Vi opnår kommision via links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >
SEO optimering er nemlig kommet for at blive, og kan have store forretningsmæssige fordele. Du kan også læse mere om hvordan lokal SEO kan være fordelagtig for dig og din virksomhed her.
Inden vi går ind i, hvad SEO optimering kan, og hvordan det fungerer, så er det også en god idé lige at klarlægge, hvad SEO, eller søgemaskineoptimering egentlig er, så der ingen tvivl foreligger eller opstår.
SEO er i sin grundlæggende form en disciplin eller øvelse, som enhver virksomhed, som har en hjemmeside, hvilke langt de fleste har nu om dage, bør kende til. Det er nemlig processen i at øge mængden af de besøgende på din hjemmeside, og samtidig også øge kvaliteten af de besøg, du så opnår på din webside.
Det kan nemlig sagtens være, at du får masser af kliks ind på din side, men hvad betyder det egentlig, når ikke du får noget ud af de besøg, du har? På den måde er SEO optimering kunsten i at få de besøgende til at komme i mangfoldighed, men også i at få dem til at klikke rundt på din side og sider, som helst skal ende ud i et salg, en henvendelse, eller hvad end målet for din side nu måtte være.
Du kan læse meget mere om dette længere nede. Du er også meget velkommen til at kontakte os, hvis du skulle have spørgsmål til SEO optimering, eller hvis du ønsker at få lavet professionel SEO optimering af din hjemmeside af kyndige og erfarne specialister.
Vi laver SEO optimering for vores kunder i PK Medier. Vi har eksperter som kun sidder og arbejdet med dette emne. Derfor er du i trygge hænder hos os.
SEO optimering eller SEO som det i daglige tale også kaldes, er en forkortelse for Search Engine Optimization – på dansk oversat til søgemaskineoptimering.
Kort sagt er seo optimering din websites vej til online synlighed og det værktøj, du skal arbejde med, hvis du vil stryge til tops på de eftertragtede topplaceringer på Google, som nævnt ovenfor.
Kort sagt er seo optimering din websites vej til online synlighed og det værktøj, du skal arbejde med, hvis du vil stryge til tops på de eftertragtede topplaceringer på Google.
Det er dog langt mere end blot et værktøj. Det er en igangværende proces, der består af flere forskellige arbejdsområder og fagområder, som løbende skal vedligeholdes og opdateres.
Seo optimering er kunsten at gøre dit website relevant og betydningsfuld – for brugeren og for Google, så dit website rangerer højere end dine konkurrenters. Og her spiller Googles algoritme en væsentlig rolle.
For denne har nemlig til formål at finde en sammenhæng mellem det indhold du har på din hjemmeside og det, der søges på.
I arbejdet med SEO handler det om at optimere dit website ud fra de faktorer, som Google vurderer som vigtigt, når websites skal rangeres. Man bevæger sig indenfor tre hovedområder, som tilsammen kan give de bedste resultater for dit website:
Teknisk SEO dækker over alt, der har med det tekniske fundament at gøre. Det være sig alt lige fra dit website, tracking, til server og domæne.
I denne del handler det om at kontrollere hvilke sider, Google eksempelvis har adgang til og sikre, at de ikke indekserer websites, der ikke hører til i søgeresultaterne.
Har du den rette teknik, kan den sikre, at Google kan crawle og indeksere dit website effektivt, og at dit site er hurtigt og sikkerheden i orden.
Den indholdsmæssige del handler om alt det indhold du deler på dit website. Indhold der skal være optimeret efter det, dine kunder efterspørger og søger efter.
Indholdet skal være i overensstemmelse med de søgeintentioner og den kunderejse, som dine kunder er på. Det er her også vigtigt at have visuelt materiale der understøtter de forskellige sider.
Tag fat i en fotograf hvis du mangler fængende materiale til din hjemmeside.
Den autoritære del beskæftiger sig med dit websites autoritet. Google rangerer de websites højest, som virker mest autoritære. Denne autoritet opnås blandt andet ved, at andre websites omtaler, anbefaler og linker til dit website. Arbejdet med den autoritære del betegnes også som linkbuilding.
I arbejdet med search engine optimization er det oftest den tekniske del, man prioriterer først. Din platform, server og domæne skal spille for, at du får nogle besøgende.
Herefter er den indholdsmæssige og autoritære del en igangværende proces, der løbende skal opdateres, vedligeholdes og optimeres, så du skaber relevant indhold og ekstern autoritet og troværdighed.
Med specielt linkbuilding er det vigtigt, at nye links kommer løbende ind til hjemmesiden for at øge domæneautoriteten.
Få også hjælp fra Yoast SEO til god optimering på din side.