Når du arbejder med online markedsføring er Facebook annoncering et relevant værktøj. Du vil her få en forklaring på, hvilke faktorer som kan udgøre prisen, for hvad hjælp til annoncering og annoncering alene koster. Så måske du tænker, "Hvad koster en markedsføring på sociale medier?", læs med her og bliv meget klogere på markedsføring og reklame på Facebook.
PK Medier skaber resultater med visuelle såvel som tekniske strategiske beslutninger. Vi elsker, at kunne skabe vækst gennem betalt indhold på sociale medier.
Samarbejde baseret på resultater, ingen binding
Fokus på konverteringer og høje afkast
Kreative og strategiske hjerner samlet ét sted
Skab digital vækst med den rette hjælp. Vi ved, hvad der fanger din målgruppe, hvilke tekniske opsæt og strategiske segmenteringer, der tager din virksomhed med på en rejse.
+300 cases
Vores eksperter, specialister, nørder, kreative & krøllede hjerner sidder klar til at hjælpe dig og din virksomhed i mål
Vi er sikre på, vi er de rette
For os, er hver eneste case forskellig, og netop din forretning og din målgruppe er unik. Vi søger at skabe digital bro mellem de sociale platforme og din forretning. Vi tilbyder alt fra rådgivning og sparring på dine kampagner, og til eksekvering af kampagner såvel som design af kreativer.
Mød Helle
Helle sidder primært som PPC specialist, og glæder sig til at hjælpe din virksomhed med at vækste gennem betalt annoncering.
Mød Mads
Mads er kontorets SEO specialist, og han sikrer at hjemmesiden, som enhver annonce lander på, er 100% i top.
Mød Jesper
Jesper er kontorets Client Manager og sidder med kundekontakt og andre tiltag indenfor online markedsføring.
Vi er et match, hvis du elsker at se din virksomhed folde sig ud kreativt i annoncer på sociale medier og skabe interaktion
Hvis du ønsker rådgivning og sparring fra kreative eksperter, der har en finger på pulsen for trends og visuelle stilarter, der passer din unikke forretning
Du ønsker at genere salg og leads gennem annoncer på Facebook, Instagram og Meta platforme
Hvis du tror, at det er spild af penge og tid at være tilstede online, hvor størstedelen af din målgruppe befinder sig meget af deres dag.
Hvis du ikke har lyst til et samarbejde med passionerede og kreative hjerner, der skaber resultater gennem strategiske, tekniske og kreative beslutninger - alt samlet i ét
Hvis du ikke ønsker at være tilstede specifikt, hvor din målgruppe er, og segmentere din markedsføring til præcis dem, som vi ved konverterer i din case
Hvad koster en annonce? Hjælp til Facebook annoncering og annonceringen alene kan være meget forskellig og svær at regne præcist ud. En gennemsnitsberegning fra 2019 sagde, at det koster mellem 1,48-8,18 kr. per. klik afhængigt af kampagnetype. Dog kan disse tal godt ændre sig, og skal derfor blot ses som et generelt gennemsnit.
Din pris afhænger nemlig af mange forskellige faktorer, som du i denne artikel, vil blive meget klogere på, så du nemmere kan lægge et budget over din Facebook annoncering.
Annoncering fungerer som en auktion, som du måske kender det fra Google annoncering. Det betyder at du byder mod andre annoncører, som alle kæmper om at blive den mest synlige overfor den samme målgruppe. Prisen er estimeret efter per 1.000 eksponeringer (CPM).
Hvis du har mange konkurrenter vil din Facebook annoncering pris være høj, hvor den ligeledes vil være lav, hvis du ikke har så mange konkurrenter. Det er vigtigt at huske på, at du kan være i konkurrence med mange virksomheder, også selvom de ikke er i samme branche som dig. Forskellige virksomheder i forskellige brancher kan nemlig sagtens forsøge at ramme de samme personer.
Du kan her vælge hvad målsætningen med din kampagne er, i forhold til kendskab, overvejelse og konvertering. Hvis din virksomhed er helt ny, er det en god idé at fokusere meget på kendskab og overvejelse. Når du har genereret en masse trafik, er det nu en god idé i stedet at fokusere mere på konvertering.
Det er vigtigt, at du vælger den rigtige kampagnetype til dit mål, for at få mest ud af de penge du har valgt at bruge på annoncer. Hvis du vælger den forkerte, kan du hurtigt kommer til at betale mere for din annoncering, end du burde. Og man vil jo nødigt betale en højere Facebook markedsføring pris end nødvendigt.
Hos Facebooks Annonce Bibliotek kan du holde øje med alle annoncer som lige nu kører på platformen. Hvad koster en Facebook annonce afhænger således af, hvilken type kampagne, du vælger.
Din Facebook annoncering pris kommer an på hvilken kampagnetype du vælger, samt hvad målet for markedsføringen er.
Det er vigtigt at kende til sin målgruppe for at skabe den bedste kampagne. Hvis du går efter kendskab, er det en god idé at din målgruppe er bred. Du kan her finde din målgruppe ud fra mere generelle faktorer.
Her kan du vælge at gå efter både mænd og kvinder i alle aldersgrupper, da det vil skabe en eksponering, som således skaber muligheden for kendskab til dit brand, dit produkt og eller din service, alt efter, hvad du har at tilbud og annoncerer med.
Hvis du går efter konvertering, kan din målgruppe eksempelvis være allerede eksisterende kunder, for mere specifikt at få dem til at foretage salg.
Her vil det især være relevant at differentiere mellem forskellige målgrupper. Det vil sige, at du måske skal satse på mindre segmenter, eksempelvis kvinder i en specifik alder med en vis geografisk placering. Det behøver dog ofte ikke at være helt så specifikt, men det kan være en god ide at satse på de mindre segmenter, hvis du ønsker konverteringer.
Facebook vurderer annoncerne alt efter kvaliteten af dem og hvor relevante de er. Hvis din annonce har en høj relevance score, er din pris mindre end hvis den havde en lav relevance score. Din relevance score bliver høj hvis du laver annoncer, som din målgruppen kan lide og som de reagerer på.
En relevance score vurderes af Facebook på en skala fra 1 til 10. Denne score vurderes ud fra den reelle relevans af din annonce for modtageren. Dette måles ud fra en undersøgelse af og monitorering af, hvordan brugerne klikker rundt, liker og kommenterer opslag, samt anden lignende feedback, som både kan være negativ og positiv.
Derfor varierer din Facebook annoncering pris alt efter, hvad det er du annoncer, hvad du annoncerer med og heraf også kvaliteten af det.
Du kan læse meget mere om digital marketing her.
Mange faktorer kan påvirke din Facebook annoncering pris. Det kan eksempelvis være hvilken branche du er i, hvilket tidspunkt på året du vælger at lægge annoncen op, samt hvor hurtigt du ønsker at opnå resultater.
En anden faktor der spiller ind i din pris, er i forhold til om du ønsker at lave dine annoncer selv eller i stedet ønsker at få professionel hjælp fra et eksternt online marketing bureau.
Hos PK Medier kan vi hjælpe dig med at skabe resultater og tiltrække nye kunder med målrettet Facebook annoncering, som vi har erfaring med i alle slags brancher. Vi er eksperter inden for Facebook annoncering og kan hjælpe dig med et givende slutresultat. Kontakt os for at høre mere om hvad koster en annonce og hvordan vi kan hjælpe dig.
Det kan være svært at sige, hvad din specifikke Facebook markedsføring pris bliver i sidste ende, da det baseres på adskillige faktorer.
Hvis vi baserer det på forskellige formål, kan vi eksempelvis starte med at se på kendskab. Ønsker du blot at øge kendskabet til din brand, behøver du nok et større budget. Her kan det være et budget på helt op til 20.000 kr, som er nødvendigt den første måned. Herefter kan det være relevant at øge budgettet i de kommende måneder.
Er det nærmere konverteringer, du er på jagt efter, er det ikke nær så relevant at se på budgetter. Her giver det nemlig et bedre overblik at se på:
Det vil dog altid være relevant at sætte en indkøringspost på budgettet for konverteringer. Dette opleves typisk at være på mellem 5.000 og 10.000 kr. i første måned, hvorefter budgettet bør øges i de følgende måneder.
Vi håber, at dette har gjort dig klogere på, hvad dit budget kan og eller bør indeholde, samt hvad koster en Facebook annonce til dit formål, samt andet i forhold til Facebook annoncering pris. Er du stadig i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os, for at høre mere.
Læs mere om annoncering på sociale medier her.
Måske tænker du "Hvorfor skal jeg overhovedet bruge penge på annoncering på sociale medier?". Det er der rigtig mange gode grunde til. En af dem, måske den største, er, at Facebook, der er ejet af META, har rigtig meget data på os alle sammen, da næsten alle danskere har i hvert fald én af deres platforme.
Når vi interagerer på sociale medier, så lærer de store platforme rigtig meget om os, herunder, hvad vi interesserer os for, hvem vi skriver med, hvad vi ikke kan lide og meget, meget mere. Vi fodrer altså data, som eksempelvis virksomheder kan bruge i deres målrettede markedsføring.
Netop denne sociale platform er en af de største platforme, og derfor kan man målrette sine kampagner meget præcist, fordi den besidder så meget information og data. Det er netop en nem måde at nå sin målgruppe. Hvis du ønsker hjælp til din Facebook annoncering pris, eller bare annoncer på sociale medier generelt, så kontakt os gerne, det er helt uforpligtende.
Nu har du læst, og forhåbentligt lært lidt, om markedsføring på sociale medier, samt fået en ide om hvad Facebook annoncering koster. Nu skal du i gang med at designe dine annoncer, så din reklame også fanger målgruppen, og får dem til at interagere.
Dine annoncer på META (FB + IG) kan indeholde næsten lige præcis de visuelle elementer du vil. Det kan være billeder, animationer eller video, og dine annoncer kan køre mange forskellige steder i mange forskellige formater.
Det vigtigste i dit design er at din tekst skal fange modtageren. En fængende overskrift er det som brugerne lægger mærke til, og har lyst til at klikke på.
Vi håber du er blevet klogere på Facebook annoncering pris, og generelt hvordan priserne på dine annoncer på sociale medier bliver til.
Der er mange fordele ved Facebook annoncering. Men det er naturligvis ikke alle, du rammer på netop Facebook. Hvis du ønsker at nå så bredt ud som muligt, kan det være en rigtig god idé at kombinere dine annoncer på Facebook med anden form for markedsføring. Det kunne for eksempel være:
Hos PK Medier er vi specialister i marketing og vi står altid klar til at rådgive dig om, hvilke typer af marketing, du kan supplere din Facebook annoncering med. Læs eksempelvis mere om vores ydelser som SEO bureau eller bliv klogere i vores guide til søgemaskineoptimering.