Opdateret 13. august 2021 af Peter Klitkou

Kursus i Facebook annoncering | Bliv klogere på dine kunder

Forbedr din online markedsføring med et kursus i Facebook annoncering. Her kan du blive sat ind i hvad annoncering er og hvordan du bruger det effektivt.

Kursus i Facebook annoncering | Bliv klogere på dine kunder

Opnå dine mål med et kursus i Facebook annoncering

Hos PK Medier har vi arbejdet intensivt med Facebook Annoncering i en del år, og vi har især været med på bølgen, mens Facebook har udviklet deres annonceringsværktøjer markant de seneste år.

Vi har derfor omfattende erfaring med de forskellige muligheder inden for Facebook annoncering, budgetplanlægning, udviklingspotentiale og målgruppeplanlægning, som vi ønsker at dele med dig og dine kolleger på et kursus, som vi faciliterer.

Når det kommer til læring i Facebook annoncering er learning by doing vejen frem og man kan heller ikke komme helt udenom at begå et par fejl i starten. Et kursus kan dog sende dig godt fra start og sørge for at du slipper for at begå de samme begynderfejl, som alle os andre.

At få en grundig introduktion til Facebook annoncering som værktøj og de dertilhørende funktioner. Det gælder for eksempel de vigtigste elementer og læsning af de forskellige stats, som kan spare dig for utrolig meget tid og sikre, at du ikke skal starte fra nul og gætte dig frem løbende.

Annoncering koster selvfølgelig penge, alt efter omfanget af annoncering og hvor mange konkurrenter du byder imod. Det er derfor vigtigt at du får lavet en effektiv annoncering på Facebook, så din virksomheds reklame og budskab er målrettet den rigtige målgruppe og derved skaber den største værdi for din virksomhed. På den måde vil dine annoncering kroner ikke gå til spilde.

Et kursus i Facebook annoncering hos PK Medier

Vi har både mulighed for at afholde et personligt kursus, samt et kursus for flere, hvis i er flere der ønsker at deltage.

Tilrettelæggelsen af undervisningen og dets indhold vil derfor også afhænge af, hvem I deltager og hvor meget I ved på forhånd – og selvfølgelig hvor stor en virksomhed der skal annonceres for og til hvilken målgruppe.

På denne måde kan vi skabe de bedste mulige rammer, der er relevante for lige præcis din situation og dine behov.

Kurset vil som udgangspunkt være relevant for dig (og din virksomhed), som skal til at starte med at annoncere på Facebook og Instagram og har brug for at få fundamentet på plads.

Vores kursus vil som udgangspunkt tage afsæt i det tekniske setup af annoncer og brugen af værktøjerne, men hvis du ønsker det, kan vi også vejlede dig i den strategiske brug af annoncering på platformene ift. netop dit brand.

Du får mulighed for at dykke ned i de forskellige typer af annoncer og kampagner, samt lære at navigere rundt i de mange funktioner for at finde ud af hvilken kampagnetype, der kan give din virksomhed det største udbytte. 

Du kommer i dybden med emner som kampagnemålsætninger, brugerdefinerede målgrupper, annonceringsstrategier og meget mere. 

Efter kurset vil du, i din virksomhed, kunne bruge Facebook til at skabe yderligere vækst, ved blandt andet at nå ud til nye potentielle kunder samtidig med at forbedre fastholdelsen af de eksisterende.  

Efter kurset vil i kunne tage de nylærte redskaber i brug og med videre, så i, i fremtiden vil kunne skabe endnu flere effektive annoncer, som Facebook vil vurdere som værende af høj kvalitet. Du vil samtidig kunne evaluere dine kampagner og konstant være på forkant med udviklingen. 

Kun ved at forstå hvordan Facebook tænker og fungerer, kan du lave de bedste annoncer.

Hvorfor annoncere på Facebook?

Facebook er en af de absolut største og vigtigste annonceringsplatforme (en plads der deles med Google, selvfølgelig). Udover at have et utroligt stort publikum for annoncer, så er den indsigt og den data, som man kan få om sin målgruppe utrolig værdifuld – for alle typer af virksomheder.

Det betyder også, at selvom du ligger i toppen af markedet og har klart flest kunder, kan det give bagslag ikke at bruge tid på Facebooks annoncering. 

Grunden til dette er, at du i stedet  giver dine konkurrenter en uvurderlig fordel ved, at få en unik indsigt i kundernes beslutningsprocesser og de mest værdifulde målgrupper, uden at skulle dele denne med dig.

Derudover er der en del andre annonceringsplatforme, der ser til Facebook, når de skal sætte deres platform op og du kan dermed få et værdifuldt fundament til, hvordan du tilgår værktøjer fra andre sociale medier eller websites.

Dertil kommer læringen i at kunne læse, sortere og analysere den mængde data, du får om dine kunder og dine fremtidige kunder, og hvad denne viden har af betydning for netop din virksomhed. 

Hvad kræves der for at tage et kursus?

På kurset hos PK Medier lover vi at tage dig i hånden hele vejen og hjælpe dig med at gennemgå hele den tekniske opsætning for Facebook annoncering.

Du behøver derfor ikke forberede noget fysisk til kurset. Det betyder dog meget for os, at høre dig, hvilke overvejelser du har gjort og hvad du gerne vil opnå. På denne måde kan vi tilpasse vores materiale, så du får mest muligt ud af det.

Kurset kan være for dig som måske allerede har kendskab til Facebook og dens mulighed for annoncering, men som mangler dybere indsigt i, hvordan man laver en strategi og hvilke muligheder annoncering reelt giver. 

Du behøver ikke at have noget konkret erfaring med Facebook annoncering, vi skal nok sørge for at du bliver klogere på de forskellige former for annonceringskampagner, i forhold til hvilke du bør benytte dig af for at skabe det bedste resultat.  

Efter endt kursus, kan du tage den teoretiske viden og praktiske erfaring med allerede samme dag, som du kan implementere i din virksomhed.  

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om mulighederne for at deltage i et kursus i Facebook annoncering. Her vil vi tage en snak om din nuværende situation, og hvordan et kursus vil kunne gavne dig og din virksomhed. 

Vi vil altid lave en konkret vurdering af din virksomhed og situation, inden vi indgår en aftale om kursusforløb.

Ikke træt endnu? Læs videre herunder