Når du arbejder med online markedsføring er Facebook annoncering et relevant værktøj. Du vil her få en forklaring på, hvilke faktorer som kan udgøre prisen, for hvad hjælp til Facebook annoncering og annoncering alene koster.
Mulighed for offentlig tilskud til projektet
Nyere virksomhed? Få dækket 70% af budgettet
+2 fuldtidsansatte, få tilskud på 50.000 DKK
Hjælp til facebook annoncering og annonceringen alene kan være meget forskellig og svær at regne præcist ud. En gennemsnitsberegning fra 2019 sagde, at det koster mellem 1,48-8,18 kr. Per. klik afhængigt af kampagnetyper. Dog kan disse tal godt ændre sig og skal derfor blot ses som et generelt gennemsnit.
Din pris afhænger nemlig af mange forskellige faktorer, som du i denne artikel, vil blive meget klogere på, så du nemmere at lægge et budget over din Facebook annoncering.
Facebook annoncering fungerer som en auktion, som du måske kender det fra Google annoncering. Det betyder at du byder mod andre annoncører, som alle kæmper om at blive den mest synlige overfor den samme målgruppe. Prisen er estimeret efter per 1000 eksponeringer (CPM).
Hvis du har mange konkurrenter vil din pris for Facebook annoncering være høj, hvor den ligeledes vil være lav, hvis du ikke har så mange konkurrenter. Det er vigtigt at huske på, at du kan være i konkurrence med mange virksomheder, også selvom de ikke er i samme branche som dig. Forskellige virksomheder i forskellige brancher kan nemlig sagtens forsøge at ramme de samme personer.
Din pris for Facebook annoncering kommer an på hvilken kampagnetype du vælger, samt hvad målet for markedsføringen er.
Du kan her vælge hvad målsætningen med din kampagne er, i forhold til kendskab, overvejelse og konvertering. Hvis din virksomhed er helt ny, er det en god idé at fokusere meget på kendskab og overvejelse. Når du har genereret en masse trafik, er det nu en god idé i stedet at fokusere mere på konvertering.
Det er vigtigt, at du vælger den rigtige kampagnetype til dit mål, for at få mest ud af de penge du har valgt at bruge på annoncer. Hvis du vælger den forkerte, kan du hurtigt kommer til at betale mere for din annoncering, end du burde.
Hos Facebooks Annonce Bibliotek kan du holde øje med alle annoncer som lige nu kører på Facebook.
Det er vigtigt at kende til sin målgruppe for at skabe den bedste kampagne. Hvis du går efter kendskab, er det en god idé at din målgruppe er bred. Du kan her finde din målgruppe ud fra mere generelle faktorer.
Hvis du går efter konvertering, kan din målgruppe eksempelvis være allerede eksisterende kunder, for mere specifikt at få dem til at foretage salg.
Facebook vurderer annoncerne alt efter kvaliteten af dem og hvor relevante de er. Hvis din annonce har en høj relevance score, er din pris mindre end hvis den var lav. Din relevance score bliver høj hvis du laver annoncer, som din målgruppen kan lide og som de reagerer på.
Du kan læse meget mere om digital marketing her.
Mange faktorer kan påvirke din Facebook annoncerings pris. Det kan eksempelvis være hvilken branche du er i, hvilket tidspunkt på året du vælger at lægge annoncen op, samt hvor hurtigt du ønsker at opnå resultater.
En anden faktor der spiller ind i din pris, er i forhold til om du ønsker at lave dine annoncer selv eller i stedet ønsker at få professionel hjælp fra et eksternt online marketing bureau.
Hos PK Medier kan vi hjælpe dig med at skabe resultater og tiltrække nye kunder med målrettet Facebook annoncering, som vi har erfaring med i alle slags brancher. Vi er eksperter inden for Facebook annoncering og kan hjælpe dig med et givende slutresultat. Kontakt os for at høre mere om hvad Facebook annoncering koster og hvordan vi kan hjælpe dig.