In-house SEO – Styrk din virksomhed med den rette viden

Mange virksomheder spekulerer på, om de skal lave SEO in-house, eller de skal få et bureau til at søgemaskineoptimere deres website. Hvis din virksomhed står overfor samme udfordring, har vi nedenfor samlet en komplet guide til, hvilke overvejelser I skal have gjort jer, inden I bevæger jer ud i søgemaskineoptimering.

in house seo
seo bureau

Hos PK Medier ligger vi i toppen af søgeresultaterne, og det samme gør vores kunder, som resultat af vores 90 dages framework.

bedste seo bureau i Danmark

Samarbejde baseret på resultater, ingen binding

bedste seo bureau i Danmark
Nr. 1 på "SEO" og +200 søgeord
bedste seo bureau i Danmark

Garanti for topplaceringer inden for 90 dage

Kan vi hjælpe dig?

Hvis du ikke har lyst til at kaste dig ud i in-house SEO eller ikke opnår det ønskede resultat ved det, kan vi med garanti hjælpe dig den rigtige vej.

seo bureau

Projektbasis

Vi tilbyder rådgivning til specifikke og konkrete projekter med løbende betaling efter dine behov. Vi sætter ind, hvor du har brug for det.

seo bureau

Sparringspartner

Mangler du en fleksibel sparringspartner, men selv ønsker at eksekvere? Du udfører implementeringen af alle initiativer selv, mens vi fungerer som ekstern rådgiver og sparringspartner.

seo bureau

Den komplette løsning

Din opmærksomhed går til virksomheden, hvor vi har det fulde ansvar for analyse, implementering og opfølgning. Disse aftaler er løbende månedlige opgaver uden binding.

+300 cases

SEO bureau cases

Mange års erfaring

Vi har mange års erfaring inden for feltet, og har hjulpet mange kunder med at vækste deres forretning. 

SEO bureau 2024
Billedet ovenover viser søgeresultatet af "SEO" på Google d. 13.11.23 på desktop søgning. Resultatet kan variere.

Vi ligger selv i toppen, og kan også få dig til det

Vores kreative team sider klar til at hjælpe dig og din virksomhed!

seo bureau

Vi er sikre på, vi er de rette

Hvad kan vi gøre for dig?

Om det er hjælp til rådgivning eller eksekveringen af SEO står vi klar til at hjælpe dig. Vores team bestå af eksperter inden for SEO, grafisk design og projektkoordinatorer. Kontakt os og hør, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Mød Helle

SEO & PPC SPECIALIST

Helle står til dagligt for ledelsen af det kommunikative team samt kunderelationer.

SEO bureau PK Medier

Mød Mads

SEO SPECIALIST

Mads har stor erfaring med teknisk SEO og sidder til dagligt med kodning og alt tilhørende.

SEO bureau PK Medier

Mød Jesper

CLIENT MANAGER

Jesper fungerer som client manager og sidder med kundekontakt og online markedsføring.

SEO bureau PK Medier
Tal med en specialist
SEO bureau København

Strategi for content

Søgeordstrategiske overvejelser for din virksomhed & tekstforfatning på udvalgte søgeord.
SEO bureau København

Linkbuilding

Analyse af eksisterende linkprofil & eksekvering af linkbuilding - internt & eksternt.
SEO bureau København

Teknisk analyse

Teknisk optimering af din webside eller anbefalinger til mulige forbedringer.
SEO bureau København

Afrapportering

Rapportering af SEO resultater, samt komplet effekt-rapportering på din webside.

Danmarks bedste søgemaskineoptimering-specialister

Vi er specialiseret i at øge din virksomheds synlighed på nettet og skabe en større omsætning. Dettes gøres gennem søgemaskineoptimering, hvor vi er eksperter inden for området.

Få en gratis SEO analyse af jeres website

Indtast din hjemmeside herunder, og vi kommer med oplæg på dine muligheder, som kan sikre dig topplaceringerne.
  • Garanti for resultater inden for 90 dage
  • Ingen binding under samarbejdet

Gode råd til in-house SEO

For at skabe en effektiv Google-optimering skal I vurdere hvilke kompetencer, I har internt i virksomheden. Det kan være omfattende at lave in-house SEO, så det er vigtigt at redegøre for, om man har de nødvendige ressourcer tilgængelige eller man skal ansætte sig til det.

Søgemaskineoptimering er nemlig en on-going proces, hvor virksomheder hele tiden skal opdatere sine ønskede og efterspurgte søgeordsoptimering, for at sikre den størst mulige eksponering for målgruppen.

Derfor er det ikke tilstrækkeligt udelukkende “lave søgemaskineoptimering” af én enkelt omgang, da søgeordene man optimerer løbende bør opdateres til målgruppens anvendte søgeord.

Flere mellemstore- og store virksomheder er de seneste år begyndt at udvide deres in-house marketing team med diverse SEO-medarbejdere.

Udfordringer ved in-house SEO

Det er uden tvivl fordelagtigt for alle typer af virksomheder at fokusere på søgemaskineoptimering, men det er ikke nødvendigvis fordelagtigt at ansætte en enkelt medarbejder til varetagelse af alle virksomhedens opgaver indenfor søgemaskineoptimering.

Som udgangspunkt er dette en omfattende post, da opgaven indeholder mange forskellige aspekter og kompetencer.

Det kan derfor være udfordrende for en medarbejder, at være ekspert inden for både grafisk design, SEO værktøjer, optimerings-regler, tekstproduktion og søgeords- samt trackinganalyser.

Fordele ved in-house SEO

Selvom intern SEO har sine komplekse sider, har det også sine fordele.

Eksempelvis skabes en højere intern forståelse for hvad arbejdet kræver, gennem hele organisationen, da arbejdet med søgemaskineoptimering i høj grad afhænger af virksomhedens overordnede marketingstrategi.

Samarbejdet mellem det team der står for søgemaskineoptimering og resten af marketingafdelingen bliver indlysende tættere ved at holde optimeringsopgaverne in-house.

Søgemaskineoptimering bør inkorporeres i virksomhedens overordnede strategi, da dette har stor betydning for at lykkedes med virksomhedens online marketingindsatser.

I nogle tilfælde kan in-house SEO være en billigere løsning end at outsource SEO. Det er derfor en god ide at kontakte forskellige marketingbureauer på markedet, for at høre hvad de tilbyder – og til hvilken pris.

Hos PK Medier vil vi med glæde give dig et godt tilbud og skræddersy en løsning, der passer til jeres behov.

Hvis I ønsker at holde opgaverne in-house, kan det ligeledes være relevant for jer, at læse om vores SEO uddannelse, der giver jer effektiv sparring og læring, som kan hjælpe jer godt på vej.

On-page SEO | Hvordan opnår du succes med on-page SEO?

Ulemper ved in-house SEO

Hvis I synes, det virker uoverskueligt at tilpasse alle websitets URL’s til Googles omfattende algoritmer – så fortvivl ej.

Da Google løbende opdaterer alle deres søgeordsalgoritmer, er det for de fleste virksomheder en alt for omfattende opgave at varetage SEO in-house.

Derfor tilbyder mange marketingbureauer, at varetage optimeringsarbejdet for virksomheder, da disse bureauer ligger inde med den nyeste information om regler indenfor søgemaskineoptimering, trends og algoritmer.

En virksomheds medarbejdere skal derudover indeholde mange forskellige kompetencer, hvis opgaven skal varetages effektfuldt in-house.

Derfor tilbyder vi hos PK Medier forskellige løsninger, der indeholder alt fra grafisk design, produktion af redaktionel søgemaskineoptimering og tekstforfatning , foto– og videooptagelser, trackinganalyser samt rådgivning til eksponering for jeres målgruppe.

Vi lytter altid til vores kunders behov, så vi i fællesskab kan gøre jeres ambitioner og ideer til virkelighed.

Angivelse af kilder og tekst

FAQ

Hvem har in house SEO?
Flere forskellige virksomheder udfører og planlægger selv deres SEO, men da dette kan være et niche område er der flere og flere som får hjælp af eksterne SEO specialister, som kan udnytte Google potentialet bedst muligt og eksekvere på de forskellige indsatser.
Hvad betyder in-house SEO?
Når man nævner in-house SEO indebærer det at I har jeres søgemaskineoptimerings evner og viden i egen virksomhed, og ikke gør nytte af et bureau eller ekstern konsulent. Det kan have sin fordele og ulemper at have denne kompetence in-house
Kan jeg lave SEO selv?
Det er muligt selv at lave søgemaskineoptimering for din virksomhed, det kræver dog dyb indsigt i disciplinen for at udføre det mest effektivt, og ikke spilde sin tid. Det kræver meget tålmodighed og tid. Tag evt. et SEO kursus for at have dine SEO kompetencer in-house.
Er in-house SEO det rette for mig?
Det kan være svært at vurdere om søgemasktineoptimering er noget for dig, og om du selv skal udfører dette. Det kræver tid og tålmodighed, og hvis ikke du har ressourcer til det, er det en klar anbefaling at benytte sig af ekstern hjælp og ikke have det in-house.
chevron-downmenu-circlecross-circle