PK Medier ligger i top organisk, og ligeledes med vores kunder, som resultat af vores 90 dages framework.
Samarbejde baseret på resultater, ingen binding
Garanti for topplaceringer inden for 90 dage
Hvordan laver man SEO, og hvad er det? SEO, som også kaldes for søgemaskineoptimering, består af en lang række forskellige teknikker, der ikke kan læres henover natten. Det er en disciplin, der kræver en masse viden og erfaring før det virkelig giver pote. Men hvis man virkelig sætter sig ind i det og følger med udviklingen, så kan det virkelig gavne virksomheder på en organisk måde online.
Vores eksperter, specialister, nørder, kreative & krøllede hjerner sidder klar til at hjælpe dig og din virksomhed i mål
Hvordan laver man SEO? Det er som sagt ikke helt simpelt at lave søgemaskineoptimering og det kræver, at man følger en nogenlunde bestemt rækkefølge, da nogle aspekter er nødt til at være på plads før man påbegynder nogen andre.
En grundlæggende model som meget godt beskriver både rækkefølgen, men også hvilke dele søgemaskineoptimering grundlæggende består af er SEO-pyramiden. Den er opdelt i tre trin, hvor det første trin består af den tekniske del såsom at lave en hjemmeside og optimere den i forhold til hastighed og overskrifter.
Hvordan laver man SEO kan være en uoverskuelig proces, så vi deler her vores 6 bedste tips til at komme igang. Dette forudsætter, at du allerede har styr på den tekniske del og har en hjemmeside der kører.
1. Kend dine konkurrenter
Det er vigtigt at vide, hvilke kræfter man er oppe i mod, skal ens virksomhed performe godt. En vigtig del af hvordan laver man SEO er derfor at udforske det marked, men er en del af. Hvilke sider rangerer godt? Hvad gør de? Hvordan kan man gøre det samme - bare bedre? Eller skal der gøres noget helt andet? En markedsanalyse giver vigtige indsigter, som er uundværlige i dit arbejde med søgemaskineoptimering.
2. Afsøg markedet for huller
Når du først har styr på dine konkurrenter er du klar til næste step - find din indgangsvinkel. Her handler det om at afdække områder, som relaterer sig til dit produkt/service, men hvor konkurrencen ikke er umulig. Dvs. find de huller, hvor dine sider kan komme til at performe godt. På denne måde skaber du autoritet.
3. Afklar tone of voice
Det er en god idé at afklare tone of voice inden du begynder at skrive. Dette siger meget om din virksomheds identitet, og er med til at give brugeren en idé om, hvad dit brand er. Det er derfor også vigtigt at holde en rød tråd på sin hjemmeside, så brugeren kan genkende din virksomheds sprog og personlighed.
4. Få styr på søgeord
En stor og vigtig del af, hvordan laver man SEO, er at have styr på søgeord. Disse er med til at få dine tekster til at rangere godt, og er en stor og vigtig del af analysearbejdet. Der findes forskellige tools der kan hjælpe med at finde søgeord - herunder Ahrefs og Surfer SEO.
5. Kend brugerens intention
Det er umuligt at producere gode tekster, hvis man ikke kender brugerens hensigter. Sæt dig derfor godt ind i dine potentielle kunder eller købere - hvad er de på udkig efter? Hvad skal de havde adgang til på dine hjemmeside? Hvordan hjælper du dem bedst muligt? Vær grundig i din behandling af emnet.
6. Skriv gode søgemaskine optimerede tekster og husk intern linkbuilding
Med alt den viden er du nu klar til at skrive gode tekster til din hjemmeside. Husk at søgemaskineoptimering er en kompliceret og indviklet proces, der er i konstant udvikling. Det kræver derfor tålmodighed og hårdt arbejde at skabe gode resultater - men er det hele værd!
Det er især også vigtigt at huske interne links, så du kan henvise brugeren til dine forskellige sider, er det relevant for emnet. Og det er ikke kun for brugerens skyld, at du skal huske dem - søgemaskiner ser nemlig også gerne, at der er flere steder på din hjemmeside, der henviser til dine undersider.
Se tips for intern linkbuilding, og bliv klogere på hvor lang tid tager SEO.
Find os her.
Adresse: Strandlodsvej 6B, 2. th., 2300 København S.
Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783