Vi opnår kommision via links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >
Når først en markedsføringsstrategi skal udarbejdes, kan der være mange elementer som du skal junglere med på én gang. Derfor kan det være en god idé at få det hele skrevet ned, og ideelt visualiseret gennem en illustration, for at gøre processen nemmere for både dig og dine kollegaer og medarbejdere.
Et godt udgangspunkt vil derfor være at udarbejde en model, som skal illustrere din strategi. Det er ikke en fast model vi snakker om, det er en du helt selv laver, og dermed selv bestemmer hvordan skal se ud.
Du behøver ikke være den store excel ekspert med en masse grafer, eller den bedste i photoshop med nogle flotte grafikker. Det handler egentlig i bund og grund mere om, at overskueliggøre de elementer, som indgår i din markedsføringsstrategi.
Når først en sådan model er udarbejdet, gælder det om at holde sig til den. Det er nu dit pejlemærke, som gerne skulle gøre processen mere overskuelig, så du og din virksomhed kan holde overblikket.
Der findes mange forskellige markedsføringsstrategier, så det handler om at vælge hvad der passer bedst til dig og din virksomhed samt størrelsen på din virksomhed.