Vi kan opnå kommision gennem disse links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >
Mange virksomheder spekulerer på, om de skal lave SEO in-house, eller de skal få et SEO bureau til at søgemaskineoptimere deres website.
Hvis din virksomhed står overfor samme udfordring, har vi nedenfor samlet en komplet guide til, hvilke overvejelser I skal have gjort jer, inden I bevæger jer ud i søgemaskineoptimering.
For at skabe en effektiv Google-optimering skal I vurdere hvilke kompetencer, I har in-house. Det kan være omfattende at lave SEO internt i virksomheder, så det er vigtigt at redegøre for, om man har de nødvendige ressourcer tilgængelige eller man skal ansætte sig til det.
Søgemaskineoptimering er nemlig en on-going proces, hvor virksomheder hele tiden skal opdatere sine ønskede og efterspurgte søgeordsoptimering, for at sikre den størst mulige eksponering for målgruppen.
Derfor er det ikke tilstrækkeligt udelukkende “lave søgemaskineoptimering” af én enkelt omgang, da søgeordene man optimerer løbende bør opdateres til målgruppens anvendte søgeord.
Flere mellemstore- og store virksomheder er de seneste år begyndt at udvide deres in-house marketing team med diverse SEO-medarbejdere.
Det er uden tvivl fordelagtigt for alle typer af virksomheder at fokusere på søgemaskineoptimering, men det er ikke nødvendigvis fordelagtigt at ansætte en enkelt medarbejder til varetagelse af alle virksomhedens opgaver indenfor søgemaskineoptimering.
Som udgangspunkt er dette en omfattende post, da opgaven indeholder mange forskellige aspekter og kompetencer.
Det kan derfor være udfordrende for en medarbejder, at være ekspert inden for både grafisk design, SEO værktøjer, optimerings-regler, tekstproduktion og søgeords- samt trackinganalyser.
SEO in-house er begyndt at blive mere udbredt i marketingsafdelingen i de danske virksomheder. Vi deler vores viden omkring in-house SEO.
Selvom intern SEO har sine komplekse sider, har det også sine fordele.
Eksempelvis skabes en højere intern forståelse for hvad arbejdet kræver, gennem hele organisationen, da arbejdet med søgemaskineoptimering i høj grad afhænger af virksomhedens overordnede marketingstrategi.
Samarbejdet mellem det team der står for søgemaskineoptimering og resten af marketingafdelingen bliver indlysende tættere ved at holde optimeringsopgaverne in-house.
Søgemaskineoptimering bør inkorporeres i virksomhedens overordnede strategi, da dette har stor betydning for at lykkedes med virksomhedens online marketingindsatser.
I nogle tilfælde kan in-house SEO være en billigere løsning end at outsource SEO. Det er derfor en god ide at kontakte forskellige marketingbureauer på markedet, for at høre hvad de tilbyder – og til hvilken pris.
Hos PK Medier vil vi med glæde give dig et godt tilbud og skræddersy en løsning, der passer til jeres behov.
Hvis I ønsker at holde opgaverne in-house, kan det ligeledes være relevant for jer, at læse om vores SEO uddannelse, der giver jer effektiv sparring og læring, som kan hjælpe jer godt på vej.
Hvis I synes, det virker uoverskueligt at tilpasse alle websitets URL’s til Googles omfattende algoritmer – så fortvivl ej.
Da Google løbende opdaterer alle deres søgeordsalgoritmer, er det for de fleste virksomheder en alt for omfattende opgave at varetage SEO in-house.
Derfor tilbyder mange marketingbureauer, at varetage optimeringsarbejdet for virksomheder, da disse bureauer ligger inde med den nyeste information om regler indenfor søgemaskineoptimering, trends og algoritmer.
En virksomheds medarbejdere skal derudover indeholde mange forskellige kompetencer, hvis opgaven skal varetages effektfuldt in-house.
Derfor tilbyder vi hos PK Medier forskellige løsninger, der indeholder alt fra grafisk design, produktion af redaktionel søgemaskineoptimering og tekstforfatning , foto– og videooptagelser, trackinganalyser samt rådgivning til eksponering for jeres målgruppe.
Vi lytter altid til vores kunders behov, så vi i fællesskab kan gøre jeres ambitioner og ideer til virkelighed.