglige med adskillige cases og forskellige kunder fra forskellige brancher. Det gør os dygtige og særdeles skarpe til det arbejde, vi hver dag laver, for vores kunder. Herunder gælder både implementering såvel som optimering af SEO indsatser på hele og dele af hjemmesider, planlægning og udformning af strategier for søgeord, teknisk optimering af websider og meget mere.
Derfor kan vi også helt sikkert hjælpe dig med effektiv optimering af din hjemmeside, din tilgang til søgemaskineoptimering, planlægning af en god strategi for dine søgeord og meget mere.
Er du nysgerrig på, hvor vi ser potentielle områder for forbedringer, kan du trække du til os i dag. Vi tager gerne et uforpligtende kig på din sige, og identificerer de steder, hvor vi ser, at du kan gøre en god indsats for at komme op på netop de søgeord, du helst vil identificeres ved, men som vi også ser, som relevante, for dig og din hjemmeside, virksomhed og produkt/service.
Find vores kontaktoplysninger nedenfor.
Find os her.
Adresse: Strandlodsvej 6B, 2. th., 2300 København S.
Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783