Madklubben

Hvordan sikrer vi Madklubbens organiske synlighed på relevante søgeord?

Samarbejdets udvikling

Samarbejdet med Madklubben startede i foråret 2019, og siden opstarten har fokusområderne løbende udviklet sig fra betalt annoncering til også at omfatte SEO. Her har det igennem en fokuseret og ambitiøs søgeordsstrategi været muligt at skabe følgende resultater. 

  • 68% stigning i organiske bordreservationer
  • 17% stigning i organisk trafik
  • Topplacering på ”catering” & relevante restaurant-søgninger lokalt
"PK Medier har gennem en målrettet SEO-strategi øget vores organiske synlighed, hvilket har medført en stigning i antallet af henvendelser på catering fra Madklubben Derhjemme samt antallet af bordbookinger."
Anders Øllgaard
MARKETINGCHEF HOS MADKLUBBEN

Siden åbningen af deres første restaurant i store kongensgade i maj 2007, er det gået stærkt for udviklingen hos Madklubben. I dag tæller organisationen godt 30 restauranter, og bare i 2019 blev der åbnet 6 nye restauranter, hvilket sætter krav til den online strategi. Med afdelinger i København, Esbjerg og Aarhus står Madklubben for ”Fremragende mad til fornuftige priser” og fortsætter væksten med kendte brands som Frankies, Food-club og flere.

Organisk synlighed

Ved at ligge nr. 1 på udvalgte søgeord sikrer Madklubben en daglig organisk synlighed over for forbrugere, der aktivt søger i markedet – helt uden at det koster annoncekroner pr. klik. Dette bidrager både til en forøgelse i organisk trafik til siden, men også en stigning i antallet af konverteringer genereret via den organiske synlighed.

Optimering af online tilstedeværelse

For at udnytte mulighederne med online, så galt det i stor udstrækning om at udnytte den store størrelse som Madklubben allerede havde oparbejdet primo 2019. Med godt 300.000 månedeligt besøgende online, blev der derfor lavet en klar sidestruktur og intern linkbuilding med henblik på at optimere Madklubbens SEO.

Ved at få samtlige forretningsenheder til at samarbejde og understøtte hinanden digitalt, så blev det muligt gennem søgeordsstategien at sikre topplaceringer for restauranterne i lokalområderne.

Synlighed i lokalområderne

Gennem en detaljeret og omfattende søgeordsstrategi for de enkelte restauranter, er Madklubben den højest placerede restaurantkæde ved søgninger på restauranter i lokalområderne. Udover synligheden i de organiske søgeresultater har optimeringer i ”Local pack” ligeledes sikret synlighed.

Tracking på tværs af digitale platforme

Gennem optimering af tracking er det blevet muligt nøje at overvåge værdien af de enkelte marketing initiativer, gennem en sammenkoblingen af hjemmesiden, mediekanalerne, Dinnerbooking og restauranternes kassesystemer.

Ranker #1 i Danmark på søgeordet “Catering” på Google

Hver måned er der i gennemsnit +4.000 søgninger på “catering” & “catering København” alle fra personer, som er i markedet for at bestille og undersøge de forskellige catering muligheder. Vi har gennem optimering af kundeflow, linkbuilding, teknisk SEO og content sikret synlighed på alle relevante søgeord for Madklubben.  

Kampagnerne, der lanceres på henholdsvis Facebook og Instagram, benyttes hovedsagligt til at generere nye kunder gennem forskellige tiltag. Denne fremgangsmåde sikrer et stabilt dataflow på nye kunder, som derefter benyttes til optimering af annonceleveringen. 

Skal vi til at få gjort noget ved det?

Vi er klar til at hjælpe jer!

Flere virksomheder sidder fast med deres annoncering og forløser aldrig deres fulde potentiale. Kontakt os for en uforpligtende snak – og se, hvad I har til gode.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.