Vi kan opnå kommision gennem disse links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >
Instagram, som er en del af Meta, har de sidste mange år vokset sig til en af de mest brugte sociale medier med mere end 1 milliard månedlige brugere. Derfor er platformen et oplagt sted at skabe brand awareness og få kontakt til nye kunder. Så læs med, hvis du er interesseret i tips til annonceringen, pris eller bare er nysgerrig. Vi har også lavet en ultimativ guide til Facebook annoncering, som du kan læse efterfølgende.
Instagram er med sine mange månedlige brugere, det oplagte sted at lægge nogle kræfter og tid på digital markedsføring, men hvis man lige er startet ud, eller skal til at starte ud, så kan det godt være svært at navigere rundt i annonceringsjunglen, både når det kommer til how-to men også når det kommer til pris på Instagram annoncering.
Mulighed for offentlig tilskud til projektet
Nyere virksomhed? Få dækket 70% af budgettet
+2 fuldtidsansatte, få tilskud på 50.000 DKK
Så hvordan kommer man i gang med Instagram annoncering? Med Meta Business Suite, får man enkle og fleksible værktøjer, som man kan bruge til at nå sine mål. Helt overordnet findes der to værktøjer:
Når du booster et opslag, så bruger du de opslag, som du i forvejen har liggende på din side, som annoncering. Derudover kan du også bygge kampagner fra bunden i annonceadministratoren. Når du opretter dine kampagner i værktøjet, er der nogle ting, som er vigtige at hav styr på, når du skal i gang med at annoncere.
Hvad skal du have styr på i din Instagram annoncering?
Nu tænker du sikkert, men hvad koster det så at køre annoncering på Instagram? Der er ikke noget konkret svar på, hvad man skal betale for annoncering. Man betaler nemlig ikke for en kampagne eller annonce, men for visningerne af den.
Når man opretter sin kampagne eller annonce, så definerer man et budget. Det vil altså sige, at man selv har fuld kontrol over, hvor mange penge man vil bruge, og man kan også hele tiden justere i den pris.
Hvis du selv starter op med annoncering på Instagram, så håber vi, at du har fået en fornemmelse af de vigtigste ting, man skal have med i sine overvejelser og oprettelse af annoncer og kampagner. Hvis du hellere vil overlade det til professionel, så kan et digitalt bureau hjælpe dig, og sørge for, at du er hurtigt i gang med markedsføringen.
Hvis du er klar til at vækste digitalt, så kontakt os. Vores team af digitale specialister står klar til at hjælpe dig allerede i dag - også med Instagram annoncering.