Grillen Burgerbar

Hvordan vækster vi Grillen Burgerbars omsætning gennem målrettet og datadrevet digitale løsninger?

Samarbejdets udvikling

Samarbejdet med Grillen Burgerbar startede tilbage i januar 2016, og siden er samarbejdet kun vokset. Gennem annoncering på Facebook, Instagram og Google er Grillen Burgerbars take away omsætning steget med 101% siden implementeringen af take away modulet i marts 2019. 

  • 101% stigning i omsætning på online Take Away
  • 167% stigning i antallet bordbookinger
  • 74% stigning i besøgende på websitet

Fra starten har målsætningen været salg af take away samt en stigning i antallet af bordbookinger. 

Grillen Burgerbar har en “full service”-løsning hos os, hvilket betyder, at vi varetager Facebook Ads, Google Ads, SEO, grafiske opgaver, content- og community management samt hosting af deres hjemmeside. 

Daglig optimering og overvågning af Facebook annonceringen

Tidligere har Grillen Burgerbar været ramt af tomme restauranter i de stille perioder uden at kunne gøre noget ved det. Gennem justering af annonceforbruget har det været muligt at styre travlheden i de enkelte restauranter. Vi har altså med en detaljeret og målrettet annoncering hjulpet Grillen Burgerbar med at overkomme problematikken. Dette er en generel fordel, når man beskæftiger sig med restaurationsbranchen. 

"PK Medier har løftet og optimeret vores online tilstedeværelse ved at kombinere kreativitet og fængende tekster i samspil med datadreven målretning"
Thomas Rasmussen
CEO HOS GRILLEN BURGERBAR

 Den implementerede tracking i kundeflowet bidrager med data på nye såvel som eksisterende kunder, hvilket løbende bidrager til målretningsoptimering, som i sidste ende resulterer i øget omsætning på take away. Opsætningen af tracking gennem Dinnerbooking og take away modulet, har ydermere højnet kvaliteten af den digitale målretning.  

For at opnå de ønskede resultater med annoncering på Facebook, Instagram og Google Ads har det været nødvendigt at optimere hele kundeflowet ud fra et brugercentreret fokus. Denne tilgang har medført følgende resultater siden opstarten af samarbejdet i 2016:

Kampagnerne, der lanceres på henholdsvis Facebook og Instagram, benyttes hovedsagligt til at generere nye kunder gennem forskellige tiltag. Denne fremgangsmåde sikrer et stabilt dataflow på nye kunder, som derefter benyttes til optimering af annonceleveringen. 

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies på siden for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden, så vi kan tilpasse og optimere hjemmesiden.