SEO AI er en smart og effektiv måde at skabe content på. På denne side kan du blive klogere på, hvordan du bedst muligt prøver Chat GPT samt muligheder og begrænsninger. Derudover giver vi dig tips til effektiv søgemaskineoptimering. Flere kender dette værktøj som ChatGBT, vær dog opmærksom her.
En af de mere tidskrævende processer i arbejdet med søgemaskineoptimeting er at skabe indhold til sine hjemmesider. Der skal regelmæssigt skrives nye tekster, der alle skal leve op til kravene. Dette kan man hurtigt komme til at bruge meget tid og energi på, hvorfor SEO AI er blevet utroligt attraktivt.
Med hjælp fra især Chat GPT (Generative Pre-trained Transformer) er det muligt at producere tekst på ingen tid, og du kan endda vælge tone og søgeord. Vi vil dog opfordre til, at du sætter dig godt ind i programmet, før du bruger det på din hjemmeside. Selvom det på mange måder kan være en kæmpe hjælp, kan der også opstå faktuelle fejl samt forkert sprogbrug.
Vil du vide mere? Se SEO pyramiden.
Snakker man om SEO AI vil chat GPT helt sikkert også komme op. Dette er et tool der nemt og bekvemt kan producere tekst for dig. Du fortæller blot, hvad du ønsker skrevet, og får en tekst retur. Køber du mere avancerede udgaver af programmet indgår særlige SEO AI værktøjer, hvor du kan tilpasse alt fra tonen, tilføje særlige søgeord og meget andet.
Producerer du store mængder tekst vil vi råde dig til at læse teksten igennem, da der godt kan opstå gentagelser, faktuelle fejl og andet uønsket materiale.
Se også hjælp til markedsføring.
Vi, hos PK Medier, laver SEO for vores kunder. Så hvis du vil have hjælp, er du velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud.
Skal du dog have den helt rette og mest effektiv søgemaskineoptimering, så er det værd at undgå SEO AI som ChatGPT, og rådføre sig med professionelle Google specialister. Det kan virke nemt og hurtigt at bruge disse værktøjer, men hvis det ingen Google værdi har, er det spildt arbejde.
Står du eksempelvis med en mad-blog, hvor du har brug for inspiration til flere opskrifter eller at få nedskrevet disse, kan du dog bruge denne AI til formålet. Den udformer rigtig fint en opskrift, og fremgangsmåde, som du efterfølgende selv kan tilrette og SEO-optimere.
Foruden det tidligere nævnte tekstproduktion, så kan du desuden benytte bl.a. Chat GPT til at undersøge søgeord for specifikt din målgruppe. Det gør du ved at indskrive dit primære søgeord, og bede chat hjemmeside om at fremlægge relaterede søgeord. Her får du en liste af søgeord, som læner sig op ad dit forretningsområde.
Disse ord vil dog være relaterede ord, og ikke nødvendigvis nogle som ligger i forlængelse af og i samme cluster/søgeordsgruppe som det primære ord. Her vil det være en idé at være i dialog med et professionelt SEO firma, som PK Medier, der kan rådgive dig i hvilke retninger, ord, og søgeordsgrupper, du bør fokusere på.
Endnu en mulighed, du har med SEO AI som ChatGPT / også kendt som ChatGBT, er dens egenskab til at skabe skarpe og konkrete sidetitler og metabeskrivelser. Er din forretning en computer eller software virksomhed, kan du bede den om at skabe en titel eller overskrift om den computer enhed du opererer med.
Du kan derfor stille den spørgsmålet eller opgaven "skriv en liste af titler indenfor områder "Dell computer tilbehør". Her vil den liste nogle forslag, som du med god grund bør efter redigere eller tilrette. Hvis du skal benytte dem til dine SEO sider, bør du altid kun holde dig indenfor 50-60 tegn inkl. mellemrum, for at overholde Google-reglerne.
Der findes derudover flere forskellige værktøjer, som du kan bruge til disse ovenstående områder og ting. Det er altid en god ide at orientere sig i sine muligheder for artificial intelligence, før du låser dig fast på at bruge ChatGPT.
SEO AI værktøjer:
Og mange andre. Nogle programmer bedre end andre til netop Google optimering.