Opdateret 17. januar 2022 af Natasja Grønfeldt

Hvad er leadgenerering?

leadgenerering

Som virksomhed er den digitale tilstedeværelse ekstrem vigtigt, da denne blandt andet åbner op for nye muligheder for salg og henvendelser. Kan du nikke genkende til dette ønske for jeres hjemmeside, så kan du med fordel læse videre på vores guide for leadgenerering, som hjælper til at skabe flere henvendelser og køb til jeres side.

Hvad er et lead?

Jo, et lead er i al sin enkelhed en person eller virksomhed, som har vist interesse for din hjemmeside og det produkt eller service, som du tilbyder, ved at opgive dig bestemte informationer.

Disse informationer bliver opgivet ved, at den interesserede besøgende til gengæld får noget af din virksomhed. Dette kan blandt andet være en rabatkode, muligheden for at downloade en e-bog eller adgang til særlige fordele, som de modtager mod at opgive deres kontaktoplysninger.

Hvis det lykkes at få disse oplysninger, er der tale om et lead.

Hvad der, ydermere, er godt, er at disse oftest opstår hos brugere, som i forvejen er interesseret i dit produkt eller service. De vil derfor være mere modtagelige over for dine henvendelser og vil forhåbentligt være nemmere at overbevise om at købe lige netop dit produkt eller service.

Leads kan altså i sidste ende føre til salg.

Hvad er leadgenerering?

Processen hedder altså leadgenerering. Har du ikke allerede hørt om dette før, vil dette blogindlæg forhåbentligt være en stor hjælp for dig.

Mange virksomheder bruger allerede leadgenerering, som en del af deres markedføringsstrategi, og derfor er det vigtigt at du også begynder at at blive bevidst om denne generering af potentielle kunder til brugbare informationer.

Der er ikke blot én form, men mange forskellige metoder. Derfor er det særligt vigtigt, at når du skal udtænke den rette metode for din virksomhed, at du husker på det produkt eller service, som du i sidste ende ønsker at sælge.

Du har garanteret også stødt på leadgenerering fra den virkelige verden. Det er nemlig ikke kun online, at den finder sted. Har du prøvet at blive tilbudt en gratis smagsprøve i dit lokale supermarked? Dette er også en form for leadgenerering. Vi er nemlig mere tilbøjelige til at købe et produkt eller service, som vi har fået lov af afprøve eller få en smagsprøve.

Det er også derfor at mange virksomheder tilbyder en særlig ‘goodie’ for at få kontaktoplysninger af brugeren. Ville du selv give dine oplysninger ud, uden at få noget retur? Nej, vel? På samme måde tænker brugere, der besøger din hjemmeside. Så find en relevant ‘goodie’ for dit produkt, som du kan give i bytte for informationerne.

Derfor er leadgenerering vigtigt

Som vi så lidt tidligere, så kan leadgenerering føre til salg. Sagt på en anden måde, hjælper de altså til at konvertere brugere fra potentielle kunder til betalende kunder - og det er et ønske de fleste virksomheder stræber efter at opnå.

De informationer, du får gennem leadgenerering, kan hjælpe dig til at kortlægge kunderejsen, de besøgende på din hjemmeside, tager, mulighed for at kontakte dem på nye medier og anden vigtig og relevant indsigt, så du bedst muligt kan skræddersy din kommunikation til dem, og derved øge dine muligheder i salgsgenerering på din hjemmeside.

Har du brug for hjælp til din leadgenerering, har vi hos PK Medier mange års erfaring med at hjælpe vores kunder til at finde den rette metode for dem og opsætte deres hjemmeside, så de bedst muligt får skabt konverteringer.
Du er derfor meget velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud.


Ikke træt endnu? Læs videre herunder