Når man arbejder med søgeoptimering, er der særligt fem overvejelser man skal gøre sig, hvis man ønsker at ens hjemmeside opnår større synlighed og en bedre placering på Google.
Søgemaskineoptimering refererer til en række teknikker og strategier, der kan anvendes for at forbedre synligheden og placeringen af en hjemmeside i søgeresultaterne på søgemaskiner såsom Google, Bing og Yahoo. Målet med dette er at øge organisk trafik til hjemmesiden ved at forbedre dens rangering på relevante søgeord.
Søgemaskineoptimering involverer desuden en bred vifte af aktiviteter, herunder optimering af hjemmesidens indhold, struktur, og kodning. Dette i ønsket om gøre den mere attraktiv for søgemaskinealgoritmer. Dette kan omfatte alt fra søgeordsoptimering, forbedring af data, sikring af en mobilvenlig oplevelse, og arbejde med intern og ekstern linkbuilding.
En af de vigtigste ting, man kan gøre for at lave søgeoptimering på hjemmeside, er at udarbejde målrettet og brugerfokuseret indhold, der fremmer brugeroplevelsen.
I dag vægter Google nemlig brugerens behov og ønsker enormt højt, så det er altafgørende, at man sætter sig i brugerens position og forsøger at forstå deres tankegang og søgebehov. Det vil nemlig gøre det lettere at skabe indhold, der er relevant for dem, og som dermed rangerer bedre på Google.
Det betyder dog ikke, at man skal fjerne eller nedprioritere søgeord i ens indhold, da de stadig har betydning for Google, bare på en ny måde. Nu skal søgeord nemlig bruges med omhu og ikke optræde et vist antal gange, som der før var krav om for at man kunne søgeoptimere.
Det er blevet langt mere vigtigt at skabe indhold, der rammer brugeren, og opretholde en god balance i forhold til brugen af søgeord.
En anden væsentlig del af søgeoptimering handler om at fokusere på det, der gør din forretning speciel, særligt, hvad der adskiller dig fra andre lignende virksomheder.
Det er derfor essentielt at fremhæve alle de kvaliteter og unikke egenskaber som du har, og som afspejler dig, så brugere og søgemaskiner har nogle områder, de kan aflæse dig og din ekspertviden ud fra.
For at kunne søgeoptimere bedst muligt på din hjemmeside er det også vigtigt, at der skabes en stærk intern link-struktur, da Google aflæser, hvor længe hver bruger fastholdes på dit site for at kunne vurdere brugeroplevelsen.
Det er derfor vigtigt, at du laver interne links mellem de forskellige artikler, tekststykker mv., som du producerer og sætter op på dit site, da det sender Google et signal om, hvor interessant dit indhold er, og om det er, hvad brugerne søger.
Helt konkret består et internt link af et tekstlink på en side, som referrer til en anden side på samme website. Det vil sige, at du gennem tekstlinks kan gøre opmærksom på andre ydelser eller artikler, der også kunne være relevante for brugeren.
Det er en nem måde at fastholde brugeren på sitet, da du viser dem en simpel vej til at bevæge sig fra en side til en anden - nemlig gennem et simpelt klik.
Se mere her, og bliv endnu klogere på linkbulding
Søgeoptimering på hjemmeside kræver, at du udarbejder dit eget originale indhold og ikke kopierer indhold, der er allerede findes på andre sites eller på din egen side. Duplikering kan nemlig give straffe fra Google og skade din hjemmeside.
Så vær transparent, og skab dit eget unikke indhold, så søgemaskinerne altid kan se, hvem indehaveren er, så du ikke straffes
Er det hele lidt for overvældende, så kan et SEO-bureau hurtigt og nemt klare det det hele for dig.
Vi, hos PK Medier, laver SEO for vores kunder. Så hvis du vil have hjælp, er du velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud.
Hos PK Medier tilbyder vi rådgivning og ekspertise i forhold til både søgeoptimering og mange andre opgaver. Vi har mange års erfaring og har hjulpet adskillige virksomheder til tops, så vi kan helt sikkert også hjælpe dig. Vores team består af både webdesignere, SEO-specialister og kommunikationsmedarbejdere, så vi kan bistå med en bred vifte af kompetencer.
Er du i tvivl om, hvordan vi bedst muligt hjælper din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os. Vi er både behjælpelige med større og mindre opgaver, og du indgår et tæt samarbejde uden binding.
Søgeoptimering er en kontinuerlig proces der kræver vedligeholdelse, og der findes derfor ikke et hurtigt fix, hvorefter en hjemmeside får lov at holde sin topplacering. Det kræver derimod løbende arbejde og implementeringer, hvorfor mange af vores samarbejdspartere betaler månedligt for løbende opdateringer og justeringer. Det er dog også muligt at betale på projektbasis, i sådanne tilfælde afhænger prisen af den pågældende opgaves omfang.
Vi har haft mange af vores kunder i flere år, og det er der en god grund til. Vi sætter nemlig kundekontakt og relationer øverst på vores dagsorden, og stræber altid efter at skabe et trygt og meningsfuldt samarbejde. Vi er først tilfredse, når vores kunder er, uanset om der er tale om søgeoptimering eller andre opgaver.