Hvis du er virksomhedsejer, eller arbejder med digital markedsføring, så sætter vi dig her ind i, hvad Instagram annoncering er, og hvordan du får bedst udbytte af det. Læs med her, hvor vi giver vores tips og indblik i det sociale medie, så du kommer bedst i gang med betalt annoncering. Hvis du ønsker eksperter på sagen, så kan du også lade et professionelt digitalt bureau om det.
Instagram, som er en del af Meta, har de sidste mange år vokset sig til en af de mest brugte sociale medier med mere end 1 milliard månedlige brugere. Derfor er platformen et oplagt sted at skabe brand awareness og få kontakt til nye kunder. Så læs med, hvis du er interesseret i tips til annonceringen, pris eller bare er nysgerrig. Vi har også lavet en ultimativ guide til Facebook annoncering, som du kan læse efterfølgende.
Instagram er med sine mange månedlige brugere, det oplagte sted at lægge nogle kræfter og tid på digital markedsføring, men hvis man lige er startet ud, eller skal til at starte ud, så kan det godt være svært at navigere rundt i annonceringsjunglen, både når det kommer til how-to men også når det kommer til pris på Instagram annoncering.
Så hvordan kommer man i gang med Instagram annoncering? Med Meta Business Suite, får man enkle og fleksible værktøjer, som man kan bruge til at nå sine mål. Helt overordnet findes der to værktøjer:
Når du booster et opslag, så bruger du de opslag, som du i forvejen har liggende på din side, som annoncering. Derudover kan du også bygge kampagner fra bunden i annonceadministratoren. Når du opretter dine kampagner i værktøjet, er der nogle ting, som er vigtige at hav styr på, når du skal i gang med at annoncere.
Nu tænker du sikkert, men hvad koster det så at køre annoncering på Instagram? Der er ikke noget konkret svar på, hvad man skal betale for annoncering. Man betaler nemlig ikke for en kampagne eller annonce, men for visningerne af den.
Når man opretter sin kampagne eller annonce, så definerer man et budget. Det vil altså sige, at man selv har fuld kontrol over, hvor mange penge man vil bruge, og man kan også hele tiden justere i den pris.
Hvis du selv starter op med annoncering på Instagram, så håber vi, at du har fået en fornemmelse af de vigtigste ting, man skal have med i sine overvejelser og oprettelse af annoncer og kampagner. Hvis du hellere vil overlade det til professionel, så kan et digitalt bureau hjælpe dig, og sørge for, at du er hurtigt i gang med markedsføringen.
Hvis du er klar til at vækste digitalt, så kontakt os. Vores team af digitale specialister står klar til at hjælpe dig allerede i dag - også med Instagram annoncering.
Instagram annoncering er en god løsning til dig, der søger at ramme en specifik målgruppe, som gør brug af mediet. Dette er ofte yngre personer, men også ældre er blevet dygtige til at anvende platformen. Derfor er det også et oplagt sted at annoncere, når man gerne vil nå vidt og bredt ud, med sin markedsføring.
Du kan også med fordel overveje, om Facebook annoncering eller annoncering på TikTok også kunne være gode muligheder for din virksomhed. Måske finder du ud af, at ét af disse medier fungerer bedre, eller at de i fællesskab skaber den bedste dækning af markedet.
Vil du vide mere om, dine muligheder, hvad de forskellige sociale medier kan gøre, og hvordan du gør det, så tøv endelig ikke med at tage fat i os. Vi tager gerne et kig på dine muligheder og giver et oplæg på, om Instagram annoncering kunne være en god mulighed for dig, eller om andre muligheder skulle give bedre resultat.
Lad os være dine eksperter
Når du søger hjælp til Instagram annoncering eller noget andet, hos PK Medier, kan du være sikker på, at vi tilpasser vores indsats, så den dækker de behov, du har. Vi er både et webbureau og et SEO bureau, som har man talenter, hvorfor vi også kan hjælpe dig med optimering af din online tilstedeværelse på flere forskellige måder. Læs mere om vores specialister herunder.
Mød Helle
Helle er leder for det kommunikative team, hvor SoMe- og SEO-content udformes.
Mød Mads
Mads er vores ekspert i teknisk SEO og webudvikling, og til daglig arbejder han med alle aspekter af disciplinen.
Mød Jesper
Jesper er Client Manager og sidder med online markedsføring og kundekontakt.