Leadgenerering indebærer processsen, hvor virksomheder indsamler relevante oplysninger, som kan resultere i bedre muligheder for salg og henvendelser. Som virksomhed er den digitale tilstedeværelse ekstrem vigtigt. Læs vores guide for, hvordan du kan skabe flere henvendelser og køb til jeres side.
PK Medier ligger i top resultaterne, og det samme gør vores kunder, som resultat af vores 90 dages framework.
Samarbejde baseret på resultater, ingen binding
Garanti for topplaceringer inden for 90 dage
Se hvad vi kan hjælpe dig med
Om det er hjælp til leadgenering, SEO eller Google Ads er vi eksperter inden for området. Kontakt os for at høre mere om, hvad vi kan tilbyde vores hjælp til.
Projektbasis
Vi tilbyder rådgivning til specifikke og konkrete projekter med løbende betaling efter dine behov. Vi sætter ind, hvor du har brug for det.
Sparringspartner
Mangler du en fleksibel sparringspartner, men selv ønsker at eksekvere? Du udfører implementeringen af alle initiativer selv, mens vi fungerer som ekstern rådgiver og sparringspartner.
Den komplette løsning
Din opmærksomhed går til virksomheden, hvor vi har det fulde ansvar for analyse, implementering og opfølgning. Disse aftaler er løbende månedlige opgaver uden binding.
+300 cases
Få hjælp til, hvordan du kan vækste din hjemmeside gennem vores bureau. PK Medier har mange anbefalinger inde på Trustpilot, og bred erfaring inden for digital marketing.
Vores team sider klar til at hjælpe dig og din virksomhed!
Vi er sikre på, vi er de rette
Om det er hjælp til sparring eller eksekveringen står vi klar til at hjælpe dig. Vores team bestå af eksperter inden for SEO, grafisk design og projektkoordinatorer. Kontakt os og hør, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.
Mød Helle
Helle står til dagligt for ledelsen af det kommunikative team samt kunderelationer.
Mød Mads
Mads har stor erfaring med teknisk SEO og sidder til dagligt med kodning og alt tilhørende.
Mød Jesper
Jesper fungerer som client manager og sidder med kundekontakt og online markedsføring.
Vi er specialiseret i at øge din virksomheds synlighed på nettet og skabe en større omsætning. Dettes gøres gennem søgemaskineoptimering, hvor vi er eksperter inden for området.
For at forstå leadgenerering, er det først vigtigt at forstå hvad et lead er. Et lead er i al sin enkelhed en person eller virksomhed, som har vist interesse for din hjemmeside og det produkt eller service, som du tilbyder, ved at opgive dig bestemte informationer.
Disse informationer bliver opgivet ved, at den interesserede besøgende til gengæld får noget af din virksomhed. Dette kan blandt andet være en rabatkode, muligheden for at downloade en e-bog eller adgang til særlige fordele, som de modtager mod at opgive deres kontaktoplysninger.
Hvis det lykkes at få disse oplysninger, er der tale om et lead.
Hvad der, ydermere, er godt, er at disse oftest opstår hos brugere, som i forvejen er interesseret i dit produkt eller service. De vil derfor være mere modtagelige over for dine henvendelser og vil forhåbentligt være nemmere at overbevise om at købe lige netop dit produkt eller service.
Leads kan altså i sidste ende føre til salg.
Processen hedder altså leadgenerering. Har du ikke allerede hørt om dette før, vil dette blogindlæg forhåbentligt være en stor hjælp for dig.
Mange virksomheder bruger allerede leadgenerering, som en del af deres markedføringsstrategi, og derfor er det vigtigt at du også begynder at at blive bevidst om denne generering af potentielle kunder til brugbare informationer.
Der er ikke blot én form, men mange forskellige metoder. Derfor er det særligt vigtigt, at når du skal udtænke den rette metode for din virksomhed, at du husker på det produkt eller service, som du i sidste ende ønsker at sælge.
Du har garanteret også stødt på leadgenerering fra den virkelige verden. Det er nemlig ikke kun online, at den finder sted. Har du prøvet at blive tilbudt en gratis smagsprøve i dit lokale supermarked? Dette er også en form for leadgenerering. Vi er nemlig mere tilbøjelige til at købe et produkt eller service, som vi har fået lov af afprøve eller få en smagsprøve.
Det er også derfor at mange virksomheder tilbyder en særlig "goodie" for at få kontaktoplysninger af brugeren. Ville du selv give dine oplysninger ud, uden at få noget retur? Nej, vel? På samme måde tænker brugere, der besøger din hjemmeside. Så find en relevant ‘goodie’ for dit produkt, som du kan give i bytte for informationerne.
Som vi så lidt tidligere, så kan leadgenerering føre til salg. Sagt på en anden måde, hjælper de altså til at konvertere brugere fra potentielle kunder til betalende kunder - og det er et ønske de fleste virksomheder stræber efter at opnå.
De informationer, du får gennem leadgenerering, kan hjælpe dig til at kortlægge kunderejsen, de besøgende på din hjemmeside, tager, mulighed for at kontakte dem på nye medier og anden vigtig og relevant indsigt, så du bedst muligt kan skræddersy din kommunikation til dem, og derved øge dine muligheder i salgsgenerering på din hjemmeside.
Har du brug for hjælp til din leadgenerering, har vi hos PK Medier mange års erfaring med at hjælpe vores kunder til at finde den rette metode for dem og opsætte deres hjemmeside, så de bedst muligt får skabt konverteringer.
Du er derfor meget velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud.
Leadgenerering handler kort sagt om at få kunder i butikken. Det er derfor gavnligt for alle virksomheder, som ønsker at øge salg hos deres kunder. Dette kan blandt andet gøres gennem nyhedsbreve, konkurrencer eller andre kontaktformularer. Handler det om at sælge et produkt til en kunde gennem en henvendelse er det vigtigt, at kunden skriver sit telefonnummer, som man derefter kan kontakte dem på.
Handler det i stedet mere om nyhedsbreve eller konkurrencer med leadgenerering som formål, kan man nøjes med en e-mail adresse og det fulde navn. Ofte er det nemmere at få kunder til at give deres navn og e-mail, da det ikke virker så personligt som at give sit nummer.
Dertil er folk også vant til at få mange henvendelser gennem deres e-mails i forhold til deres telefonnummer. Er I derfor en virksomhed, som ønsker at øge jeres leadgenerering, kan I med fordel starte med at designe en indbydende kontaktformular til jeres hjemmeside.