Marketing automation - Effektiviser dine arbejdsprocesser

Et af tidens allerstørste buzzwords, når vi taler om marketing, er marketing automation.

Du har måske allerede hørt begrebet omtalt før i forbindelse med inbound marketing og content marketing. Men hvad er marketing automation egentlig, og hvorfor er det så højt på dagsordenen, når vi taler om marketing?
Af 
Opdateret d. 4. oktober 2022
Marketing automation

Du kender det måske?

Du og dit marketingteam bruger uendelige timer på at jagte besøgende til jeres hjemmeside, for herefter at konvertere dem til konkrete leads.

Dette imens to-do listen for dagen langsomt hober sig op, nye opgaver kommer ind fra siden og de mange møder spiser din tid.

Sidst på dagen sidder du fortsat tilbage med en lang liste af opgaver, som du ikke nåede at kigge på og dermed må udskyde, velvidende at dagen i morgen bliver præcis på samme måde.

Hjælp til marketing automation?

Ingen løbende bindingsperiode
Fuld gennemsigtighed

En fast kontaktperson

b2b marketingPK Medier seo bureau

Referencer fra store og små virksomheder

Marketing automation effektiviserer dine arbejdsprocesser

Sidder du sidst på dagen tilbage med en lang liste af opgaver, som du ikke nåede at kigge på og må dermed udskyde, velvidende at dagen i morgen bliver præcis på samme måde?

Det er her, marketing automation træder ind i billedet som en sand hjælper.

Som navnet antyder, er marketing automation en automatisering af dine marketingopgaver. Formålet er at automatisere de ofte tidskrævende og tilbagevendende marketing-processer, der forekommer, når du vil skabe trafik og leads til din virksomhed.

På den måde kan du effektivisere dine arbejdsprocesser relateret til dine marketingindsatser og således få frigivet en lang række ressourcer, der i stedet kan bruges på andre vigtige indsatser. 

Første side eller uden beregning 🚀

Over 200 SEO-cases giver os stor erfaring med, hvordan du kommer øverst i Googles søgeresultater.

Vi kan derfor stille garanti for, at din virksomhed, indenfor den aftale periode, er af finde på første side med de aftale keywords.

SEO-projekter adskiller sig, og din målsætning vil derfor sættes ud fra din unikke case.

Google er dynamisk, og det er derfor svært at forudsige præcise placeringer for din virksomhed. Vi kan dog forsikre dig om placering på første side af Google - hvis ikke, arbejder vi, indtil du er - uden beregning.

Hvordan fungerer det?

Lyder det lidt for godt til at være sandt? Du kan være helt rolig, det er heldigvis helt sandt. Marketing automation er en software, der ved hjælp af demografisk data og cookies, følger dine leads adfærd.

På den måde indsamles automatisk en lang række informationer om dine leads, som du kan anvende til at skabe målrettet og personaliseret indhold. Ikke alene kan du bruge informationen om dine leads adfærd på dit website til at genere relevant indhold. Med marketing automation kan indholdet også offentliggøres automatisk, så det bliver sendt til modtageren på det helt nøjagtige tidspunkt.

Således spiller marketing automation en altafgørende rolle på dine leads kunderejse, da softwaren gør det muligt at give dine leads det sidste skub på deres købsrejse.

Tips til  digital marketing?  📱
Få gratis anbefalinger til digital marketing.  Det er helt uforpligtende.
Få gratis anbefalinger
SEO firma liggende i København

Kom godt fra start med marketing automation

Du sidder måske nu og tænker over, hvordan du får processen igangsat. Der findes en lang række forskellige værktøjer, der kan hjælpe dig med netop dette.

På listen over gratis værktøjer finder du bl.a. mailchimp, der primært anvendes til at automatisere e-mails til dine leads. Af andre populære værktøjer findes platformen Hubspot. Hubspot rummer en lang række af de værktøjer, der anvendes i forbindelse med salg og marketing, og er således en oplagt mulighed for mange virksomheder, der vil arbejde med marketing automation.

Det kan være særlig gavning at gøre brug af marketing automation i travle virksomheder. Evt. i restaurantionbranchen hvor der altid er fart over feltet. Læs mere om markedsføring af restaurant i vores blogindlæg.

Brug din tid korrekt

Med marketing automation kan du altså automatisere en lang række af dine marketingindsatser, og levere personaliseret indhold til dine kunder, så det rette budskab rammer de rette kunder, på det rette tidspunkt i købsprocessen. 

Opsummeret kan du med marketing automation:

  • Effektivisere dine arbejdsprocesser

  • Få frigivet en lang række ressourcer

  • Være i berøring med et stort antal leads

  • Personliggøre dit indhold

  • Opbygge loyalitet til dine kunder

Arbejder du struktureret og seriøst med marketing automation kan det således skabe store fordele for din virksomhed, der både vil kunne ses og mærkes på bundlinjen.

Angivelse af kilder og test

Hvor brugbart var dette indlæg?

Klik på en stjerne for at bedømme den!

Gennemsnitlig bedømmelse 0 / 5. Optælling af stemmer: 0

Ingen stemmer indtil videre! Vær den første til at bedømme dette indlæg.

menu-circlecross-circle