Instagram annoncering - Den ultimative guide til succes

Hvis du er virksomhedsejer, eller arbejder med digital markedsføring, så sætter vi dig her ind i, hvad Instagram annoncering er, og hvordan du får bedst udbytte af det. Læs med her, hvor vi giver vores tips og indblik i det sociale medie, så du kommer bedst i gang med betalt annoncering. Hvis du ønsker eksperter på sagen, så kan du også lade et professionelt digitalt bureau om det.

seo ai anmeldelser
annoncering på instagram

Hvorfor vælge annoncering på Instagram?

Instagram, som er en del af Meta, har de sidste mange år vokset sig til en af de mest brugte sociale medier med mere end 1 milliard månedlige brugere. Derfor er platformen et oplagt sted at skabe brand awareness og få kontakt til nye kunder. Så læs med, hvis du er interesseret i tips til annonceringen, pris eller bare er nysgerrig. Vi har også lavet en ultimativ guide til Facebook annoncering, som du kan læse efterfølgende.

instagram-annoncering

Instagram er med sine mange månedlige brugere, det oplagte sted at lægge nogle kræfter og tid på digital markedsføring, men hvis man lige er startet ud, eller skal til at starte ud, så kan det godt være svært at navigere rundt i annonceringsjunglen, både når det kommer til how-to men også når det kommer til pris på Instagram annoncering. 

Skal vi give et tilbud på din annoncering på Instagram?

Èt samarbejde baseret på performance uden bindingsperiode
Garanti for resultater
Fuld gennemsigtighed
annoncering på sociale medierannoncering på sociale medier

Hvordan bruger man Instagram annoncering?

Så hvordan kommer man i gang med Instagram annoncering? Med Meta Business Suite, får man enkle og fleksible værktøjer, som man kan bruge til at nå sine mål. Helt overordnet findes der to værktøjer:

  1. Boost opslag
  2. Opbyg kampagner i annonceadministrator 

Når du booster et opslag, så bruger du de opslag, som du i forvejen har liggende på din side, som annoncering. Derudover kan du også bygge kampagner fra bunden i annonceadministratoren. Når du opretter dine kampagner i værktøjet, er der nogle ting, som er vigtige at hav styr på, når du skal i gang med at annoncere.

Hvad skal du have styr på i din Instagram annoncering?

  1. Man skal have en klar målsætning for kampagnen.
  2. Man skal definere en målgruppe.
  3. Man skal definere et budget for annonceringen. 
  4. Man skal skabe content med kampagnen og målgruppen in mente.

Hvad koster det?

Nu tænker du sikkert, men hvad koster det så at køre annoncering på Instagram? Der er ikke noget konkret svar på, hvad man skal betale for annoncering. Man betaler nemlig ikke for en kampagne eller annonce, men for visningerne af den. 

Når man opretter sin kampagne eller annonce, så definerer man et budget. Det vil altså sige, at man selv har fuld kontrol over, hvor mange penge man vil bruge, og man kan også hele tiden justere i den pris.

Hvordan får I mest ud af Instagram annoncering?

Hvis du selv starter op med annoncering på Instagram, så håber vi, at du har fået en fornemmelse af de vigtigste ting, man skal have med i sine overvejelser og oprettelse af annoncer og kampagner. Hvis du hellere vil overlade det til professionel, så kan et digitalt bureau hjælpe dig, og sørge for, at du er hurtigt i gang med markedsføringen. 

Hvis du er klar til at vækste digitalt, så kontakt os. Vores team af digitale specialister står klar til at hjælpe dig allerede i dag - også med Instagram annoncering.

Andre muligheder end Instagram annoncering

Instagram annoncering er en god løsning til dig, der søger at ramme en specifik målgruppe, som gør brug af mediet. Dette er ofte yngre personer, men også ældre er blevet dygtige til at anvende platformen. Derfor er det også et oplagt sted at annoncere, når man gerne vil nå vidt og bredt ud, med sin markedsføring.

Du kan også med fordel overveje, om Facebook annoncering eller annoncering på TikTok også kunne være gode muligheder for din virksomhed. Måske finder du ud af, at ét af disse medier fungerer bedre, eller at de i fællesskab skaber den bedste dækning af markedet.

Vil du vide mere om, dine muligheder, hvad de forskellige sociale medier kan gøre, og hvordan du gør det, så tøv endelig ikke med at tage fat i os. Vi tager gerne et kig på dine muligheder og giver et oplæg på, om Instagram annoncering kunne være en god mulighed for dig, eller om andre muligheder skulle give bedre resultat.

Lad os være dine eksperter

Hvordan kan vi hjælpe dig bedst?

Når du søger hjælp til Instagram annoncering eller noget andet, hos PK Medier, kan du være sikker på, at vi tilpasser vores indsats, så den dækker de behov, du har. Vi er både et webbureau og et SEO bureau, som har man talenter, hvorfor vi også kan hjælpe dig med optimering af din online tilstedeværelse på flere forskellige måder. Læs mere om vores specialister herunder.

Mød Helle

SEO & PPC SPECIALIST

Helle er leder for det kommunikative team, hvor SoMe- og SEO-content udformes.

SEO bureau PK Medier

Mød Mads

SEO SPECIALIST

Mads er vores ekspert i teknisk SEO og webudvikling, og til daglig arbejder han med alle aspekter af disciplinen.

SEO bureau PK Medier

Mød Jesper

CLIENT MANAGER

Jesper er Client Manager og sidder med online markedsføring og kundekontakt.

SEO bureau PK Medier
Få fat i en specialist

Angivelse af kilder 

  • Instagram - se kilde her.
  • Canva - se kilde her.
  • Læs også mere om Hashtags her. 

FAQ

Hvad koster Instagram annoncering?
Prisen på Instagram annoncering afhænger meget af omfanget af annonceringerne. Ofte betaler man for hvert klik på annoncen, og dette kan variere fra 0,5 kr til 15 kr. pr. klik.
Hvordan kan man få gratis markedsføring?
Hvis du ønsker at få helt gratis markedsføring vil SEO være din bedste mulighed. Dog kan dette være en vanskelig proces at kaste sig ud i, hvis man ikke har viden inden for området.
Er Facebook annoncering mere effektivt end Instagram annoncering?
Der er stor forskel på Facebook annoncering og Instagram annoncering. Det er to forskellige medier, som ofte også henvender sig til forskellige målgrupper. Det er derfor ikke muligt at sige om den ene er mere effektiv end den anden, da det afhænger af produkter, målgruppe og reach.
Bør man investere i online markedsføring?
I dag foregår nærmest alt markedsføring online, og man mister derfor mange potentielle kunder ved ikke at markedsføre sin virksomhed på nettet.
Kan man få hjælp til online markedsføring?
Ja, der er mange, som tilbyder hjælp til online markedsføring. Hos PK Medier kan vi hjælpe dig med alt fra Instagram annonceringer til SEO optimering.
chevron-downmenu-circlecross-circle