Opdateret 13. august 2021 af Peter Klitkou

Kursus i Facebook annoncering | Bliv klogere på dine kunder

Hos PK Medier har vi arbejdet intensivt med Facebook Annoncering i en del år, og vi har især været med på bølgen, mens Facebook har udviklet deres annonceringsværktøjer markant de seneste år.

Vi har derfor omfattende erfaring med de forskellige muligheder inden for Facebook annoncering, budgetplanlægning, udviklingspotentiale og målgruppeplanlægning, som vi ønsker at dele med dig og dine kolleger på et kursus, som vi faciliterer.

Der er ingen vej udenom, når det kommer til læring i Facebook annoncering er learning by doing og man kan heller ikke komme helt udenom at begå et par fejl i starten, men derfor kan et kursus sende dig godt fra start og sørge for at du slipper for at begå de samme begynderfejl, som alle os andre.

Det kan desuden spare dig for utrolig meget tid at få en grundig introduktion til værktøjernes funktioner, de vigtigste elementer og læsning af de forskellige stats – så du ikke skal starte fra nul og gætte dig frem løbende.

Kursus i Facebook annoncering | Bliv klogere på dine kunder

Et kursus i Facebook annoncering hos PK Medier

Vi har både mulighed for at afholde et personligt kursus, samt et kursus for flere, hvis i er flere der ønsker at deltage.

Tilrettelæggelsen af undervisningen og dets indhold vil derfor også afhænge af, hvem I deltager og hvor meget I ved på forhånd – og selvfølgelig hvor stor en virksomhed der skal annonceres for og til hvilken målgruppe.

På denne måde kan vi skabe de bedst mulige rammer, der er relevante for lige præcis din situation og dine behov.

Kurset vil som udgangspunkt være relevant for dig (og din virksomhed) som skal til at starte med at annoncere på Facebook og Instagram og har brug for at få fundamentet på plads.

Vores kursus vil som udgangspunkt tage afsæt i det tekniske setup af annoncer og brugen af værktøjerne, men hvis du ønsker det, kan vi også vejlede dig i den strategiske brug af annoncering på platformene ift. netop dit brand.

Hvorfor annoncere på Facebook?

Facebook er en af de absolut største og vigtigste annonceringsplatforme (en plads der deles med Google, selvfølgelig). Udover at have et utroligt stort publikum for annoncer, så er den indsigt og den data, som man kan få om sin målgruppe utrolig værdifuld – for alle typer af virksomheder.

Det betyder også, at selvom du ligger i toppen af markedet og har klart flest kunder, kan det give bagslag ikke at bruge tid på Facebooks annoncering. 

Grunden til dette er, at du i stedet  giver dine konkurrenter en uvurderlig fordel ved, at få en unik indsigt i kundernes beslutningsprocesser og de mest værdifulde målgrupper, uden at skulle dele denne med dig.

Derudover er der en del andre annonceringsplatforme, der ser til Facebook, når de skal sætte deres platform op og du kan dermed få et værdifuldt fundament til, hvordan du tilgår værktøjer fra andre sociale medier eller websites.

Dertil kommer læringen i at kunne læse, sortere og analysere den mængde data, du får om dine kunder og dine fremtidige kunder, og hvad denne viden har af betydning for netop din virksomhed. 

Hvad kræves der for at tage et kursus?

Ikke træt endnu? Læs videre herunder