SEO taksonomien er de basale trin du skal have styr på, for at få succes med din optimering og dermed blive placeret bedre i Google search.
Det tekniske aspekt
Der skal arbejdes med at få optimeret din hjemmeside ud fra teknisk set up, content og links. Det første du skal have styr på er det tekniske bag din hjemmeside, hvordan er brugeroplevelsen, er det flot sat op og er indholdet let læseligt mm.
Med et design som strukturere data og sikre at hastigheden på hjemmesiden er optimal både på desktop og mobil.
Teknikken bag er hele grundlaget for din hjemmeside og dermed har det en stor effekt på din søgemaskineoptimering. Hvis du alleredee har styr på den tekniske del, har du allerede gjort din SEO billig.
Den skriftlige del
Content delen er essentiel, det er nemlig den måde du skal kommunikkere al din viden ud til dine nuværende samt potentielle kunder. Her er det en vigtig faktor at det er letlæseligt, overskueligt og relevvante informationer.
Det er den nemme del, men når det handler om søgemaskneoptimering, så er der faktorere der skal opfyldes indenfor Google samt deres terminilogi. Det er dét som Google vil optimere din hjemmeside ud fra, her kiggees der både på autoritet og troværdighed.
Derudover skal der udarbejdes en søgeordanalyse, for at finde de søgeord indenfor SEO som potentielle eller nuværende kunder søger efter på Google Search.
Denne del kan gøres billigt, da du kender din virksomhed bedst ift. Indholdet af tekst.
Linkbuilding
Med linkbuilding handler det om at skabe autoriteten ved at skabe relationer mellem hjemmesider. Her skal du have andre til at pege ind på din side, jo flere desto bedre.
Dog er det en vigtig faktor at der er autoritære sider som både har relevans for dig og med en stor mængde trafik for at skabe både autoritet og troværdighed.
Hvis du har styr på 2 ud af 3 af disse elementer, kan din søgemaskineoptimering godt gøres billigt, dog kan det også komme til at koste lidt, da opkøb af links ikke er helt billigt.