Har du brug for SEO? Vi forsøger at give dig svaret her

Har du brug for SEO?

Svaret herpå kommer an på mange forskellige parametre og underspørgsmål; Hvad er din virksomhedsstrategi de næste par år? Hvilken branche er du i? Er der meget hård konkurrence om de mest logiske keywords? Hvem er din målgruppe? Hvor vigtigt er dit website i forhold til at skabe salg? – Vi kunne blive ved.

Som udgangspunkt vil vi, som SEO-bureau, jo gerne kunne svare ja, til spørgsmålet i overskriften, men det er et svar med modifikationer. Vores hovedargument er, at alle vil have gavn af forskellige dele af en SEO strategi, da søgemaskiner i høj grad lægger vægt på gode og overskuelige hjemmesider – og dette vil fx gavne dig og dine kunder, selvom det ikke får dig ind på Google’s førsteplads.


SEO er langsigtet

Søgemaskineoptimering kan dog være drilsk, eftersom det ikke er noget, som du vil kunne se resultaten af med det samme – og heller ikke nødvendigvis ugen efter. Derfor er SEO ikke for dig, der har brug for et akut boost til din hjemmeside og ikke har mulighed for at vente på langsigtede resultater.

Sidder du inde med en hjemmeside og skal din hjemmeside generere salg? Så vil første indskydelse være, ja, du har brug for SEO. Hvis budgettet ikke rækker til meget online fokus, kan du altid starte i de lidt mere prisvenlige løsninger, med eksempelvis SEO tekster, du selv kan producere. Er du i den modsatte ende, hvor du har indset, at det er nødvendigt med en omfattende indsats, der enten skal skabe brand awareness eller måske give dig flere organiske salg, så vil veleksekveret SEO i hvert fald kunne give din hjemmeside en tilførsel af organisk trafik.

Overblik over SEO-metoder

Der er desværre ikke one size fits all inden for søgemaskineoptimering, som mængden af spørgsmål i den første del af artiklen kan indikere. Derfor kan vi heller ikke give dig et endegyldigt svar på, hvor du begynder din SEO indsats. Vi har dog lavet en musthaves-liste herunder, som du kan bruge, hvis du ved, at du vil kunne få gavn af at benytte søgemaskineoptimering på din hjemmeside. Her er blandt andet nogle punkter, som kræver en udvikler, da der er tale om mere teknisk SEO eller en teksforfatter til at lave en korrekt og optimeret copy til din hjemmeside.

Grundlæggende søgemaskineoptimering

  • Mobiloptimeret hjemmeside: Google kigger slet ikke på desktop-versionen af din hjemmeside, så har du ikke et mobiloptimeret site, er du ikke ligefrem duksen i Google’s klasseværelse.
  • Klar tekst: Google såvel som dine kunder skal kunne forstå, hvad din hjemmeside handler om. Skriver du om fodbold på en blog, er det ikke nok at have kaldt det ”bold” på hjemmesiden. Det ræsonnerer muligvis med enkelte af dine læsere, men vil ikke drage læserne til din blog, da du vil ligge på side 3-4 i søgeresultaterne.
  • Søgeordsanalyse: Hvad søger dine brugere egentlig på? Det nytter ikke noget, at du optimerer din hjemmeside efter ”chokoladekage”, hvis alle dine kunder søger på ”brownie”. Når det kommer til søgeordsanalyse, så har kunden altid ret og det er dit job at besvare kundernes søgehensigt med målrettet SEO.
  • Overskueligt website: Hverken dine kunder eller Google kan overskue et kaotisk website med alt for mange informationer, der overlapper, pop-ups på speed, sider der er mange sekunder om at loade og en menu, man ikke kan finde rundt i. Både kunder og Google ”straffer dig” ved hhv. ikke at købe hos dig og ved ikke at give dig plads i relevante søgeresultater.


Har du brug for hjælp til din SEO strategi eller teknisk opsætning af dit website? Vi kan hjælpe dig. Kontakt os her på siden eller ring til os, for at høre mere.

Kontakt os

Kontaktoplysninger:
Strandlodsvej 6B, 2 th. 2300 København
Tel: 42 41 16 47
Mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783

Skal vi til at få gjort noget ved det?

Vi er klar til at hjælpe jer!

Strandlodsvej 6B, 2 th.

2300 København

Tel: 42 41 16 47

Email: kontakt@pkmedier.dk

CVR: 37296783

SEO & Hjemmeside
Bliv ringet op

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.