Vi opnår kommision via links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >

Tracking - Få styr på din dataindsamling med korrekt tracking

Har du helt styr på din tracking? Gennem datavisualisering i live dashboards, er det muligt hele tiden at følge den daglige performance samt den overordnede udvikling. Det giver ikke bare gode visualiseringer af resultater, men også baggrund for videre strategiske muligheder.
Af 
maler Frederiksberg

Har I styr på tracking og datahåndtering?

Ved korrekt implementering af tracking er det muligt at indsamle brugbare indsigter på målgruppen gennem hele brugerrejsen. Den indsamlede data kan derefter bidrage til optimering af både konverteringsflowet, medieindkøbet og den overordnede online tilstedeværelse på tværs af alle touchpoints. Tracking skal både opsættes for Facebook, LinkedIn og Google, for at få det mest nuancerede billede af den indsamlede data.

Statistik fra de besøgende på hjemmesiden
Performance på Facebook annoncer
Effekten af Google Ads
Udviklingen på SEO
Brugbare indsigter på målgruppen

Referencer fra store og små virksomheder

3 ting du kan med tracking

Optimer medie-indkøbet:
Gennem detaljeret tracking er det muligt at optimere den online annoncering, både på Google, men også de sociale medier.

Forstå målgruppen:
Tracking på hjemmesiden, konverteringer og brugerflow vil hjælpe dig med, at se hvilke dele af forretningen der skal optimeres, for at øge den samlede indtjening.

Øg livstidsværdien:
Retargeting af målgruppen skal benyttes som en vigtigt del af den online tilstedeværelse, da dette kan reaktivere tidligere kunder, samt øge livstidsværdien for de eksisterende.

YouTube video

Tjeklisten til dit trackingarbejde

Facebook Pixel

Det er altid en god idé at opsætte Facebook tracking så hurtigt som muligt, da dette giver de bedste muligheder for senere at kunne opsætte dynamiske retargeting-flows. Den indsamlede data fra Facebook pixlen bliver sendt til Facebook, og kobles derfor op på målgruppens Facebook profiler. Dette giver mulighed for at annoncere på Facebook til personer der tidligere har besøgt din hjemmeside, købt et produkt eller blot tilføjet til kurven. Udover den overordnede målretning, er det også muligt at segmentere på alder, køn, geografi mv. Vi anbefaler derudover, at der udover den normale Facebook pixel ligeledes implementeres API-tracking, for at optimere dataindsamlingen.

Google Analytics

Bliv klogere på din hjemmesides besøgende ved at opsætte Google Analytics tracking. Du kan herigennem se alt ligefra antal sessioner til den gennemsnitlige konverteringsværdi på din webshop. Det er både muligt at tracke dine ecommerce køb, men også brugerdefinerede mål såsom udfyldte kontaktformularer, besøgsvarighed og meget mere. Ønsker du at visualisere din data i en endnu større detaljegrad kan dette gøres gennem Google Datastudio, hvor live dashboards kan opsættes.

LinkedIn

Få det bedste ud af din annoncering på denne platform, ved at opsætte det LinkedIn’s Insight Tag, der gør det muligt at følge brugernes rejse ind på din hjemmeside.

Værktøjer

Forinden du begiver dig ud på dit kommende tracking eventyr, er der to vigtige chrome extensions vi anbefaler at du får installeret. Det første “Tag Assistent” som giver dig mulighed for at se hvilke Google scripts der er installeret på din eller andres hjemmeside. Det andet vigtige tag “Facebook Pixel Helper” som ligeledes giver dig mulighed for at teste dine egen tracking, samt undersøge hvordan øvrige har opsat deres tracking.

Har du også undret dig. overhvad en "troll" er? Læs med her.

Angivelse af kilder og test

  1. www.analyticsinsight.net
  2. Få tips til tracking her - Heycollab.com

Hvor brugbart var dette indlæg?

Klik på en stjerne for at bedømme den!

Gennemsnitlig bedømmelse 4.2 / 5. Optælling af stemmer: 5

Ingen stemmer indtil videre! Vær den første til at bedømme dette indlæg.

menu-circlecross-circle